Αρχική Τροποποιήσεις ΠΔ 118 και 60(Π.Δ. 118/2007) 1) Η περίπτωση ιβ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταταιΣχόλιο του χρήστη ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΚΟΣ | 8 Σεπτεμβρίου 2011, 15:21
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε συνέχεια της παράτασης που δόθηκε, για την κατάθεση των σχολίων των ενδιαφερομένων, επανερχόμαστε με τα ακόλουθα: 1- Αξίζει να εξεταστεί η περίπτωση κατάργησης της βαθμολογίας στην τεχνική αξιολόγηση. Με τον τρόπο αυτό θα απαλειφθεί μια αιτία διαφθοράς των διαγωνισμών, αλλά και κατάθεσης ενστάσεων και προσφυγών. Σημειώνουμε ότι το Αμερικανικό Πεντάγωνο, στις προμήθειες κάθε είδους στρατιωτικού υλικού, ακόμα και για τα πιο περίπλοκα συστήματα, όπως αεροσκάφη, ραντάρ, υποβρύχια, πλοία επιφανείας, κέντρα ελέγχου, κλπ., έχει καταργήσει τη βαθμολογία στην τεχνική αξιολόγηση και επιλέγει το τελικό προϊόν μόνο βάσει οικονομικών κριτηρίων. Τοιουτοτρόπως, εφ όσον η τεχνική προσφορά πληροί τα ελάχιστα ζητούμενα κριτήρια, λαμβάνει υπόψη την τελική τιμή, το κόστος λειτουργίας ανά ώρα και στο σύνολο ζωής ενός συστήματος (π.χ. είκοσι χρόνια), το κόστος συντήρησης, το κόστος εκπαίδευσης, το κόστος επαναλαμβανόμενης εκπαίδευσης, το κόστος εγκατάστασης, το κόστος εφοδιαστικής υποστήριξης, το κόστος των εγχειριδίων και των ανανεώσεων τους κα. Στο τελευταίο μεγάλο συμβόλαιο του Πενταγώνου, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που ανατέθηκε στην εταιρία Boeing, για το νέο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, ελήφθησαν υπόψη μόνο τα ανωτέρω οικονομικά κριτήρια και δεν βαθμολογήθηκαν τα τεχνικά στοιχεία!!! Η ίδια πολιτική ακολουθείται και από την αντίστοιχη εφοδιαστική αρχή του ΝΑΤΟ (NAMSA). Περαιτέρω, θα ήθελα να μεταφέρω εδώ την εμπειρία μου, από το αντίστοιχο σύστημα της Βραζιλίας, το οποίο λειτουργεί όπως το Αμερικανικό, αλλά ακόμα πιο προωθημένα. Σύμφωνα με αυτό, δίδεται ένα υπόδειγμα οικονομικής προσφοράς, με όλα τα ζητούμενα λεπτομερή στοιχεία, σε όλους τους ενδιαφερομένους, που πρέπει να το συμπληρώσουν με το ίδιο τρόπο ώστε οι προσφορές να είναι απόλυτα συγκρίσιμες. Τοιουτοτρόπως ανοίγονται πρώτα μόνο οι οικονομικές προσφορές και αξιολογείται η τεχνική προσφορά μόνο του μειοδότη. Εφόσον αυτή γίνει αποδεκτή και μετά την περίοδο ενστάσεων από άλλους ενδιαφερομένους, ο κρατικός φορέας προχωρά σε κατακύρωση χωρίς να ελέγξει καθόλου τις τεχνικές προσφορές των υπολοίπων. Με αυτόν τον τρόπο σώζεται πολύτιμος χρόνος και περιορίζονται οι ενστάσεις. Ο υπογράφων βρέθηκε σε σημαντικό διαγωνισμό αεροσκαφών στην Βραζιλία, αξίας άνω των 100.000.000,00 δολαρίων, που κατακυρώθηκε μόλις σε τρεις μήνες. Στην Ελλάδα, με την ισχύουσα αλλά και προτεινόμενη Νομοθεσία, θα ήθελε δέκα χρόνια και μετά από πολλές επαναλήψεις. 2- Πρέπει επιτέλους να μπει ένα κριτήριο, ώστε να περιοριστούν οι συνεχείς επαναλήψεις των διαγωνισμών, όταν ο μειοδότης τύχει να μην είναι ‘ημέτερος’. Αυτή είναι μια τεράστια πληγή του συστήματος κρατικών προμηθειών και ακόμα μια αιτία διαφθοράς. 3- Από τα δικαιολογητικά συμμετοχής η εγγυητική επιστολή αρκεί για όλα και δεν χρειάζονται ατελείωτες βεβαιώσεις, υπεύθυνες δηλώσεις, και λοιπά πιστοποιητικά, όπου ψάχνουμε να βρούμε που έχει τοποθετηθεί το κόμμα και αν φέρουν σωστή ημερομηνία ή καθαρή σφραγίδα για να απορρίψουμε τους συμμετέχοντες. Αν επιμείνει η Διοίκηση στην ατελείωτη γραφειοκρατία, τουλάχιστον ας υιοθετήσει την πρότασή μας, σε προηγούμενο σχόλιο στην παρούσα διαβούλευση, υιοθετώντας την διάταξη που υπήρχε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, σύμφωνα με την οποία κάθε έλλειψη των δικαιολογητικών συμμετοχής μπορούσε να θεραπευτεί μέχρι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Ενδιαφέρεται κανείς να μάθει γιατί και από ποιους καταργήθηκε αυτή η διάταξη;