Αρχική Σ/Ν Νέου Αναπτυξιακού ΝόμουΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Nikos M. | 23 Αυγούστου 2010, 21:44
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 2 Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος, στον οποίο είναι εμφανής ο προσανατολισμός προς την προστασία του περιβάλλοντος και στην εξοικονόμηση ενέργειας θα πρέπει να συμπεριλάβει στις επιλέξιμες ενέργειες τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν στη δημιουργία πάρκων Φ/Β. Θα πρέπει να αφορά στις αιτήσεις που είχαν υποβληθεί στη ΡΑΕ και αφορούν εξαιρέσεις και άδειες παραγωγής έως και την 24-03-2008. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει διότι υπάρχει σημαντικός αριθμός επενδυτικών σχεδίων τα οποία δεν πρόλαβαν να υποβάλλουν αίτημα επιχορήγησης έως 29-01-2010 λόγω μη έκδοσης των απαραίτητων αδειοδοτήσεων. Αφού λοιπόν στις διατάξεις του προηγούμενου Αναπτυξιακού Νόμου δεν προβλέφθηκε η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων μόνο με τους αριθμούς πρωτοκόλλου για όσους απλά περίμεναν την έκδοση της ΕΠΟ και δεν την παρελαβαν έως την 29-01-2010, θα πρέπει να μεριμνήσετε για όλους αυτούς τους επενδυτές οι οποίοι απλά δεν πρόλαβαν λόγω καθυστερήσεων για τις οποίες δεν ευθύνονται... Άρθρο 4 Το όριο που τίθεται για 10.000.000ευρώ ανά φορέα επένδυσης και 20.000.000ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων δεν μπορεί να ισχύσει διότι αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη. Δεν μπορεί μια επιχείρηση ή όμιλος επιχειρήσεων να μην λαμβάνει επιχορήγηση επειδή έχει ξεπεράσει τα 10.000.000 ευρώ σε κάποιο επενδυτικό σχέδιο. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι λογικό να ισχύσει κάτι τέτοιο ιδιαίτερα σε επενδυτικά σχέδια που αφορούν σε ΑΠΕ (λόγω μεγέθους των επενδυτικών σχεδίων αυτής της κατηγορίας.) Άρθρο 5 Μια ξενοδοχειακή μονάδα χρειάζεται εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής εντός της 5ετίας. Η διάρκεια που ορίζεται (8 έτη) είναι ιδιαίτερα μεγάλη και καθόλου σκόπιμη. Θα πρέπει λοιπόν, να επιτρέπεται ο εκσυγχρονισμός ολοκληρωμένης μορφής μιας ξενοδοχειακής μονάδας, από 2* και άνω, χωρίς την υποχρέωση να φτάσει στα 4* ή στα 5*. Αρκεί η αναβάθμιση από 2* σε 3* ή από 3* σε 4* . Για τις ξενοδοχειακές μονάδες 5* θα πρέπει να προβλεφθεί ξεκάθαρα ότι επιτρέπεται ο εκσυγχρονισμός τους ώστε να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις εγκαταστάσεις τους. Συναντάμε συχνά ξενοδοχειακές μονάδες 5* οι οποίες λειτουργούν περισσότερα από 5 έτη και φαίνονται «κουρασμένες». Έτσι, στα πλαίσια αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος προτείνεται η οριοθέτηση των 5 ετών ως περίοδο για τον εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής μιας ξενοδοχειακής μονάδας. Τα 5 έτη θα πρέπει να αναφέρονται είτε στην αρχική λειτουργία είτε στην προηγούμενη αναβάθμιση (απόφαση ολοκλήρωσης). Όσον αφορά στην ίδρυση ξενοδοχειακών μονάδων, προτείνεται η δυνατότητα ίδρυησης από 3* και άνω (σε συγκεκριμένες περιοχές που θα πρέπει να οριοθετηθούν). Επίσης, πρέπει να τονιστεί πως η δυνατότητα που παρείχε ο προηγούμενος Αναπτυξιακός Νόμος 3299/04 έδωσε σημαντικά κίνητρα ώστε να δημιουργηθούν ξενοδοχειακές μονάδες σε περιοχές όπου πραγματικά υπήρχε ανάγκη. Έτσι, βελτιώθηκε το τουριστικό προϊόν και η χώρα μας είναι πλέον πιο ανταγωνιστική. Θα πρέπει λοιπόν να διατηρηθούν οι διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου όπως ίσχυαν μέχρι την 29-01-2010 και να εξακολουθούν να επιχορηγούνται ξενοδοχειακές μονάδες σε όλη σχεδόν την επικράτεια. Παράλληλα, η ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την παροχή επιπλέον παροχών. Π.χ. η δημιουργία εγκαταστάσεων ιαματικού τουρισμού θα πρέπει να λαμβάνει επιπλέον ποσοστό επιχορήγησης και παράλληλα να επιτρέπεται να συνοδεύεται και από την δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας η οποία θα πλαισιώνει τις εγκαταστάσεις. Αναφορικά με τον κλάδο των μεταφορών θα πρέπει να γίνει ξακάθαρο πως θα ενισχύονται οι μεταφορικές επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να χρηματοδοτηθούν για την αγορά νέων μεταφορικών μέσων δημόσιας χρήσης (φορτηγά). Επιπροσθέτως, στα πλαίσια ενίσχυσης του κλάδου, κρίνεται σκόπιμο να διευκρινιστεί στην Απόφαση των επιλέξιμων δαπανών πως τα μεταφορικά μέσα (εσωτερικής και μη διακίνησης) μπορούν να αποτελούν τμήμα του επενδυτικού σχεδίου μεταποιητικών επιχειρήσεων.