Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης | 23 Αυγούστου 2010, 14:26
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά από προσεκτική μελέτη του Σχεδίου Νόμου, υποβάλλονται οι ακόλουθες παρατηρήσεις-προτάσεις: 1. Να δοθεί παράταση στην καταληκτική ημερομηνία της διαβούλευσης. Είναι πολύ σημαντικό νομοσχέδιο και ο Αύγουστος δεν ενδείκνυται για διαβούλευση λόγω διακοπών. 2. Να τεθεί ανώτατο όριο στα κονδύλια ενίσχυσης που θα διατεθούν ανά ζώνη κριτηρίων, σε διαφορετική περίπτωση ελλοχεύει ο κίνδυνος της προτίμησης επενδύσεων σε περιοχές με χαμηλά ποσοστά ενίσχυσης, λόγω της ακολουθούμενης μεθοδολογίας της συγκριτικής αξιολόγησης, επειδή αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή αριστοποιητικής διαδικασίας. Ο κίνδυνος αυτός είναι ιδιαίτερα υψηλός, επειδή οι εξωστρεφείς και πιο ανταγωνιστικές επενδύσεις, λόγω των χαρακτηριστικών τους, κατευθύνονται κατά κύριο λόγο σε περιοχές υψηλής συγκέντρωσης. Το αποτέλεσμα είναι να πλήττεται ο επιδιωκόμενος στόχος της περιφερειακής ανάπτυξης. 3. Να αποσαφηνιστεί ο όρος πράσινη επιχειρηματικότητα ούτως ώστε να μην αποτελέσει πεδίο σύγχυσης και να δημιουργήσει στρεβλώσεις. 4. Για την πιο άμεση παραγωγή αποτελεσμάτων στην οικονομία, πρέπει οι αξιολογήσεις των προτάσεων να γίνονται συχνότερα από δύο φορές το χρόνο (τουλάχιστον τρεις αν όχι τέσσερεις). 5. Να αποσυνδεθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας από την αξιολόγηση του αναπτυξιακού αποτελέσματος της επενδυτικής πρότασης. 6. Να γίνει απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στην αγορά ακινήτου από αλλοδαπό εφόσον πρόκειται για σοβαρή επενδυτική πρόταση. Με την ισχύουσα νομοθεσία προβλέπονται εξαιρετικά χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, που απαιτούνται για την αγορά ακινήτου από αλλοδαπούς, υπηκόους τρίτων, μη κοινοτικών χωρών. Το πρόβλημα εντοπίζεται με ιδιαίτερη ένταση σε περιοχές της Β. Ελλάδας, ακόμη και στη Θεσσαλονίκη, που, σύμφωνα με παρωχημένα πλέον Προεδρικά Διατάγματα, χαρακτηρίζονται ως παραμεθόριες και ως εκ τούτου εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 1892/90, ο οποίος αφορά στις δικαιοπραξίες σε παραμεθόριες περιοχές. 7. Γενικότερα όμως η γραφειοκρατία που συνδέεται με υλοποίηση επενδυτικών πρωτοβουλιών (αδειοδοτήσεις, προσδιορισμός χρήσεων γης, ίδρυση επιχειρήσεων κλπ) παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση επενδύσεων. Όσο δεν μειώνεται η γραφειοκρατία κανένας επενδυτικός νόμος δεν μπορεί να αποδώσει τα προσδοκόμενα αποτελέσματα.-