Αρχική Ενιαία Αρχή Δημοσίων ΣυμβάσεωνΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής και αρμοδιότητες της ΑρχήςΣχόλιο του χρήστη ΠΤ | 3 Φεβρουαρίου 2011, 20:20
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
2α) Θα ειναι μια τεραστια συνεισφορα στην Εθνικη εννομη ταξη να πραγματοποιηθει μια ενοποιηση ή/και κωδικοποιηση ολων αυτων των νομοθετηματων που διεπουν τις διαδικασιες συναψης συμβασεων. Τον κανονιστικο "μπουσουλα" μας τον παρεχει η οδηγια 18/2004/ΕΚ, αξιζει να προσπαθησουμε. Προφανως,θα πρεπει να υπαρξει μεριμνα κ για την εκδοση (ή την ενσωματωση του στο ανωτερω κωδικοποιητικο-ενοποιητικο νομοθετημα)καποιου νομοθετηματος για τον τομεα των δημοσιων συμβασεων υπηρεσιων που απουσιαζει απο το κανονιστικο μας πλαισιο 2β.γγ) Ορθη προβλεψη η παροχη συμφωνης γνωμης για την νομιμοτητα κανονισμων αναθετουσων αρχων. θα πρεπει να ελεγχεται ο πιθανος βαθμος παρεκκλισης των διαταξεων τους απο τα κυρια νομοθετηματα. Γιατι δεν προβλεπεται η δυνατοτητα "αρνητικης" γνωμης,η οποια θα καταγραφει παρατηρησεις οι οποιες θα πρεπει να ενσωματωθουν στους σχετικους κανονισμους απο τις αναθετουσες αρχες για να ληφθει η σχετικη συμφωνη γνωμη της Αρχης? 2β.δδ) Ενδιαφερουσα κ αυτη η προβλεψη. Η εξαιρεση ομως διαδικασιας ελεγχου στις περιπτωσεις της ανωτερας βιας?Η ενδεχομενη καταχρηστικη επικληση της ανωτερας βιας κ ελλειψη καταγραφης των περιστατικων που την συνιστουν,δεν θα επρεπε να ηταν αντικειμενο καποιου ελεγχου?Εστω μεσω της προβλεψης διεγματοληπτικου ελεγχου μετα την συναψη των συμβασεων? 2ε) Μια προσεγγιση "πραγματικου χρονου" για την εξελιξη της διαγωνιστικης διαδικασιας. Η αυτεπαγγελτη αναζητηση των σχετικων στοιχειων,με ποια κριτηρια και σε ποιους φορεις θα πραγματοποιειται? Στη συνεχεια του αρθρου,προβλεπετε την 2.ζ.ββ) διαδικασια συλλογης και επεξεργασιας στοιχειων μεσω σχετικης Εθνικης βασης δεδομενων κατα την εξελιξη των διαδικασιων. Δεν θα ηταν δυνατη η καταχωρηση μεσω ενος καταλληλου πληροφοριακου συστηματος στοιχειων "οροσημων" (αφοτου θεσπιζοταν η υποχρεωση καταχωρησης και καθοριζοντουσαν οι σχετικες τεχνικες λεπτομερειες) απο τις αναθετουσες αρχες κατα την εξελιξη των διαδικασιων συναψης συμβασης? Στοιχεια "οροσημα" (τα οποια θα μπορουν να παρεχουν βασικες ενδειξεις για ενδεχομενες παρατυπιες κ μεσω της αξιολογησης τους να προβει η Αρχη σε αναζητηση στοιχειων) μπορουν να θεωρηθουν ολες εκεινες οι ημερομηνιες ενεργειων που αποτυπωνουν την τηρηση των α) κανονων δημοσιοτητας (αποστολη στην ΕΕΕΕ,δημοσιευση σε ΦΕΚ τυπο/ημερομηνια διενεργειας διαγωνισμου) β) τηρηση προθεσμιων ασκησης προβλεπομενων προσφυγων (ημερομηνιες εκδοσης διοικητικων πραξεων π.χ δικαιολογητικα,τεχνικη,αναδειξη προσωρινου αναδοχου,κατακυρωση)κ.α. υγ. αρκετα χρησιμη η (2.ζ.αα)αναπτυξη νομοθετικης βασης,ωστε να εξασφαλιζεται η μεγιστη διασπορα σε ολους τους φορεις-δυνητικες αναθετουσες αρχες. αρκετα ενδιαφερον το να περιεχει νομολογιες κ να υπαρχει ελευθερη προσβαση στην ερμηνεια του νομου.