• 1. Ορθώς τροποποιείται η προβληματική διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 σχετικά με την υποχρέωση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης καλύπτουσας την ημέρα υποβολής της προσφοράς και ορίζεται ότι η σχετική υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (δικαιολογητικό συμμετοχής), θα συντάσσεται και θεωρείται ως προς το γνήσιο της υπογραφής του δηλούντος κατά το διάστημα των 15ημερών που μεσολαβούν μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της προσφοράς, χωρίς να επιτρέπεται η συμπλήρωσή της, με πληρεξούσιο, από άλλο, πλην των υπευθύνων για τη σύνταξή της, πρόσωπο. 2. Ωστόσο η διάταξη αυτή εξακολουθεί να είναι προβληματική όσον αφορά την εφαρμογή της. Και τούτο διότι, αν και το άρθρο αυτό περί υπεύθυνης δήλωσης αποβλέπει στην απλοποίηση της διαδικασίας συμμετοχής και μείωση του όγκου των δικαιολογητικών, εν τούτοις, τελικά, «επιβάρυνε» τους διαγωνισμούς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του πδ 60/2007, αφού πέραν των δικαιολογητικών (πιστοποιητικών) που ζητούνται ούτως ή άλλως με την οδηγία αυτή για το παραδεκτό της συμμετοχής των διαγωνιζόμενων, πρόσθεσε μία επί πλέον σειρά πανομοιότυπου περιεχομένου υπευθύνων δηλώσεων, με συνεπεία αντί να οδηγήσει στην απλούστευση της διαδικασίας να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Σκόπιμο ως εκ τούτου είναι να τεθεί στη διάταξη αυτή διευκρίνιση, με την οποία να ορίζεται ότι σε περίπτωση που έχει εφαρμογή η οδηγία 2004/18/ΕΚ (υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση αυτή μόνο συμπληρωματικά εφαρμόζεται το πδ 118/2007) οι εν λόγω δηλώσεις δεν απαιτούνται. 3. Τέλος πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 4 παρ. 2, στο οποίο παραπέμπει το υπό τροποποίηση άρθρο 6 παρ. 3, δεδομένου ότι τα όρια προϋπολογισθείσας δαπάνης της κοινοτικής οδηγίας 2004/ΕΚ/18 που αφορούν και την υποχρέωση αποστολής προκήρυξης στην Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, έχουν μεταβληθεί προς τα κάτω κατόπιν του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1177/2009 της Επιτροπής της 30ης Νοεμβρίου 2009 (ισχύει χωρίς να χρειάζεται κύρωση για την ένταξή του στο εσωτερικό δίκαιο) για την τροποποίηση των οδηγιών 2004/17/ΕΚ, 2004/18/ΕΚ και 2009/81/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου όσον αφορά τα κατώτατα όρια εφαρμογής τους κατά τις διαδικασίες σύναψης συμβάσεων.