Αρχική Κανόνες Διακίνησης ΠροϊόντωνΆρθρο 106: Ειδικότερες απαιτήσεις επισήμανσης λοιπών βιομηχανικών προϊόντωνΣχόλιο του χρήστη Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ (ΣΕΒΑΣ) | 22 Σεπτεμβρίου 2012, 13:28
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καταρχάς πολύ καλά κάνετε και περιλαμβάνετε τον εν λόγω κατάλογο στους ΔΙΕΠΠΥ (στο άρθρο 106). Πρόκειται για κάτι πρωτοποριακό που διευκολύνει την πλειοψηφία, δηλαδή εκείνους που δεν έχουν εξειδικευμένη γνώση του κοινοτικού δικαίου και ιδιαίτερα μιας ιδαίτερης, μη γνωστής πλην όμως και σημαντικής διάκρισης του. Στον Κατάλογο στο σημείο με αύξοντα αριθμό 18 (απορρυπαντικά-καθαριστικά) η αναγράφή του αριθμού του Κανονισμού είναι εσφαλμένη. Αντί για 648/05 που αναγράφεται (λάθος) πρέπει να διορθωθεί και να αναγραφεί 648/04 (ορθό). Στην παράγραφο 106.1 γίνεται μια πολύ λεπτομερής και εκτενής αναφορά σε διατάξεις επισήμανσης των απορρυπαντικών και καθαριστικών προιόντων. Οι προθέσεις σας είναι αναμφίβολα καλές. Πάντως η τόσο λεπτομερής αναφορά έχει και τα μειονεκτήματα της. Η τόσο λεπτομερής καταγραφή υποχρεώσεων επισήμανσης, που έτσι και αλλιώς δεν είναι και απαραίτητη αφού οι απαιτήσεις αυτές υπάρχουν ήδη στην νομοθεσία, δημιουργεί αυτόματα πιθανό κίνδυνο περιορισμού της χρησιμότητας της σχετικής διάταξης αλλά και πιθανούς κινδύνους σύγχυσης. Αρκετές από τις επί μέρους προβλέψεις μπορεί να καταργηθούν ή να τροποποιηθούν και μάλιστα σχετικά σύντομα, εύκολα και συχνά. Άλλες υποχρεώσεις επισήμανσης μπορούν να καταργούνται ενώ νέες μπορεί να προστίθενται. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι ΔΙΕΠΠΥ θα πρέπει συνεχώς να αλλάζουν και να προσαρμόζονται έγκαιρα προκειμένου να περιλάβουν τις αλλαγές, διαδικασία που δεν είναι πάντα απλή και εύκολη. Αλλιώς το άρθρο αυτό θα κινδυνεύσει να καταγράφει υποχρεώσεις που δεν θα ισχύουν με ό,τι συνέπειες μπορεί αυτό να δημιουργήσει. Οι καταναλωτές και οι λιανέμποροι δεν θα είναι ενημερωμένοι, τα ελεγκτικά όργανα το ίδιο και η βιομηχανία θα κινδυνεύει να πέσει θύμα άγνοιας των άλλων. Συνεπώς το άρθρο 106.1 θα μπορούσε να περιοριστεί μόνο σε μια απλή αναφορά στις υφιστάμενες ειδικότερες κανονιστικές-νομοθετικές κοινοτικές και εθνικές ρυθμίσεις, που περιέχουν ειδικές διατάξεις για τα απορρυπαντικά και καθαριστικά προιόντα, χωρίς να προβαίνει σε περιττή λεπτομερή καταγραφή και επανάληψη επί μέρους υποχρεώσεων και προβλέψεων. Αυτό πρακτικά θα σήμαινε περιορισμό του άρθρου 106.1 στις πρώτες δέκα γραμμές του κειμένου, δηλαδή πριν από την παράθεση όλων των επί μέρους απαιτήσεων που απαριθμούνται σιο κείμενο με λατινικά στοιχεία, οι οποίες θα μπορούσαν να απαλειφθούν στο σύνολο τους.