Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 19: Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεωνΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Ιωσηφίδης | 24 Οκτωβρίου 2012, 16:03
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
'Αρθρο 19 Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να εκφράσω την ικανοποίηση μου για τις προωθούμενες αλλαγές των αναπτυξιακών νόμων Ν.3299/2004 και Ν.3908/2001.Είναι σαφές ότι η πλειονότητα των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι πρός την σωστή κατεύθυνση διότι λαμβάνει "υπόψη του" για πρώτη φορά τις ανάγκες των επενδυτών και όχι των υπηρεσιών των διαφόρων συναρμόδιων Υπουργείων. Επίσης συμφωνώ με το σκεπτικό και τις προτάσεις του κ. Ιωάννη Μηλά για το θέμα της εγγυητικής επιστολής για λήψη προκαταβολής απο την επιχορήγηση της επένδυσης καθόσον ήμουν ένας απο αυτούς που με επίσημη επιστολή στις 27.03.2012 στη Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του αρμόδιου Υπουργείου έθεσα υπόψην τις ίδιες απόψεις -προτάσεις. Πέραν όμως απο τις προωθούμενες αλλαγές του Υπουργείου Ανάπτυξης αλλά και τις απόψεις των σχολιαστών θα ήθελα να θέσω τον εξής προβληματισμό: όταν εγώ ξεκινούσα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ το 2009 τον δύσκολο αγώνα να εντάξω το επιχειρηματικό μου σχέδιο στον Ν.3299/2004 με ότι αυτό συνεπάγεται ( χρόνος, κόστος, εκποίηση περιουσίας, άγχος, αβεβαιότητα, γραφειοκρατία, κλπ) ζήτησα απο το κράτος κάποια μορφής εγγύηση..? όχι φυσικά πώς θα μπορούσα άλλωστε? Γιατί λοιπόν έρχεται τώρα η Κυβέρνηση και ζητάει εγγυητική επιστολή για να πάρω την όποια προκαταβολή της επιδότησης? με θεωρεί a priori απατεώνα? Γιατί τότε με αξιολόγησε θετικά ως επενδυτή και ως επένδυση? Θα μου πείτε στο παρελθόν κάποιοι έκανα τα χρήματα της επιδότησης "παντελόνι" όπως λέει ο λαός! Όμως γιατί θα πρέπει να μπούμε όλοι στο ίδιο καλάθι και να χαρακτηριστούμε αναξιόπιστοι? Έτσι λοιπόν εάν θέλει το Υπουργείο και κατ'επέκταση η κυβέρνηση να υλοποιήσει αυτή την "περιβόητη ανάπτυξη" πρέπει πρώτα από όλα να επιστευτεί τους επενδυτές δίνοντας τους όλα τα εργαλεία που χρειάζονται. Λέγοντας λοιπόν στο άρθρο 19 "σου δίνω έως 100% της επιδότησης με ισόποση εγγυητική" είναι σαν δέχεται ότι η επένδυση δεν θα γίνει ποτέ... καθόσον ποιά τράπεζα Ελληνική ή Ευρωπαική αυτή τη εποχή θα εγγυηθεί για το επιχειρηματικό σχέδιο αφού ούτε η Ελληνική Κυβέρνηση μπορεί να το κάνει..! Θα πρέπει λοιπόν το νομοσχέδιο να σταθεί "γενναίο" απέναντι στις επενδύσεις και αναλάβει,γιατί όχι, και κάποιο ρίσκο όπως κανουμε ήδη οι επενδυτές εδώ και 3 χρόνια τουλάχιστον. Έτσι λοιπόν θα μπορούσε να δοθεί ως προκαταβολή μέρος της επιχορήγησης (50-100%) στα εγκεκριμμένα επενδυτικά σχέδια του Ν.3299/2004 και Ν.3908/2011 με τους παρακάτω 3 εναλλακτικούς τρόπους: Α. ΕΓΓΥΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ 1. Να ανασταλλεί (όχι κατάργηση) η προσκόμμιση της εγγυητικής επιστολής για λήψη προκαταβολής επιχορήγησης έως τη λήξη του μνημονίου ήτοι το 2014 ή 2016 (επιμήκυνση)λόγω των δημοσιονομικών συνθηκών. 2. Να δοθεί η εγγυητική επιστολή μέσω του ΕΤΕΑΝ απευθείας με ένα λογικό κόστος για όλο το ποσό και για διάστημα 2 ετών τουλάχιστον. 3. Να δοθεί η εγγυητική επιστολή απο Ελληνική Τράπεζα αλλά με ενδιάμεση εγγύηση του ΕΤΕΑΝ. Εδώ το ΕΤΕΑΝ έχει ετοιμάσει κάποιο πρόγραμμα αλλά είναι ανεπαρκές ( όριο 150.000 ευρώ !) 4. Να δοθεί η δυνατότητα και σε ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ (Funds)να προσκομίζουν εγγυητική επιστολή εφόσον όμως επίσημα και με έγγραφα χρηματοδοτήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε ποσοστό όχι μκρότερο του 50%. Β. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ 1.θα μπορούσε να δοθεί η προκαταβολή 100% της επιχορήγησης απευθείας σε Ελληνική Τράπεζα κατόπιν σχετικής συμφωνίας Υπουργείου και επενδυτή ( Τράπεζα επιλογής του). 2. Η Τράπεζα θα έχει την ευθύνη νόμιμης και τμηματικής καταβολής της προκαταβολής στον επενδυτή μέσω τιμολογίων. 3. Η Τράπεζα θα δεσμευτεί ότι, μετά την ανακεφαλοποίηση της ( 6-8 μήνες) θα προχωρήσει υποχρεωτικά και στην δανειοδότηση του έργου όπως προβλεπεται απο το ΦΕΚ της υπαγωγής της επένδυσης. 4. 'Ετσι η τράπεζα θα οφεληθεί απο μία επιπλέον ρευστότητα μέχρι την χορήγηση του δανείου για την ολοκλήρωση της επένδυσης ( Ιουν 2013). Γ. ΤΜΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ Τέλος ως ρεαλιστική πλατφόρμα καταβολής της προκαταβολής απο το Υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψην όλες τις παραμέτρους και ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών, θα μπορούσε να είναι η παρακάτω και για τους 2 νόμους Ν.3299/2004 και Ν3908/2011: 1. Λήψη προκαταβολής 25% της επιχορήγησης χωρίς εγγυητική επιστολή. 2. Λήψη του υπόλοιπου 25% (σύνολο 50%) εφόσον γίνει το 50% του έργου. 3. Λήψη του υπόλοιπου 25% (σύνολο 75%) χωρίς εγγυητική επιστολή. 4. Λήψη του υπόλοιπου 25% (σύνολο 100%)εφόσον ολοκληρωθεί το έργο.