Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 22: Τροποποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επένδυσηςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Γρίβας | 24 Οκτωβρίου 2012, 11:39
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σ.Κ. ΑΙΓΙΣ ΕΠΕ Ηλίας Κυριακόπουλος – Παναγιώτης Γρίβας Άρθρο 22 Πρόταση: Προτείνεται να καταργηθεί το Άρθρο 14β περί αιτημάτων τροποποίησης του φυσικού αντικειμένου της επένδυσης που προσετέθη στο Ν.3908/11με το άρθρο 241 του Ν.4072/11 και να παραμείνει η αξιολόγηση των αποκλίσεων στην δικαιοδοσία του ΚΟΕ που πραγματοποιεί τον έλεγχο. Εφ όσον οι αποκλίσεις τεκμηριώνονται από Τεχνική Έκθεση σκοπιμότητας του επενδυτή το ΚΟΕ οφείλει στην έκθεση του να αποφαίνεται εάν οι αποκλίσεις εξυπηρετούν τον σκοπό της επένδυσης σε συνδυασμό με τα κριτήρια της βαθμολογίας της επένδυσης κατά την αξιολόγηση της και το εγκεκριμένο εισηγητικό σημείωμα βάση του οποίου εγκρίθηκε επένδυση και εξεδόθη η Υπουργική Απόφαση Υπαγωγής. Κατ αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η επιβαρυντική τόσο για τις Δημόσιες Υπηρεσίες όσο και για τον επενδυτικό φορέα γραφειοκρατική αλυσίδα υποβολής αιτήματος τροποποίησης, αξιολόγησης και εισήγησης της Υπηρεσίας για την τροποποίηση, έκδοση νέας τροποποιητικής Υπουργικής Απόφασης και δημοσίευσης της σε ΦΕΚ. Αιτιολογική Έκθεση : Κατά την φάση της Αίτησης Υπαγωγής ο επενδυτικός φορέας υποβάλλει αναλυτικά προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου με αντίστοιχη τεκμηρίωση βάσει τεχνικών και οικονομικών προσφορών υποψήφιων προμηθευτών – κατασκευαστών. Η επενδυτική πρόταση αξιολογείται με βάσει συγκεκριμένα κριτήρια των οποίων η βαθμολόγηση εξαρτάται άμεσα από : 1. Τα εταιρικά χαρακτηριστικά του επενδυτικού φορέα (μέτοχοι, διοίκηση, οικονομική επιφάνεια). 2. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της επένδυσης (τεχνολογία, παραγόμενα προϊόντα/υπηρεσίες) 3. Τα οικονομικά στοιχεία βιωσιμότητας (πωλήσεις προϊόντων/υπηρεσιών, αγορά στόχος, οικονομικό σενάριο βιωσιμότητας). 4. Προοπτικές κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται η επένδυση. 5. Φερεγγυότητα χρηματοδοτικού σχήματος Σε κάθε εισηγητικό σημείωμα έγκρισης ή απόρριψης ενός επενδυτικού σχεδίου τα ανωτέρω συνεκτιμώμενα κριτήρια και ο προτεινόμενος επιλέξιμος προϋπολογισμός, αναλυόμενος σε κατηγορίες δαπανών (κτιριακά, μηχ/κός εξοπλισμός, ειδικές εγκαταστάσεις, έργα υποδομής, λοιπός εξοπλισμός κλπ) αποτελούν ουσιαστικά την ενιαία βάση επί της όποιας στηρίζεται η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου ως βιώσιμου ή μη βιώσιμου. Κατά την διάρκεια υλοποίησης ενός επενδυτικού σχεδίου η οποία σύμφωνα και με τις κανονιστικές διατάξεις του Ν.3908/11 μπορεί να εκτείνεται σε χρονικό διάστημα μέχρι και 4 έτη από την δημοσίευση σε ΦΕΚ της Απόφασης Υπαγωγής (Άρθρο 8 ΠΔ33 ΦΕΚ 83/14-4-2011), είναι σύνηθες να επέρχονται τροποποιήσεις ή και αποκλίσεις στις διάφορες κατηγορίες δαπανών που συνθέτουν το εγκεκριμένο επιλέξιμο κόστος της επένδυσης οι οποίες μπορεί να αφορούν τόσο το φυσικό όσο και το οικονομικό αντικείμενο των κατηγοριών αυτών. Οι διαφοροποιήσεις αυτές οφείλονται σε αλλαγές προμηθευτών, μη προβλεφθείσες κατά τον αρχικό σχεδιασμό δαπάνες που επιβάλλονται από την εξέλιξη του ανταγωνισμού ή την αδειοδοτική διαδικασία της επένδυσης, αύξηση ή μείωση των τιμών υλικών εξοπλισμού και υπηρεσιών λόγω εξωγενών προς την επένδυση οικονομικών συγκυριών, χωρίς όμως αυτές να μεταβάλλουν τον σκοπό της επένδυσης ή να υποβαθμίζουν τις καθοριστικές για την βιωσιμότητά της παραμέτρους επί τη βάσει των οποίων αξιολογήθηκε θετικά η συγκεκριμένη επένδυση. Κατά συνέπεια είναι περιττή η διαδικασία επαναξιολόγησης και τροποποίησης του υπουργικής απόφασης υπαγωγής για θέματα που αφορούν σε αποκλίσεις μεταξύ των εγκεκριμένων κατηγοριών δαπανών της επένδυσης.