Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 2 – Πεδίο Εφαρμογής – Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδιαΣχόλιο του χρήστη ΝΕΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ | 23 Αυγούστου 2010, 12:11
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ-ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ για το νέο αναπτυξιακό νόμο επιχειρεί να δώσει νέους στόχους και προοπτικές στα επενδυτικά σχέδια που θα τεθούν από την 1η Ιανουαρίου 2011. Σε σχέση με τους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους περιέχει σαφείς διαφοροποιήσεις σε σημαντικές παραμέτρους και θεσπίζει νέες δομές, διαδικασίες και όρους. Θέλοντας να συμβάλλουμε στην διαμόρφωση καλύτερων και ουσιαστικότερων ρυθμίσεων του νόμου οι ¨Νέοι Επαγγελματικοί Ορίζοντες¨ καταθέτουμε δημόσια προτάσεις και προβληματισμούς στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης και εν όψει της κατάθεσης και ψήφισης του νόμου στη Βουλή. Παρ’όλο που το σχέδιο νόμου αναφέρει ρητά ως αιχμή την Πράσινη Ανάπτυξη, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι δεν είναι επιλέξιμες για ένταξη στο νόμο και ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων που έχουν άμεσα σχέση με αυτήν, όπως η παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. Παράλληλα αποκλείονται τομείς και κλάδοι της οικονομίας που πλήττονται ιδιαίτερα από την κρίση , και παρουσιάζονται φαινόμενα ύφεσης όπως είναι οι κατασκευές , η επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών , το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο. Θεωρούμε απαραίτητο για να αποφευχθούν λάθη των προηγούμενων νόμων που οδήγησαν τουλάχιστον στην Περιφέρεια ΑΜΘ σε επενδύσεις ¨ φαντάσματα ¨ να συσχετισθούν οι υπαγωγές επενδυτικών σχεδίων με τις αναπτυξιακές ανάγκες και προτεραιότητες των Περιφερειών, με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους και τη σύνδεσή τους με την τοπική αγορά. Στο νομοσχέδιο υπάρχουν θέματα τα οποία προβλέπονται να ρυθμιστούν με μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις. Πιστεύουμε ότι αυτή η πρόβλεψη θα πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο και στο πλήρες αναγκαίο . Οι ασάφειες και οι μεταθέσεις αποφάσεων στο μέλλον δεν ενισχύουν την ανάγκη να γνωρίζουν πλήρως οι υποψήφιοι επενδυτές τους κανόνες και τους όρους του νόμου. Σε σχέση με το άρθρο για τη συγκρότηση των περιφερειακών γνωμοδοτικών επιτροπών επενδύσεων θεωρούμε ότι η απουσία ρητής αναφοράς ποιοι είναι οι φορείς που είναι ειδικοί σε θέματα επενδύσεων και οι οποίοι θα συμμετέχουν σ’αυτή είναι τουλάχιστον προβληματική. Θα πρέπει στο σχέδιο νόμου να ονομάζονται αυτοί οι φορείς και στους οποίους θα πρέπει να συμμετέχουν εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων και των Συνδέσμων Βιομηχάνων – Βιοτεχνών των Περιφερειών. Προτείνουμε στην παράγραφο των ρυθμίσεων τα επιλέξιμα επενδυτικά σχέδια της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Μητροπόλεων να προστεθούν αυτά που αφορούν την παροχή υπηρεσιών σε υπερήλικες , σε άτομα με αναπηρία , την υγεία και την εκπαίδευση. Η εμπειρία που υπάρχει αποδεικνύει ότι οι Μητροπόλεις είναι από τους πλέον αξιόπιστους φορείς για την υλοποίηση ανάλογων επενδυτικών σχεδίων. Σημεία τα οποία θα μπορούσαν ίσως να τροποποιηθούν είναι τα κάτωθι: • Η μείωση στις 100.000 Ευρώ αντί των 200.000 ευρώ των επενδυτικών σχεδίων των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων • Η δυνατότητα κατάθεσης επενδυτικών σχεδίων όχι μόνο δύο φορές το χρόνο (κάθε εξάμηνο) αλλά καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Έτσι δίνεται διέξοδος στις ώριμες αιτήσεις άμεσης κατάθεσής τους. • Η μείωση σε δύο αντί πέντε μήνες της ολοκλήρωσης έκδοσης της απόφασης υπαγωγής και δημοσίευσής της. • Η δημοσίευση της απόφασης υπαγωγής επενδυτικού σχεδίου στο διαδίκτυο . Για περισσότερες πληροφορίες για τον συνδυασμό μας Νέοι Επαγγελματικοί Ορίζοντες παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας : www.neoepi.com