Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 32: ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΑΟΡΑ Ελλάς Α.Κουτσουδάκης | 17 Οκτωβρίου 2012, 19:34
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 32 γίνεται προσπάθεια να μεταφερθούν στα υδατοδρόμια, συνθήκες και καταστάσεις που υπάρχουν στα αεροδρόμια της ξηράς. Στην ξηρά, υπάρχει συγκεκριμένος διάδρομος και τυχόν έξοδος του αεροπλάνου έξω από τα όρια αυτού, δημιουργεί κίνδυνο ατυχήματος. Στη θάλασσα όμως δεν συμβαίνει αυτό. Το υδροπλάνο μπορεί να προσγειωθεί δεξιότερα ή αριστερότερα του «διαδρόμου» με απόλυτη ασφάλεια. Ενδείκνυται μάλιστα να προσγειώνεται πάντοτε με φορά αντίθετη με τον άνεμο της στιγμής. Στην πράξη, και στις Ελληνικές θάλασσες τα πυροσβεστικά υδροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούν εκατοντάδες από-προσγειώσεις κάθε χρόνο επί μακρά σειρά ετών ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Χωρίς τους τεχνητούς περιορισμούς που αναφέρει το σχέδιο νόμου. Το σχέδιο νόμου εκφράζει αυτό που προβλέπει η σημερινή νομοθεσία για αεροδρόμια στην ξηρά. Δεν καλύπτει τις ανάγκες των υδροπλάνων. Ο καινούργιος νόμος δεν δεσμεύεται από την νομοθεσία των αεροδρομίων ξηράς. Στον Καναδά, τη χώρα με την μεγαλύτερη δραστηριότητα υδροπλάνων στον κόσμο, οι χώροι προσγείωσης υδροπλάνων έχουν ακανόνιστο σχήμα, κυκλικό ή τετράγωνο, και χαρακτηρίζονται σαν «sea plane areas». Το ίδιο συμβαίνει και στο υδατοδρόμιο της Μασσαλίας στη Γαλλία. Εξαίρεση αποτελεί το υδατοδρόμιο της λίμνης Como στην Ιταλία. Αυτό έχει επίμηκες σχήμα, διότι απλούστατα αυτό είναι το σχήμα της λίμνης. Σημειώνουμε ακόμη και τα εξής Στο σχέδιο Νόμου αναφέρονται η «Περιοχή ελιγμών αεροδρομίου» Άρθρο 32 & (ιβ) και η «Περιοχή κίνησης Υδατοδρομίου» ¨Αρθρο 32 & (ιγ) Και τα δύο παραπάνω αποτελούν προσπάθεια να μεταφερθεί στα υδατοδρόμια, το σύστημα τροχοδρόμων που υπάρχει στα αεροδρόμια ξηράς.. Αυτό δεν είναι μόνον λάθος. Είναι επίσης αντίθετο με το νόμο. Σύμφωνα με το νόμο, ένα υδροπλάνο, από τη στιγμή που έρχεται σε επαφή με τη θάλασσα, ακολουθεί τους νόμους των σκαφών θαλάσσης και κινείται σύμφωνα με αυτούς. Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε Να απαλειφθούν από το σχέδιο νόμου οι παράγραφοι (η), (θ), (ια), (ιβ) του Άρθρου 32 Να αντικατασταθούν, ως εξής : «Για την προσγείωση - απογείωση των υδροπλάνων ορίζεται υδατοδρόμιο με μορφή κύκλου, μέγιστης ακτίνας 1000 μέτρων, όπου το βάθος της θάλασσας σε κανένα σημείο δεν είναι μικρότερο από 50 εκατοστά του μέτρου. Οι συντεταγμένες του κέντρου του κύκλου, ορίζουν το υδατοδρόμιο. Όταν η διαμόρφωση του εδάφους δεν επιτρέπει τον ορισμό κυκλικής επιφάνειας, το υδατοδρόμιο μπορεί να έχει ακανόνιστο σχήμα, που θα ορίζεται με γεωγραφικές συντεταγμένες. Το βάθος της θάλασσας σε κανένα σημείο δεν θα είναι μικρότερο από 50 εκατοστά του μέτρου. Μετά την προσγείωση τα υδροπλάνα κινούνται για αποβίβαση - επιβίβαση επιβατών και φορτίου, όπως οποιοδήποτε άλλο σκάφος.»