Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 01: Γενική Γραμματεία Στρατηγικών και Ιδιωτικών ΕπενδύσεωνΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Πετρίδης | 26 Οκτωβρίου 2012, 08:26
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Πιστοποιημένοι αξιολογητές, να δοθεί η δυνατότητα αξιολόγησης των επενδύσεων (όπως οι πιστοποιημένοι ελεγκτές) σε ανεξάρτητους πιστοποιημένους φορείς με την συμμετοχή εκπροσώπων του δημοσίου, των τραπεζών και των επιχειρηματικών φορέων 2) Κτιριακός εξοπλισμός, o νόμος πρέπει να προωθείτε την αξιοποίηση του τεράστιου διαθέσιμου κτιριακού επαγγελματικού και βιομηχανικού δυναμικού, που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια και είναι ελεύθερα, ειδικά των κτιρίων σε οργανωμένες ΒΙ.ΠΕ και αυτών που κατέχουν οι τράπεζες. Αποτελεί μεγάλη σπατάλη κοινωνικών πόρων η δανειοδότηση και επιδότηση ένας επενδυτής για την κατασκευή ενός επαγγελματικού κτιρίου, όταν στην περιοχή που θέλει να εγκατασταθεί η υπάρχει διαθεσιμότητα κατάλληλου κτιρίου και μάλιστα με χαμηλότερο κόστος. Παράδειγμα αποτελούν τα εκατοντάδες βιομηχανικά ακίνητα που είναι αχρησιμοποίητα στις οργανωμένες ΒΙ.ΠΕ. Ο νόμος θα μπορεί να επιδοτεί τα κόστη που απαιτούνται, έτσι που το ακίνητο να καταστεί λειτουργικό και σύμφωνα με τις ανάγκες του επενδυτή. 3) Δαπάνες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης και μετατροπής ως συνέχεια του ήδη ενταγμένου και επιδοτούμενου έργου ( φυσικού αντικειμένου), να μπορούν να ενταχθούν σε άλλης μορφής και είδους ενισχύσεις, π.χ αφορολόγητα αποθεματικά. Συχνά προκύπτουν πρόσθετες ανάγκες στην υλοποίηση μια επένδυσης οι δαπάνες των οποίων μένουν έξω από ευεργετικά κίνητρα. Η δυνατότητα αυτή θα έχει χρονικό περιορισμό 1-2 έτη μετά την ολοκλήρωση της αρχικής επένδυσης, ή εναλλακτικά 4) Να υπάρχει δυνατότητα αιτιολογημένης και τεκμηριωμένης αύξησης - υπέρβασης στο φυσικό αντικείμενο και κόστος σε ποσοστό έως 20% σε σχέση με το αρχικό εγκεκριμένο business plan, για την αποφυγή γραφειοκρατίας και καθυστερήσεων. 5) Εφαρμογή του διασυνοριακού κριτηρίου για τις περιοχές της Βόρεια Ελλάδας που δεν έχουν σύνορα με χώρες της ΕΕ, θα πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση των κινήτρων για τις περιφερειακές ενότητες ή Δήμους και για τις επιχειρήσεις που επενδύουν στις περιοχές αυτές να προβλέπονται ευνοϊκότερα επενδυτικά κίνητρα 6) Να υπάρξει ευελιξία στην χρηματοδότηση του επενδυτικού σχήματος σε σχέση με την εγκριτική απόφαση. Η υλοποίηση μιας επένδυσης μπορεί να διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, να προβλέπεται χωρίς γραφειοκρατικές διατυπώσεις η δυνατότητα τεκμηριωμένης και βιώσιμης αλλαγής του χρηματοδοτικού σχήματος, της ίδιας συμμετοχής, του τραπεζικού δανεισμού, βέβαια από το ποσοστό της επιχορήγηση ή των λοιπών κινήτρων. 7) Ενισχυμένα κίνητρα τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις, με την μορφή των αυξημένων αφορολόγητων αποθεματικών ή διακριτά με μειωμένο συντελεστή φόρου για τα κέρδη που αναλογούν στο μέρος των πωλήσεων σε ξένες αγορές, πάνω από ένα ποσοστό.