Αρχική Τροποποιήσεις ΠΔ 118 και 60(Π.Δ. 60/2007) 1) Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 26 προστίθεται εδάφιοΣχόλιο του χρήστη ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΚΟΣ | 31 Αυγούστου 2011, 10:57
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις δεν αγγίζουν καθόλου τις δύο μεγάλες πληγές των Κρατικών Προμηθειών: την γραφειοκρατία και την διαφθορά. 1- Για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και των ευκολότατων απορρίψεων των προσφορών, για ασήμαντη αιτία, θα πρέπει να υιοθετηθεί πάλι η διάταξη, που προσωρινά είχε τεθεί για τις Κρατικές Προμήθειες στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, ούτως ώστε κάθε πλημμέλεια των δικαιολογητικών συμμετοχής, εκτός της έλλειψης εγγυητικής επιστολής, να μπορεί να θεραπευτεί μέχρι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Παρομοίως κάθε πλημμέλημα των πιστοποιητικών που συνοδεύουν την τεχνική προσφορά να μπορεί να θεραπευτεί μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τεχνικής προσφοράς. 1.1- Επιπλέον θα πρέπει δια Νόμου να προσδιοριστούν και να ονοματιστούν τα όργανα που εμπλέκονται στην διενέργεια-αξιολόγηση-κατακύρωση των διαγωνισμών. Αυτή τη στιγμή, τα όργανα δεν προσδιορίζονται και ο κάθε φορέας συστήνει ατελείωτες επιτροπές ή εισηγητικά όργανα όπου το ένα αλληλοαναιρεί το άλλο και βεβαίως δίνει λαβή σε κάθε είδους απαιτήσεις από τους προμηθευτές. Όσο λιγότερα είναι αυτά τα όργανα, τόσο λιγότερο διαχέεται η ευθύνη και τόσο πιο καθαροί είναι οι διαγωνισμοί. 2- Εκτός από την φάση της αξιολόγησης, το δεύτερο σημαντικό πεδίο διαφθοράς των Κρατικών Προμηθειών είναι οι παραλαβές. Εκεί, προς μεγάλη χαρά των υπαρχόντων κυκλωμάτων, δεν προτείνεται καμία αλλαγή. 2.1- Προτείνουμε λοιπόν, για την αντιμετώπιση του θέματος, την εκ βάθρων αναμόρφωση των διατάξεων περί αυτοδίκαιης παραλαβής, ούτως ώστε αυτή να είναι τουλάχιστον ανάλογη με αυτή που υπάρχει στην Νομοθεσία περί Δημοσίων Έργων. Αυτή τη στιγμή οι δημόσιες υπηρεσίες αρνούνται συστηματικά την προώθηση Πρωτοκόλλων Αυτοδίκαιης Παραλαβής, διότι κάτι τέτοιο θα εξέθετε τις πλημμέλειές τους ή τις παράνομες πράξεις τους. Σας γνωρίζουμε ότι από στοιχεία που διαθέτουμε, τα τελευταία δέκα χρόνια, ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης έχει υπογράψει μόλις πέντε (5) Πρωτόκολλα Αυτοδίκαιης Παραλαβής από χιλιάδες κρατικές προμήθειες που έχουν εκτελεστεί!!!!!!! 2.2- Προτείνουμε την αλλαγή των διατάξεων περί Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής, καθόσον η Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβής αποτελείται από συναδέλφους των ιδίων τμημάτων των Πρωτοβάθμιων Επιτροπών Παραλαβής, οι οποίοι ποτέ δεν θέλουν να εκθέσουν τους συναδέλφους ή τους ανωτέρους τους. Οι Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Παραλαβής θα πρέπει να αποτελούνται είτε από στελέχη άλλων υπηρεσιών, είτε στην σύνθεσή τους να περιλαμβάνονται περισσότερα μέλη από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ή άλλους ανεξάρτητους φορείς. Σας γνωρίζουμε ότι από στοιχεία που διαθέτουμε τόσο από Κρατικές Προμήθειες που αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις, όσο και από άλλους μη στρατιωτικούς φορείς, δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση όπου Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβών δικαίωσε προμηθευτή!!!! 2.3- Προτείνουμε η επίλυση των διαφορών να μη γίνεται με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, καθόσον πολλές φορές τελεσίδικες αποφάσεις μπορεί να υπάρξουν ύστερα από δεκαετίες, όταν ο προμηθευτής είτε θα έχει πτωχεύσει, είτε θα έχει καταστραφεί, είτε θα έχει πεθάνει. Είναι γεγονός ότι με τους παρόντες ρυθμούς που λειτουργεί η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα έχουμε φτάσει στην αρνησιδικία. Υπάρχουν ατελείωτες καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου εναντίον της Ελληνικής Δημοκρατίας για αυτό το θέμα. Τοιουτοτρόπως προτείνουμε η οριστική επίλυση των διαφορών να γίνεται με προσφυγή στην Διαιτησία κατά τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, στην Ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με το Ελληνικό Δίκαιο και με τόπο διαιτησίας την Αθήνα.