• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΑΒΗ ΚΑΡΑΤΖΑ' | 31 Αυγούστου 2011, 13:40

    Το π.δ. 118/2007 καταλαμβάνει εξαντλητικά τις προμήθειες που δεν εμπίπτουν στο πδ 60/2007 και στα λοιπά αναφερόμενα στο άρθρο 1 του π.δ. 118/2007 νομοθετήματα. Επίσης, δεν περιέχει σαφή διάταξη για τον τρόπο υποβολής των εναλλακτικών προσφορών. Τα ευρωπαϊκά χρηματικά κατώφλια αποτελούν απλώς ένδειξη για το διασυνοριακό ενδιαφέρον της μέλλουσας να συναφθεί σύμβασης, ενώ μετά τη Σύμβαση της Λισαβώνας, η επιρροή του ένωσιακού δικαίου στη λειτουργία της εθνικής αγοράς διευρύνεται στις περιπτώσεις που θίγονται γενικές αρχές του ενωσιακού δικαίου (ισότητα, διαφάνεια, ανταγωνισμός) ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης. Συνεπώς είναι μάλλον αναγκαίο, εν όψει της αρχής της διαφάνειας, να συμπληρωθεί ότι η δυνατότητα υποβολής εναλλακτικής προφοράς υποχρεώνει την Αναθέτουσα να ορίσει στη συγγραφή υποχρεώσεων τις ελάχιστες απαιτούμενες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι εναλλακτικές προσφορές, καθώς και τον τρόπο υποβολής τους (άρθρο 24 Οδηγίας 2004/18). Άλλως η δυνατότητα υποβολής εναλλακτικής προσφοράς είναι ασαφής, αναποτελεσματική και αδιαφανής στις περιπτώσεις διαγωνισμών που διέπονται εξαντλητικώς από το π.δ. 118/2007.