Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος | 23 Αυγούστου 2010, 14:09
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς Την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Κυρία Λούκα Κατσέλη Θέμα: Συμμετοχή ΣΕΒΕ στη Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Χορήγηση ενισχύσεων σε ιδιωτικές επενδύσεις για την προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και την περιφερειακή σύγκλιση και άλλες διατάξεις» Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, Είναι σε όλους μας γνωστό ότι ο προηγούμενος Αναπτυξιακός Νόμος, παρά τον μεγάλο αριθμό των υποβαλλόμενων προτάσεων, δε λειτούργησε αποτελεσματικά. Παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, που υπαγορεύουν την αποτύπωση σε πραγματική βάση της υφιστάμενης κατάστασης και την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου, αποτελεσματικού για την αναδιάρθρωση του παραγωγικού ιστού της χώρας, την αύξηση της εξωστρέφειας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον. Εισαγωγικά, από μια πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου του νέου Αναπτυξιακού Νόμου που βρίσκεται σε διαβούλευση, εκτιμούμε ότι αυτό κινείται στη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει όμως κατά την άποψή μας να δοθεί σε αυτό μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, η οποία θα πρέπει να αποτελεί στρατηγικό στόχο και όχι απλώς έναν από τους άξονες στρατηγικής του νέου νόμου. Η αποτελεσματικότητά του θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των πόρων και την ταχύτητα ενεργοποίησής του. Για να τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία ο νόμος απαιτεί την έκδοση 57 υπουργικών αποφάσεων και τη συγκρότηση 2 μητρώων αξιολογητών και ελεγκτών καθώς και σώματος εσωτερικών ελεγκτών. Συμφωνούμε ως προς την κατάρτιση ενός νόμου-πλαίσιου για τον αναπτυξιακό νόμο που θα εξειδικευτεί με υπουργικές αποφάσεις, επισημαίνουμε όμως ότι απαιτείται η άμεση προώθηση των προβλεπόμενων υπουργικών αποφάσεων, παράλληλα με την περαιτέρω επεξεργασία και ψήφιση του νόμου, ώστε να εξειδικευτούν οι διατάξεις του και να καταστεί δυνατή η εφαρμογή και αξιοποίηση του νόμου αμέσως μετά την ψήφισή του. Επίσης, η προσπάθεια δημιουργίας νέων διαδικασιών ελέγχου για τα ελληνικά δεδομένα με στόχο τη διαφάνεια σε όλα τα στάδια και την προαγωγή της αξιοπιστίας στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, θα πρέπει όμως να υπάρχουν αποτελεσματικοί μηχανισμοί εσωτερικού ελέγχου του συστήματος. Μόνο εάν τα προς διάθεση κονδύλια είναι σημαντικά, θα δικαιολογείται μια τέτοια επένδυση σε ένα μηχανισμό αξιολόγησης, ο οποίος αποτελεί από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία των στόχων του νέου αναπτυξιακού νόμου. Τέλος, επισημαίνουμε τον προβληματισμό μας για την ανεπαρκή περιφερειακή κατανομή του ποσού των ενισχύσεων του νομοσχεδίου, που θα λειτουργήσει εις βάρος του στόχου της περιφερειακής σύγκλισης. Με δεδομένη τη βούλησή μας να ανταποκριθούμε εμπρόθεσμα στην περιορισμένη και δεσμευτική προθεσμία για τη συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση που λήγει σήμερα, παραθέτουμε στη συνέχεια κάποιες πρώτες παρατηρήσεις μας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και θα επανέλθουμε με συμπληρωματικά σχόλια έχοντας ολοκληρώσει την επικοινωνία με τις επιχειρήσεις μέλη μας.