Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 19: Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεωνΣχόλιο του χρήστη VALUE RIGHT Α.Ε. – Λουκάς Δημήτρης, Κυριαζής Ηλίας | 11 Οκτωβρίου 2012, 10:16
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 19 Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων Προτείνουμε την απαλλαγή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που επιβαρύνει τα τιμολόγια παγίων μίας επένδυσης που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Επενδυτικού Νόμου. Ενδεχομένως να είναι η επιλογή της απαλλαγής στην ευχέρεια του επενδυτή, διότι είναι πιθανόν να επιθυμεί να μην απαλλάσσεται του ΦΠΑ σε περιπτώσεις συμψηφισμού ΦΠΑ που έχει δημιουργηθεί από την έκδοση τιμολογίων πωλήσεις προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών. Η απαλλαγή του Φ.Π.Α. θα δύναται να ενεργοποιείται με την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής της όποιας επένδυσης στις διατάξεις του Επενδυτικού Νόμου. Αυτό θα σημαίνει ότι θα ξεκινάει πρακτικά το έργο όχι από την υποβολή της επενδυτικής πρότασης, αλλά από την δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. Στο καθεστώς της απαλλαγής θα υπόκεινται τα τιμολόγια που θα έχουν γίνει αποδεκτά από το όργανο ελέγχου της αρμόδιας υπηρεσίας και θα έχουν σφραγιστεί ως αντικείμενο ελέγχου. Δεδομένου ότι βάσει ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ: Α. ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Η ελληνική έννομη τάξη διέπεται από ένα συγκεκριμένο σύστημα κανόνων δικαίου, εντός του οποίου οι επιμέρους διατάξεις υπηρετούν έναν καθορισμένο σκοπό και εφαρμόζονται διαλεκτικά, προκειμένου το σύστημα αυτό να διαπνέεται από αρμονία και ασφάλεια δικαίου. Προς τον σκοπό αυτό, πρέπει οι έννομες σχέσεις να ρυθμίζονται κατά τέτοιο χρόνο, λαμβανομένων υπόψη όλων των ιδιαιτεροτήτων της κάθε περίπτωσης, ώστε οι εκάστοτε ρυθμίσεις να είναι κοινωνικά αποδεκτές, δίκαιες και να μην παραβιάζονται οι θεμελιώδεις νομικές αρχές της ασφάλειας και σταθερότητας του δικαίου. Εντός αυτού του πλαισίου, εκδόθηκε ο Ν.3299/2004, με τις ρυθμίσεις του οποίου, βάσει και της αιτιολογικής του έκθεσης, επιδιώκεται, πέραν άλλων, η αύξηση των επενδύσεων και κατ’ επέκταση, η ανάπτυξη της οικονομίας, η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η αναδιάρθρωση της οικονομίας. Ο Ν.3752/2009, ο οποίος τροποποίησε τον Ν.3299/2004 εκδόθηκε στα ίδια ως άνω πλαίσια. Για να διαφυλαχθούν, όμως, αφενός οι επιδιώξεις των δύο ως άνω Νόμων και αφετέρου η ασφάλεια και σταθερότητα δικαίου, δεν πρέπει να ανατρέπονται σε χρόνο μεταγενέστερο κεκτημένα δικαιώματα ή έστω προσδοκίες δικαιωμάτων των επενδυτών που είχαν υποβάλει αιτήματα υπαγωγής στον Ν.3299/2004 πριν από την τροποποίησή του από τον Ν.3752/2009. Β. ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Βάσει όσων αναλύθηκαν στο Γενικό Μέρος της παρούσης Αιτιολογικής Έκθεσης, προστίθεται νέο εδάφιο iii στην παράγραφο 4 εδάφιο α του άρθρου 3 του Ν.3752/2009, δυνάμει του οποίου προβλέπεται ρητά ότι τα επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων, οι οποίες είχαν υποβάλει αιτήματα υπαγωγής στο καθεστώς του Ν.3299/2004, πριν την δημοσίευση του Ν.3752/2009 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν καταλαμβάνονται από τον περιορισμό του ορίου των 10.000.000,00 € για μεμονωμένη επιχείρηση σωρευτικά για μια πενταετία για επενδύσεις που αφορούν την ίδια παραγωγική διαδικασία, τον οποίο (περιορισμό) θέσπισε, για πρώτη φορά ο Ν.3752/2009. Αντίθετα, για αυτές τις περιπτώσεις ισχύει το όριο των είκοσι εκατομμυρίων 20.000.000,00 € για μεμονωμένη επιχείρηση σωρευτικά για μια πενταετία για επενδύσεις που αφορούν την ίδια παραγωγική διαδικασία, που προβλεπόταν στο εδάφιο γ της παρ. 1 του άρθ. 5 του Ν.3299/2004 πριν από την τροποποίησή του από τον Ν.3752/2009. Προτείνουμε όπως προστεθεί νέο εδάφιο iii στην παράγραφο 4. εδάφιο α. του άρθρου 3. του Ν.3752/2009 ως ακολούθως: «iii. Οι ρυθμίσεις της υποπερίπτωσης i δεν καταλαμβάνουν τα επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων, οι οποίες είχαν υποβάλει αιτήματα υπαγωγής στο καθεστώς του ν. 3299/2004, πριν την δημοσίευση του παρόντος νόμου 3752/2009 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για τις περιπτώσεις αυτές συνεχίζει να ισχύει το εδάφιο γ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του νόμου 3299/2004, πριν την τροποποίησή του με τον παρόντα νόμο 3752/2009. Δηλαδή οι παρεχόμενες κάθε φορά ενισχύσεις δεν μπορούν να υπερβούν σωρευτικά για μια πενταετία το όριο των 20.000.000,00€ για μεμονωμένη επιχείρηση για επενδύσεις που αφορούν την ίδια παραγωγική διαδικασία».