• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΝΙΚΑΣ' | 9 Σεπτεμβρίου 2011, 13:51

    ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ 1) Στο ΑΡΘΡΟ 10§1α η διατύπωση να αλλάξει ως εξής : "...των πενήντα δύο (52) ημερών από την επομένη της ημερομηνίας αποστολής της προκήρυξης...." (Βλέπε σκέψη Νο 50 στο εισαγωγικό κείμενο της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 31-3-2007 και Κανονισμό ΕΟΚ αριθμ. 1182/71 του Συμβουλίου της 3ης Ιουνίου 1971). 2)Στο ΑΡΘΡΟ 12§1 από την διατύπωση συνάγεται ότι τα δικαιολογητικά και τα λοιπά στοιχεία συμμετοχής τοποθετούνται "χύμα" στον κυρίως φάκελο προσφοράς. Έτσι όταν αποσφραγίζεται ο κυρίως φάκελος ανοίγεται μαζί και ο φάκελος τεχνικής ρποσφοράς (βλέπε και άρθρο 19§1β του ΠΔ118) και προφανώς συντάσσεται ένα πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού. Αυτό μπορεί να επιφέρει οικονομίες χρόνου και ενεργειών όμως αντιβαίνει στην αρχή της αυστηράς τυπικής διαδικασίας του διαγωνισμού με την καθιέρωση του κανόνα των αυτοτελών, διακριτών φάσεων αξιολόγησης του διαγωνισμύ για την διασφάλιση της διαφάνειας και του πραγματικού ανταγωνισμού (βλέπε και πράξεις 55/2005 και 43/2010 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά και VI Τμήμα ΕΛ. Συνεδρίου 88/205). Προτείνουμε κατά συνέπεια να προσαρμοστεί κατάλληλα το άρθρο με την αναφορά σε ξεχωριστούς επι μέρους φακέλους και βέαβια με την καθιέρωση διακριτών σταδίων του διαγωνισμού (στο άρθρο 19). ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Επ ευκαιτία της επιχειρούμενης αναθεώρησης του κανονισμού προμηθειών του δημοσίου, προτείνουμε να γίνει μια αναθεώρηση του ΠΔ 118 με ευρύτερο πνεύμα με την έννοια ότι οι συντάκτες του θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους και την λοιπή ισχύουσα νομοθεσία που εμπλέκεται άμεσα με διαγωνισμούς του δημοσίου και πληρωμές αυτών όπως, τον Ν. 3861/10 (ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΎΓΕΙΑ), τον Ν.3871/10 (ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ), το ΠΔ 113/10 (ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΤΑΚΤΕΣ), τον Ν.3614/07 (ΕΣΠΑ) , τα ΠΔ 59 & ΠΔ60, τον Ν.2362/95 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ιδίως με τον Ν.3871/10, τον Ν.2690/99 (ΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ) κλπ. Πιστεύουμε ότι έτσι οι φορείς του δημοσίου που εκτελούν διαγωνισμούς προμηθειών θα γίνουν κοινωνοί του γενικότερου νομικού πλέγματος και βέβαια θα μειωθούν οι διάφορες αστοχίες που παρατηρούνται στις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών (πχ ενστάσεις, μη επιλέξιμες δαπάνες, μη νόμιμα εντάλματα πληρωμών κλπ).