Αρχική Ενιαία Αρχή Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 1 Σύσταση Ενιαίας Αρχής Δημοσίων ΣυμβάσεωνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Τουτουτζιδάκης | 31 Ιανουαρίου 2011, 14:45
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να ενταχθούν οι διαχειριστικές αρχές των προγραμματων του ΕΣΠΑ σε μια σταθερή και ενιαία διοικητική δομή (Ενιαία Αρχή Διαχείρισης Δημοσίων Συμβάσεων ΠΔΕ ή Σώμα Διαχείρισης Δημοσίων Συμβάσεων και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων) με κεντρικές (επιτελικές) και περιφερειακές Υπηρεσίες. (Ένα υπόδειγμα στην παραπάνω κατεύθυνση προσφέρουν η Κεντρική και οι αποκεντρωμένες Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ή το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ)). Σκοπός της Δομής αυτής θα είναι πέραν του συντονισμού του προγραμματισμού και της αξιολόγησης της εφαρμογής των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Υπουργείων και Περιφερειών που χρηματοδοτεί το ΠΔΕ (με συγχρηματοδότηση ή χωρίς), κυρίως η ενιαία διαχείριση των Δημοσίων Συμβάσεων των έργων / προμηθειών / υπηρεσιών (με μορφή παρόμοια με αυτή με αυτή των συγχρηματοδοτούμενων Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ) και των έργων του Εθνικού Σκέλους του ΠΔΕ, κατά τρόπο που θα διασφαλίζει την απόλυτη συνέργεια και συμπληρωματικότητα μεταξύ τους (δηλ. μεταξύ εθνικού και συγχρηματοδοτούμενου σκέλους ΠΔΕ). Επιπρόσθετα στην προοπτική αυτή: α) Περιορίζονται αισθητά οι λειτουργικές δαπάνες διαχείρισης β) Διασφαλίζεται αποτελεσματικότερα η διάκριση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των λειτουργιών των φορέων διαχείρισης από τους φορείς υλοποίησης όπως επιτάσσουν οι Κανονισμοί και οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ γ) Σημαντική βοήθεια θα παρέχεται και στις υπηρεσίες προγραμματισμού των Υπουργείων καθώς οι σχεδιασμοί τους οφείλουν να παρακολουθούν και να συνάδουν με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις οριζόντιες πολιτικές. Σημειώνουμε ότι η σημαντική εμπειρία των Ειδικών Υπηρεσιών σε σχέση με τις προτεραιότητες που τίθενται και τις πολιτικές που προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καθιστούσαν χρήσιμη και ίσως σκόπιμη αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών προγραμματισμού και τη λειτουργική τους σύνδεση με τη νέα Δομή. Συστατικά στοιχεία ανθρώπινου δυναμικού για τη στελέχωση της Ενιαίας Αρχής (Σώματος) Διαχείρισης και Ελέγχου Δημοσίων Συμβάσεων του ΠΔΕ μπορούν να είναι οι νυν Ειδικές Υπηρεσίες του ΕΣΠΑ μαζί με τη ΜΟΔ και το σύνολο των στελεχών της που υπηρετούν είτε στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ είτε αποσπασμένοι στις Ειδικές Υπηρεσίες Υπουργείων και Περιφερειών καθώς και οι αποσπασμένοι υπάλληλοι σε αυτές προερχόμενοι από το στενό δημόσιο τομέα. Το σύνολο αυτού του έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού θα μπορούσε να αναλάβει και την υποστήριξη των Δικαιούχων (Διευθύνσεις Υπουργείων, Οργανισμοί, Περιφέρειες, Δήμοι) στο έργο της υλοποίησης. Οι εργαζόμενοι /-ες αυτοί είναι εργαζόμενοι υψηλών τυπικών προσόντων και εξειδίκευσης, υποστηρίζουν στην πράξη με τεκμηριωμένη προσφορά όλο το μηχανισμό διαχείρισης, παρακολούθησης & ελέγχου δημόσιων συμβάσεων έργων, υπηρεσιών και προμηθειών του συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και το μηχανισμό προγραμματισμού και αξιολόγησης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Η δε λειτουργία και εμπειρία τους στα θέματα διαχείρισης Δημοσίων Συμβάσεων και Προγραμμάτων θα πρέπει – σε μία Δημόσια Διοίκηση που επενδύει σε ειδική γνώση και προστιθέμενη αξία αιχμής – να αποτελεί Κεφάλαιο προς αξιοποίηση.