Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 21: Βελτίωση του θεσμικού πλαισίουΣχόλιο του χρήστη VALUE RIGHT Α.Ε. – Λουκάς Δημήτρης, Κυριαζής Ηλίας | 11 Οκτωβρίου 2012, 10:32
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατηγοριοποίηση Δαπανών – Αναπτυξιακών/Επενδυτικών Νόμων Οι βασικές κατηγορίες επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών, οι οποίες από κοινού συνθέτουν το ενισχυόμενο και επιλέξιμο επενδυτικό κόστος όλων των Αναπτυξιακών/ Επενδυτικών Νόμων (Ν.3299/2004 και Ν.3908/2011) ανεξαιρέτως, δεν συνάδουν με τις κατηγορίες παγίων βάσει του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου (ΕΓΛΣ), του ΚΒΣ (Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων) ή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων (ΔΛΠ), τα οποία περιλαμβάνουν τις ακόλουθες βασικές κατηγορίες παγίων (υλικών) περιουσιακών στοιχείων / ενσώματων ακινητοποιήσεων του ενεργητικού: Βάσει Ισολογισμού – Ενσώματες Ακινητοποιήσεις: 1. Γήπεδα – Οικόπεδα 3. Κτίρια και Τεχνικά Έργα 4. Μηχανήματα – Τεχνικές Εγκαταστάσεις – Λοιπός Μηχανολογικός Εξοπλισμός 5. Μεταφορικά Μέσα 6. Έπιπλα και Λοιπός Εξοπλισμός 7. Ακινητοποιήσεις υπό Εκτέλεση και Προκαταβολές Βάσει Ισοζυγίου Λογαριασμών Γενικού – Αναλυτικού Καθολικού Λογιστικής: Λογ.10 Εδαφικές Εκτάσεις Λογ.11 Κτίρια - Εγκαταστάσεις Κτιρίων - Τεχνικά Έργα Λογ.12 Μηχανήματα – Τεχνικές Εγκαταστάσεις – Λοιπός Μηχανολογικός Εξοπλισμός Λογ.13 Μεταφορικά Μέσα Λογ.14 Έπιπλα και Λοιπός Εξοπλισμός Λογ.15 Ακινητοποιήσεις υπό Εκτέλεση και Προκαταβολές Κτήσης Παγίων με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα: (α) Αναντιστοιχίας και συνεπώς περικοπών στο ύψος της επενδυτικής πρότασης, κατά τη φάση αξιολόγησης, λόγω περιορισμών στις επιμέρους κατηγορίες δαπανών (π.χ. στον Ν.3908/2011 τα ΚΤΗΡΙΑΚΑ - ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΗΡΙΩΝ και τα ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ - ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ: αθροιστικά το ενισχυόμενο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση των νέων Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων το ανωτέρω ποσοστό προσαυξάνεται κατά 10%), δεδομένου ότι δεν υπάρχει σαφής προσδιορισμός π.χ. στο τι λογίζεται ως κτιριακή δαπάνη, καθώς και στις λοιπές κατηγορίες δαπανών, ενώ υπάρχει και σύγχυση μεταξύ της κατηγοριοποίησης/ομαδοποίησης/ελέγχου της κατανομής των δαπανών στις επιμέρους Ομάδες Εργασιών και Κατηγορίες Δαπανών, κατά την φάση της αξιολόγησης. (β) Αντιστοίχισης οικονομικού – φυσικού αντικείμενου κατά τη φάση υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων (υπαχθέντων στις διατάξεις των Ν.3299/2004 και Ν.3908/2011) μεταξύ των εξοφλημένων τιμολογίων – παραστατικών και των ενισχυόμενων / επιλέξιμων επενδυτικών δαπανών, βάσει απόφασης υπαγωγής. (γ) Λόγω της ενδεχόμενης ανακύπτουσας ανάγκης τροποποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης Ειδικότερα το θεσμικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά ασαφές, όσον αφορά τον Ν.3299/2004. Αναφορικά -δε- με τον Ν.3908/2011, ο φορέας της επένδυσης δεν υποβάλλει αίτημα τροποποίησης όταν γίνονται μεταβολές του εγκεκριμένου φυσικού και οικονομικού αντικειμένου μεταξύ κατηγοριών ενεργειών, με την προϋπόθεση ότι οι μεταβολές αυτές στο σύνολο τους δεν θα ξεπερνούν το 10% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού. Σε περίπτωση -ωστόσο- που η τροποποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου επιφέρει μεταβολή που υπερβαίνει το ανωτέρω ποσοστό, τότε ο φορέας της επένδυσης υποβάλλει στην αρμόδια -περί τούτο- Υπηρεσία σχετικό αίτημα τροποποίησης, γεγονός το οποίο συνεπάγεται αδικαιολόγητες χρονικές καθυστερήσεις, διαδικαστική κωλυσιεργία και περιττή γραφειοκρατία στην υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων. (δ) Τέλος δεν εξειδικεύεται -σαφώς- το θεσμικό πλαίσιο, ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας του αιτηθέντος προς υπαγωγή στις διατάξεις των Αναπτυξιακών/Επενδυτικών Νόμων επενδυτικού σχεδίου (π.χ. δευτερογενής τομέας, τριτογενής τομέας, ενέργεια, τουρισμός, κ.λ.π.). Προς επίρρωση των ανωτέρω επιχειρημάτων σας παραπέμπουμε στον ΟΔΗΓΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων του Ν.3908/2011 των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων και των Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων και του Κώδικα Δεοντολογίας Αξιολογητών: Έκδοση 1γ / 15-11-2011 όπου ρητά αναφέρεται ότι: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 3 ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ: ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΟΣ ΔΑΠΑΝΗΣ (ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΜΕ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ 1. ΚΤΙΡΙΑΚΑ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ 1.2 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ α/α Τίτλος ομάδας Δαπάνες που περιλαμβάνονται στην ομάδα εργασιών 8. Συνήθεις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις (ισχυρά- ασθενή ρεύματα) Ηλεκτρικές – Υδραυλικές –Μηχανολογικές Κλιματιστικές – Τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις κτηρίων οι οποίες είναι συνδεδεμένες με το κτήριο κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο αποχωρισμός τους να μην είναι δυνατό να γίνει εύκολα 9. Συνήθεις υδραυλικές εγκαταστάσεις 10. Συνήθεις Εγκαταστάσεις Κλιματισμού – αερισμού 4. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 4.2 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ Στην κατηγορία δαπανών ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ περιλαμβάνονται οι τεχνικές κατασκευές και γενικά οι διευθετήσεις που γίνονται για την μόνιμη εγκατάσταση των μηχανημάτων και τη σύνδεσή τους στο παραγωγικό κύκλωμα. Επίσης περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις που χωρίς να σχετίζονται με τα μηχανήματα, έχουν σχέση με το παραγωγικό κύκλωμα (π.χ εγκαταστάσεις θέρμανσης, υδραυλικές και τηλεφωνικές εγκαταστάσεις ή αποθηκευτικές δεξαμενές) με την προϋπόθεση ότι δεν είναι συνδεδεμένες με το κτήριο κατά τέτοιο τρόπο που ο αποχωρισμός τους να μην είναι δυνατό να γίνει εύκολα. Συνήθεις ομάδες εργασιών στην κατηγορία αυτή δαπανών είναι: α/α Τίτλος ομάδας Δαπάνες που περιλαμβάνονται στην ομάδα εργασιών 1. Εγκαταστάσεις θέρμανσης Αγορά και εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού του λεβητοστασίου και του δικτύου θερμού νερού (Λέβητες, καυστήρες, κυκλοφορητές, εναλλάκτες, πιεστικά συγκροτήματα, θερμαντικά σώματα κλπ) 2. Κλιματισμός – Αερισμός Αγορά και εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού κλιματισμού – αερισμού (εξωτερικές και εσωτερικές κλιματιστικές μονάδες, ανεμιστήρες κλπ) 3. Υποσταθμός - Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις Αγορά και εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού του Υποσταθμού και λοιπού ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (μετασχηματιστές, ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος, πίνακες, συστήματα αδιάλειπτης παροχής τάσης και προστασίας δικτύου κλπ) 11 Εξοπλισμός λειτουργίας πισινών, εγκαταστάσεων θαλασσοθεραπείας και SPA ξενοδοχειακής μονάδας Αγορά και εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού λειτουργίας των πισινών, κέντρων θαλασσοθεραπείας και εγκαταστάσεων SPA (αντλίες, κυκλοφορητές κλπ) 6.ΕΠΙΠΛΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ 6.2 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ Συνήθεις ομάδες εργασιών στην κατηγορία αυτή δαπανών είναι: α/α Τίτλος ομάδας Δαπάνες που περιλαμβάνονται στην ομάδα εργασιών 5. Πυρανίχνευση - Πυρόσβεση Αγορά εξοπλισμού πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης (ανιχνευτές, πυροσβεστήρες, πυροσβεστικές φωλιές κλπ) Ενώ στη συνέχεια, εν αντιθέσει με τα προαναφερθέντα, διατυπώνεται ότι: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ………………………………………………………………………………………………...... Α.7. Μηχανολογικός Εξοπλισμός Το κόστος της κατηγορίας αυτής για τις ξενοδοχειακές μονάδες κυμαίνεται από 8% έως 13% του Συνολικού Προϋπολογισμού και αναλύεται ως εξής: Υποσταθμός Μέσης Τάσης = 60 €/KVA Κλιματισμός-Θέρμανσης = Σύνολο κλιματιζόμενης Επιφάνειας. χ 700 btu χ 0,10€ Ανελκυστήρες (Καμπίνα και μηχανοστάσιο) = 18.500 € (μέχρι τις 4 στάσεις Προσαύξηση 900€/στάση) Πυροπροστασία = Σύνολο Δόμησης χ 35 €/τ.μ. Πισίνα = Εμβαδό χ 400 €/τ.μ. (Από το κόστος αυτό το 50% αφορά το Μηχανολογικό εξοπλισμό και το υπόλοιπο τις κτιριακές εγκαταστάσεις) Περαιτέρω χρίζει και ειδικής μνείας το γεγονός ότι υπάρχουν περιορισμοί επί του επιλέξιμου και ενισχυόμενου επενδυτικού κόστους, ήτοι προβλέπονται για κάποιες κατηγορίες δαπανών περιορισμοί ως προς το ποσό που θα τύχει ενίσχυσης (ενισχυόμενο ποσό) είτε ως απόλυτο μέγεθος είτε ως ποσοστό επί του επιλέξιμου κόστους, επί παραδείγματι: Γενικότερα τα ΚΤΗΡΙΑΚΑ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΗΡΙΩΝ και τα ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ αθροιστικά το ενισχυόμενο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση των νέων ΜΜΕ επιχειρήσεων το ανωτέρω ποσοστό προσαυξάνεται κατά 10%. Πιο εξειδικευμένα ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ στην περίπτωση των ξενοδοχειακών μονάδων κυμαίνεται σε ποσοστό 8% - 13% επί του συνολικού προϋπολογισμού. Αποτελεί πραγματικά παράδοξο το γεγονός ότι υπόκεινται σε τέτοιους περιορισμούς τα υποβληθέντα επενδυτικά σχέδια (εφεξής Ε/Σ), προς υπαγωγής στις διατάξεις των Επενδυτικών/Αναπτυξιακών Νόμων, ειδικότερα σήμερα, όπου το οικονομικό κλίμα είναι ιδιαιτέρως δυσχερές, το επενδυτικό περιβάλλον να καθίσταται πρακτικά ανύπαρκτο, με την χωρά μας να υπολείπεται δραματικά σε ανταγωνιστικότητα έναντι αρκετών κρατών – μελών της Ε.Ε., πόσο μάλλον -δε- έναντι των λοιπών χωρών της ευρωζώνης(ΟΝΕ) και να μην δύναται να αυξήσει τον βαθμό απορροφητικότητας των προς ημών διατιθεμένων κονδυλίων. Επίσης στερείται οποιασδήποτε λογικής τεκμηρίωσης το γεγονός των ανωτέρω περιορισμών και από άποψη τόνωσης βασικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας, σε μικροοικονομικό επίπεδο, όπως φερ’ ειπείν την οικοδομική δραστηριότητα, η οποία και φαλκιδεύεται με την ανωτέρω δέσμευση. Προτείνεται -συνεπώς- η υιοθέτηση των βασικών κατηγοριών επιλέξιμων/ ενισχυόμενων επενδυτικών δαπανών, οι οποίες να αντιστοιχίζονται πλήρως με τις κατηγορίες παγίων στοιχείων του ενεργητικού (ενσώματες – ασώματες ακινητοποιήσεις ) βάσει του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου (ΕΓΛΣ) και κατ’ επέκταση του ΚΒΣ (Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων), προς αποφυγή συγχύσεως, χωρίς να υπάρχει το πλήθος των επενδυτικών δαπανών που επί του παρόντος ισχύουν σε όλους των Αναπτυξιακούς/Επενδυτικούς Νόμους (Ν.3299/2004 και Ν.3908/2011). Ακολούθως, δεν διευκρινίζεται σαφώς ποιες νοούνται ως βαθμολογούμενες ομάδες δαπανών, με αποτέλεσμα να επέρχονται σε αρκετές περιπτώσεις διαφοροποιήσεις στην βαθμολόγηση των επενδυτικών προτάσεων (υποβολή επενδυτικής πρότασης – αξιολόγηση επενδυτικής πρότασης). Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο να επιτρέπει σε κάθε επενδυτικό φορέα (αιτούσα επιχείρηση) την ευελιξία να επιλέγει ο ίδιος τον βέλτιστο συνδυασμό επενδυτικών δαπανών (optimum allocation) ανάλογα με το αντικείμενο του Ε/Σ και τις ιδιάζουσες ανάγκες τις οποίες καλύπτει η υλοποίηση αυτού (του Ε/Σ), χωρίς να υπάρχει ipso facto περιορισμός π.χ. στα κτηριακά – εγκαταστάσεις κτηρίων και τα τεχνικά έργα – έργα υποδομής και έργα διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου η οπουδήποτε αλλού, με κάποια εξειδίκευση –ωστόσο- όσον αφορά τις ενισχυόμενες βασικές κατηγορίες επενδυτικών δαπανών βάσει: Μεγέθους / Κόστους του Ε/Σ με κλιμακούμενη ενίσχυση, Εμβαδομετρικών – Ογκομετρικών Δεδομένων (ήτοι Ενίσχυση Παγίων : … € / m, … € / m2 και … € / m3) του Ε/Σ, βάσει σαφών κριτηρίων, Δυναμικότητα (Παραγωγής) του Ε/Σ, βάσει Προδιαγραφών, Εγκατεστημένης Ισχύος στα πλαίσια του Ε/Σ, βάσει Αδειοδοτήσεων, Σαφώς οριζόμενων Βαθμολογούμενων Ομάδων Δαπανών, ανά τομέα δραστηριότητας του Ε/Σ (πρωτογενής –δευτερογενής – τριτογενής τομέας, τουρισμός, ενεργειακά κ.ο.κ.), ενώ βάσει της ιδίας φιλοσοφίας πρέπει να εξειδικεύεται και η βαθμολογία των επενδυτικών προτάσεων. Ενδεικτικά αναφέρεται από τον ΟΔΗΓΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων του Ν.3908/2011 των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων και των Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων και του Κώδικα Δεοντολογίας Αξιολογητών: Έκδοση 1γ / 15-11-2011: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ………………………………………………………………………………………………...... Στον πίνακα που ακολουθεί δίδεται παράδειγμα για τον υπολογισμό του συνολικού μέγιστου επιλέξιμου κόστους ξενοδοχειακής μονάδας 4(*) δυναμικότητας 200 κλινών, με το 50% των κλινών σε Bungalows, στη Ρόδο (περιοχή ΙΙ – νησιά). Παράδειγμα: Εκτίμηση μέγιστου συνολικού επιλέξιμου κόστους Προσαυξήσεις κόστους: - 50% των κλινών σε Bungalows + 3% - Περιοχή II (νησιά) +5% Συνολική προσαύξηση κόστους: + 8% Βασική Τιμή μονάδας κόστους κτηρίων: 1.360€/μ2 Τιμή μονάδας κόστους κτηρίων μετά τις προσαυξήσεις: 1.468,8 €/μ2 Κόστος Κτηριακών = 6.000 μ2 χ 1.468,8 €/μ2 8.812.800 Κόστος Ξεν. Εξοπλ. = 200 κλίνες χ 7.000 €/κλίνη 1.400.000 Κόστος Μηχ. Εξοπλ. = 10% χ Κτηριακά 881.280 Κόστος Εργ. Υποδ. = 3% χ Κτηριακά 264.384 Κόστος Περιβ. Χωρ. (πισίνες, γήπεδα, κλπ -10%) 12.000μ2 Χ146,9Ευρώ/μ2 1.762.800 Συνολικό επιλέξιμο κόστος 13.121.024 => 65.605,12€/κλίνη (=13.121.024€ / 200 κλίνες) τα ΚΤΗΡΙΑΚΑ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΗΡΙΩΝ και τα ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ αθροιστικά το ενισχυόμενο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση των νέων ΜΜΕ επιχειρήσεων το ανωτέρω ποσοστό προσαυξάνεται κατά 10%. Ωστόσο τα ΚΤΗΡΙΑΚΑ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΗΡΙΩΝ + ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ (ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ + ΕΡΓΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ) = = 8.812.800,00 € + (264.384,00 € + 1.762.800,00 €) = = 8.812.800,00 € + 2.027.184,00 € = = 10.839.984,00 €. Οπότε τελικά από κοινού τα ΚΤΗΡΙΑΚΑ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΤΗΡΙΩΝ + ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ (ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ + ΕΡΓΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ) αθροίζουν σε: 10.839.984,00 € > 7.872.614,40 € (= 60% Χ 13.121.024,00 €), σε περίπτωση Υφιστάμενων Επιχειρήσεων. 10.839.984,00 € > 9.184.716,80 € (= 70% Χ 13.121.024,00 €), σε περίπτωση Νέων ΜΜΕ Επιχειρήσεων. Συνεπώς η Υπηρεσία δεν αναγνωρίζει ως επιλέξιμο επενδυτικό κόστος, αυτό που κατά την κρίση της, θεωρείται -ομολογουμένως- όντως το επιλέξιμο κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης!!!!!!!