• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΝΙΚΑΣ' | 9 Σεπτεμβρίου 2011, 11:51

    ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ Το ΆΡΘΡΟ 15 να ξαναγραφτεί ως εξής : «Διοικητικές προσφυγές – Προδικαστικές προσφυγές» Α. Διοικητικές Προσφυγές Σε διαγωνισμούς προμηθειών με ενδεικτικό προϋπολογισμό χωρίς ΦΠΑ μικρότερο του εκάστοτε κοινοτικού ορίου για ισχύ της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, οι διαγωνιζόμενοι δύνανται να υποβάλουν διοικητικές προσφυγές ως ακολούθως. Ακολουθεί το κείμενο του άρθρου 15 ως έχει. Β. Προδικαστικές Προσφυγές Σε διαγωνισμούς προμηθειών με ενδεικτικό προϋπολογισμό χωρίς ΦΠΑ μεγαλύτερο ή ίσο του εκάστοτε κοινοτικού ορίου για ισχύ της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ,σύμφωνα με τον Ν.3886/10 (ΦΕΚ 173Α) άρθρο 4 παράγραφος 6, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που προβλέπουν την άσκηση διοικητικών προσφυγών (ενστάσεων) κατά εκτελεστών πράξεων ή παραλείψεων. Κατά συνέπεια στην περίπτωση αυτή δεν είναι δυνατή από τους ενδιαφερόμενους η άσκηση ενστάσεων κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 παράγραφοι 1 έως 4 και 6 του παρόντος ΠΔ. Στην περίπτωση διαγωνισμών άνω του κοινοτικού ορίου επιτρέπονται διοικητικές προσφυγές μόνο κατά αποφάσεων που επιβάλλουν κυρώσεις σε βάρος των διαγωνιζομένων και μέσα σε προθεσμία 30 ημερών από την γνώση της σχετικής απόφασης, σύμφωνα με την παρ 5 του άρθρου 15Α του παρόντος ΠΔ. Σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου Ο εύλογος χρόνος για την πλήρη γνώση των όρων της διακήρυξης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από το ήμισυ του χρόνου που μεσολαβεί από την τελευταία δημοσίευση της διακήρυξης μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών. Κατά συνέπεια καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή εμπροθέσμου προδικαστικής προσφυγής - εκτός αν τεκμαίρεται διαφορετικά η πλήρης γνώση των όρων της διακήρυξης με την λήψη του τεύχους αυτής από την Α.Α., οπότε η δεκαήμερος προθεσμία τρέχει από την επομένη της ημερομηνίας αυτής -, είναι η ημερομηνία λήξης της δεκαημέρου προθεσμίας που τρέχει από την επομένη της λήξης του ως άνω μέγιστου εύλογου χρόνου. Προδικαστικές προσφυγές εκτός των ανωτέρω χρονικών ορίων δεν γίνονται δεκτές και απορρίπτονται. Η προσφυγή αυτή αποτελεί όρο του παραδεκτού για την άσκηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του αρμόδιου δικαστικού σχηματισμού, χωρίς την άσκηση της οποίας η αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων κρίνεται απαράδεκτη. Η Αναθέτουσα Αρχή υποχρεούται να απαντήσει αιτιολογημένα εντός δεκαπέντε ημερών από την άσκηση της προσφυγής. Εάν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω δεκαπενθήμερη προθεσμία, τεκμαίρεται η απόρριψη της προσφυγής. Ο ενδιαφερόμενος εντός δέκα ημερών από την ρητή ή σιωπηρή απόρριψη της προσφυγής, μπορεί να ασκήσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για τους ίδιους λόγους με αυτούς της προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στον Ν.3886/10, σύμφωνα με τον οποίο επιτρέπεται η άσκηση προδικαστικής προσφυγής κατά το άρθρο 4 παράγραφος 1 αυτού σε κάθε στάδιο του διαγωνισμού μέχρι την απόφαση κατακύρωσης. 7) Στο ΑΡΘΡΟ 24, η παράγραφος 4 να συμπληρωθεί με την ακόλουθη φράση: "Στην περίπτωση πράξεων προμηθειών που έχουν ενταχθεί σε επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, η Σύμβαση πριν υπογραφεί πρέπει να τύχει της προέγκρισης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής ή του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης του αντίστοιχου επιχειρησιακού προγράμματος, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν.3614/07". 8) Στο άρθρο 24 να παρεμβληθεί παράγραφος 5 (με αναρίθμηση της υφιστάμενης 5 σε 6) με περιεχόμενο : «Η Αναθέτουσα Αρχή υποχρεούται στην τήρηση των διατυπώσεων ex post δημοσιότητας στην Ε.Ε.Ε.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 35 παράγραφος 4 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, ήτοι οφείλει να αποστείλει στην Ε.Ε. την προκήρυξη με τα αποτελέσματα της διαδικασίας σύναψης της Σύμβασης το αργότερο 48 ημέρες μετά την υπογραφή της Σύμβασης».