Αρχική Απλοποίηση Αδειοδότησης ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 1 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Κασιμάτης - Πρόεδρος Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος | 23 Δεκεμβρίου 2010, 13:40
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Δυστυχώς, παρά τη θέλησή μας, είμαστε υποχρεωμένοι να εκφράσουμε την ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ και ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ μας, καθώς δύο (2) χρόνια προσπαθειών μας (δικών μας και όλων των Επιμελητηρίων) πέφτουν στο κενό σε μια εικονική δικτυακή διαβούλευση, εντός των εορτών, με αντικείμενο το σύνολο της Νομοθεσίας που αφορά στην Ελληνική (και όχι μόνο) επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις και την ανάπτυξη. Και τούτο διότι δεκάδες υπομνήματά μας, αναλύσεις άρθρο προς άρθρο, πορίσματα συνομιλιών και συναντήσεων, προτάσεις Εθνικού Σχεδίου Δράσης που υποβλήθηκαν μέχρι σήμερα σε πέντε (5) Υπουργούς Ανάπτυξης, ουδέποτε έλαβαν ΜΙΑ συγκεκριμένη γραπτή απάντηση – δέσμευση. Πέρα από προφορικές συμφωνίες, χωρίς κανένα αντίκρισμα, οι απόψεις μας «τσουβαλιάστηκαν» σε ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ πολυνομοσχέδια με αβλεψίες, λάθη, ατολμία, υποβάθμιση των αποτελεσμάτων και της διαδικασίας του πραγματικού διαλόγου, με τους κοινωνικούς εταίρους. Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Στις επίμονες εκκλήσεις μας για τη δημιουργία δομών – επιτροπών θεσμικού διαλόγου μας απαντάτε τώρα, (διά του «info.gov») και μας καλείτε να υποβάλλουμε «προτάσεις» στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο που έχετε ορίσει. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ για την υποβολή αναλυτικών προτάσεων σε όλα αυτά τα σημαντικά πολυνομοσχέδια γιατί δεν υπάρχει ούτε καν ο χρόνος για τη μελέτη τους, πολύ περισσότερο δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος, δοθείσης και της περιόδου, να οργανώσουμε τον απαιτούμενο διάλογο για όλα αυτά τα θέματα με όλα τα ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ, όπως θα έπρεπε. Περιοριζόμαστε λοιπόν στο παρόν υπόμνημα σε γενικές παρατηρήσεις, ειδικώς στα κεφάλαια που αφορούν στα Επιχειρηματικά Πάρκα και επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε αν μας δοθεί ο στοιχειωδώς αναγκαίος χρόνος. Συγκεκριμένα: Το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου που αφορά στα Επιχειρηματικά Πάρκα (Άρθρα 43-62 και μέρος των Άρθρων 70 και 71) μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για άλλη μια άτολμη, ανεπίκαιρη και γραφειοκρατική θεσμική τομή καθώς: - Παραμένουν, δυστυχώς, σε ισχύ τα θεσμικά πλαίσια που ρυθμίζουν άλλες εκδοχές ανάπτυξης Επιχειρηματικών Υποδοχέων, επιτείνεται η σύγχυση, η γραφειοκρατία και η πολυνομία. Δεν έγιναν δεκτές οι απόψεις μας για ΈΝΑ ΝΟΜΟ – ΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΜΙΑ ΑΡΧΗ καθώς: - Διατηρούνται σε ισχύ οι νόμοι 2300/1995, 3333/2005, κλπ. - Δεν προβλέπονται ανάλογες διαδικασίες για την ανάπτυξη Πάρκων Χονδρεμπορίου. - Θεσμοθετούνται «ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ» ποσοστών χρήσεων π.χ. παρ. 2 του Άρθ. 43 που απέχουν από τις συνθήκες ανάπτυξης της πραγματικής οικονομίας. Ειδικότερα, καθώς διατηρείται σε ισχύ ο Ν. 2300/1995, διατυπώνουμε την ιδιαίτερη ανησυχία μας για τον τρόπο που οι ΟΤΑ θα διαχειριστούν την αρμοδιότητα που προβλέπεται στο Άρθ. 47 παρ. 2. - Αναπαράγεται και δοξάζεται η ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ με τη θεσμοθέτηση των ΕΠΕΒΟ (Άρθ. 57), ενώ υιοθετούνται μηχανισμοί υποκειμενικής αξιολόγησης και ανοίγουν διαδικασίες ελαστικοποίησης για τον προσδιορισμό των ορίων του Άρθ. 56. - Φορτώνονται δυσβάσταχτα οι υποψήφιοι φορείς με δαπάνες προετοιμασίας για την τήρηση των προϋποθέσεων του Άρθ. 46 οι οποίες μάλιστα ΔΕΝ είναι επιλέξιμες (Άρθ. 51 παρ. 6). Ταυτόχρονα δημιουργούνται νέοι μηχανισμοί αποκλεισμού και δημιουργίας δυσχερειών στους «συλλογικούς επενδυτές», μέσα από τη θέσπιση ποσοστών 55% (Άρθ. 46 παρ. 1) ή 80% (Άρθ. 46 παρ. 2) που εντείνουν φαινόμενα εκβιασμού και αισχροκέρδειας. - Δεν ενισχύονται με την αναγκαία δυναμική και αυτοτέλεια (ιδίως οικονομική) οι Φορείς Διαχείρισης προκειμένου να επιτελέσουν το έργο τους ανεμπόδιστα. - Δεν διαφαίνεται πουθενά η πρόθεση του Νομοσχεδίου για τη θεσμοθέτηση ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ανάπτυξης ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ στα Επιχειρηματικά Πάρκα. - Ο «μηχανισμός» επιλέξιμων δαπανών για συγχρηματοδότηση, εξαιρεί τεχνηέντως μεγάλο μέρος πραγματικών δαπανών που καταβάλλονται από τους Φορείς. - Ουδεμία πρόνοια φαίνεται να έχει ληφθεί στις προτεινόμενες διατάξεις του ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ για την επιχορήγηση των έργων των Επιχειρηματικών Πάρκων. Αν έτσι παραμείνει, μέχρι τέλους το θέμα, οι διατάξεις του Άρθ. 51 ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΟΗΜΑ. Προτείνεται η επιχορήγηση των Επιχειρηματικών Πάρκων να προβλεφθεί με ρητή διάταξη του Αναπτυξιακού Νόμου στο πλαίσιο του Άρθ. 13 (Ειδικά Επενδυτικά Σχέδια) και με ποσοστό επιχορήγησης τουλάχιστον 35% το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μετά από διαπραγμάτευση, σχετική με τις προβλέψεις του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων. Αν αυτό δεν συμβεί, ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΚΟ δεν θα γίνει, ειδικά στην ΑΤΤΙΚΗ. Ειδικά δε στις περιπτώσεις των Άτυπων Βιομηχανικών Συγκεντρώσεων (ΑΒΣ) όπου οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις έχουν ήδη καταβάλλει σημαντικά ποσά για τα υπάρχοντα, υποτυπώδη έστω, έργα υποδομής, προτείνεται το ποσοστό επιχορήγησης να φτάσει στο 50%. - Επισημαίνεται ότι τα ΚΙΝΗΤΡΑ που προτείνονται στο Άρθ. 62 είναι φτωχά, εκτός οικονομικού κλίματος και δεν συμβάλλουν καταλυτικά και πραγματικά στην ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων. - Δεν είναι ορατό από καμία διάταξη του Νομοσχεδίου ότι δημιουργείται το κατάλληλο αναπτυξιακό περιβάλλον, δηλαδή προκύπτουν ΚΙΝΗΤΡΑ που να επιτρέπουν – προτρέπουν τις επιχειρήσεις, τους ιδιοκτήτες γης ή γενικότερα τους επενδυτές να συμμετάσχουν και να χρηματοδοτήσουν επενδυτικά σχέδια ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων. - Τέλος, είναι αδιανόητη η πρόβλεψη της παρ. 15 του Άρθ. 70 δια της οποίας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ όλες οι προσπάθειες Φορέων που έχουν κτιστεί με δαπάνες δεκάδων χιλιάδων Ευρώ από επιχειρήσεις και βρίσκονται υπό εξέταση ή/και έγκριση με το Ν. 2545/1997. Αυτή η διάταξη πρέπει να καταργηθεί. Τα Επιχειρηματικά Σχέδια που εξετάζονται να εκδοθούν – εγκριθούν με το Ν. 2545/1997, εκτός αν οι Φορείς θελήσουν να τα αποσύρουν για να πάνε με το νέο Νόμο. Αντιστοίχως πρέπει να προβλεφθεί διάταξη νόμου που να επιτρέπει την υπαγωγή τους στη διάταξη του Άρθ. 51 για την επιχορήγηση των δαπανών τους. Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Όλα τα παραπάνω ΔΕΝ είναι καινούργιες απόψεις της ΚΕΕΕ. Σας έχουν δοθεί με αλλεπάλληλα υπομνήματα μας αναλυτικά. Επιπροσθέτως, σας έχει δοθεί αναλυτική μελέτη για το ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων επί του οποίου ΟΥΔΕΜΙΑ ουσιαστική ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΛΑΒΑΜΕ. Και αυτή η πρόταση μας, η οποία ήταν θεσμοθετημένη ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του Κράτους και χρειάστηκαν οκτώ (8) μήνες επώδυνης εργασίας για να εκπονηθεί από την ΚΕΕΕ, φαίνεται να αγνοήθηκε, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις διατάξεις του Άρθ. 51 παρ. 1 και ιδίως από τις διατάξεις της παρ. 3 του Άρθ. 42. Με την επιφύλαξη να σας διατυπώσουμε πιο αναλυτικά τις απόψεις μας αν μας καλέσετε. Με την επιφύλαξη να σας διατυπώσουμε επίσης τις απόψεις μας και στις άλλες σημαντικές διατάξεις του Νομοσχεδίου «Απλοποίηση Αδειοδότησης Τεχνικών Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων, Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων, Επιχειρηματικών Πάρκων και Λοιπές Διατάξεις» αλλά και του Αναπτυξιακού Νόμου. ΖΗΤΑΜΕ 1. Να γίνουν δεκτές οι παραπάνω προτάσεις μας. 2. Να μας δοθεί ο αναγκαίος χρόνος για μελέτη και διαβούλευση λαμβάνοντας υπόψη το ειδικό βάρος αυτών των νομοθετημάτων που ρυθμίζουν σημαντικές πτυχές της επιχειρηματικότητας. Με τιμή, Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Γεώργιος Κασιμάτης