Αρχική Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και ΑνάπτυξηςΑρθρο πρώτο Σύσταση εταιρείαςΣχόλιο του χρήστη Πάνος Παναγιωτόπουλος | 23 Νοεμβρίου 2010, 18:48
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εύχομαι καλή τύχη στο νέο φορέα που ουσιαστικά ξεκινά υπό το μηδέν την πορεία του. Διότι το ΤΕΜΠΜΕ δεν δημιούργησε την πρέπεουσα εμπιστοσύνη στον Έλληνα επιχειρηματία ,μέχρι τώρα. Ο λόγος απλός και συνάμα η αιτία: Τράπεζες Ο φορέας αυτός μολονότι δεν θα είναι Πιστωτικό Ίδρυμα, βασίζεται αποκλειστικά στη βούληση των Τραπεζών. Το οποίο σημαίνει πως παρά τον κανονισμό λειτουργίας και τη βούληση του Υπουργείου, αν οι Τράπεζες το επιθυμούν, βάζουν φρένο στη λειτουργία του σήμερα κιόλας. Είναι λάθος το κεφάλαιο του ΕΤΕΑΝ να προέρχεται κατά 2/3 από τις Τράπεζες διότι ουσιαστικά αυτό αποτελεί την "πάσα" για εμπλοκή των Τραπεζών ακόμα και στα "ενδότερα" του ΕΤΕΑΝ. Η διαδικασία του ΤΕΜΠΜΕ (γιατί πρέπει να κοιτάζουμε ταλάθη του παρελθόντος αν θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι) απέτυχε διότι πρώτα ο επιχειρηματίας υπέβαλε στην Τράπεζα, περνούσε τα κριτήρια της Τράπεζας η αίτηση και έπειτα η Τράπεζα έστελνε το φάκελο στο ΤΕΜΠΜΕ (συνήθως όπως όπως). Μάλιστα αρκετές φορές, υπήρχε ανάποδη παραίνεση για μη ενεργοποίηση της διαδικασίας εγγυοδότησης επειδή "καθυστερούσε και ήταν μπλέξιμο". Αν το ΕΤΕΑΝ αποφασίσει τη στρατηγική επιλογή να εγγυοδοτεί πρώτα το δάνειο μελετώντας αντικειμενικά τους σκοπούς του, το φορέα που αιτείται και το επιχειρηματικό πλάνο που το συνοδεύει (όχι 2 αράδες γενικολογίες δηλαδή), πιστεύω ότι οι Τράπεζες δεν θα είχαν τόση δύναμη και ως εγγυοδοτημένος εξαρχής ο επιχειρηματίας θα τύγχανε άλλης αντιμετώπισης (ευνοϊκότερης). Και τότε ήταν που έπρεπε να θεσπιστούν κριτήρια για τον εγγυοδοτημένο του ΕΤΕΑΝ και πώς θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί από την Τράπεζα. Άρα, ως διαδικασία που δεν την διάβασα να αναφέρεται πουθενά, προτείνω να αντιστραφεί και η εγγυοδοσία σε μορφή "εκδήλωσης ενδιαφέροντος εγγυοδοσίας" θα πρέπει να προηγείται της αίτησης δανειοδότησης. Κλείνω αναφέροντας κουβέντα με συναδελφο Σέρβα (ΣΕΡ)πριν 2 χρόνια: "Καλά αφού δεν έχετε ΕΣΠΑ εκεί, τί κάνετε ως σύμβουλοι; " (ΣΕΡ)"Επιχειρηματικά πλάνα για δανεισμό από Τράπεζες" "Μα τόσα πολλά;" (ΣΕΡ)"Αφού για κάθε δάνειο η επιχείρηση ανεξαρτήτως ποσού χρειάζεται και πλάνο για την ανταποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα της επένδυσης" "Και εμείς έτσι κάνουμε εδώ" (ΣΕΡ)"Δηλαδή;" "Παίρνει ο επιχειρηματίας τηλέφωνο το διευθυντή του Υποκαταστήματος τηλέφωνο και του λέει να του βγάλει ένα δανειάκι 50 χιλιάρικα για να καλύψει κάτι επιταγές του άλλου μήνα" Σε μια Σερβία που πέρασε πόλεμο πριν από λιγότερο από 20 χρόνια........ Άραγε, ο εγγυοδοτημένος δανεισμός θα προαπαιτεί επιχειρηματικό σχέδιο με προβλέψεις για τη βιωσιμότητα της επένδυσης που θα πραγματοποιηθεί μέσω του δανεισμού; Η απάντηση δική σας...