Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 16: ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.Σχόλιο του χρήστη Μαργαρίτα Καραβασίλη | 26 Οκτωβρίου 2012, 13:14
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επιχειρηματολογία (σκεπτικό) του άρθρου 16 και οι σχετικές διατάξεις προωθούν την υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης του παράκτιου μετώπου από το Φάληρο έως το Σούνιο (περιαστική ανάπλαση), με πραγματικό στόχο την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας !!! Στην πραγματικότητα η πρόθεση της κυβέρνησης είναι μπορεί να παρεμβαίνει στο παραλιακό μέτωπο, δημιουργώντας ένα άβατο, ερήμην του καθ' ύλην αρμόδιου Οργανισμού Αθήνας, ο οποίος ανήκει στο ΥΠΕΚΑ, πέραν κάθε υφιστάμενης νομοθεσίας, τις κατευθύνσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, το Ν. 1650/86 για την προστασία του περιβάλλοντος, σχετικά νομοθετήματα για την προστασία της ζώνης αιγιαλού-παραλίας, κλπ... πέραν ακόμη της κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά κυρίως και πέραν των επιταγών του Συντάγματος σχετικά με την "παραλία" (κοινόχρηστοι χώροι δημόσιου συμφέροντος) που αποτελεί ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ !!! Προφανώς, η κυβέρνηση επιχειρεί να μπορεί να ξεπερνά εύκολα όχι μόνο τους υφιστάμενους νόμους για να νομιμοποιήσει το πλήθος των αυθαίρετων δραστηριοτήτων που καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου της Αττικής, αλλά κυρίως να προκαταλαμβάνουν τις αποφάσεις και να ξεπερνούν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και των ΟΤΑ ! Κάτω από φράσεις τύπου "Αττικής Ριβιέρας") με προστασία στο περιβάλλον... κλπ... κλπ... επιχειρείται μία ακόμη κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και του Νόμου σε βάρος των ακτών της Αττικής ! Με το εν λόγω νομοσχέδιο (άρθρο 16) συστήνεται μια εταιρεία ειδικού σκοπού "Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε" για "τη διοίκηση, διαχείριση και αξιοποίηση δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων" της περιοχής μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας αλλά και όμορων εκτάσεων. Δεν γνωρίζουμε την επίσημη άποψη του ΥΠΕΚΑ και κυρίως του ΟΡΣΑ, για τους σκοπούς αυτής της ρύθμισης, αλλά είμαστε σίγουροι ότι τους βρίσκει αντίθετους. Θα ήταν εύλογο και θεμιτό, αν η Εταιρεία αυτή είχε ως αποκλειστικό σκοπό, σε άμεση και στενή συνεργασία με τον ΟΡΣΑ και συμμετοχή σε αυτήν εκπροσώπων του, καθώς και εκπροσώπων των επιστημονικών φορέων της χώρας (ΤΕΕ, ΣΑΔΣ, Σύλλογο Χωροτακτών, κλπ.) την προστασία του παράκτιου μετώπου της Αττικής από κάθε αυθαίρετη παρέμβαση, την υλοποίηση κατεδαφίσεων, την αξιοποίησή της με όρους αειφορίας, με σαφή προκαθορισμένα κριτήρια και παραμέτρους, κλπ. O Ν.1515 (ΡΣΑ) ήδη από το 1985 περιέλαβε στις διατάξεις του στόχους και κατευθύνσεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της Αττικής, ως πρόνοια για την οικολογική ανασυγκρότηση της Αθήνας, την προστασία της αγροτικής γης, των δασών, των υγροτόπων και των άλλων στοιχείων της φύσης. Επίσης στην ίδια αρχή προστασίας περιελήφθη η ανάδειξη και προστασία των ιστορικών στοιχειών, του Αστικού τοπίου, των ορεινών όγκων, των τοπίων ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, των ακτων, καθώς και ο περιορισμός της ρύπανσης από κάθε πηγή. Οι στόχοι και οι κατευθύνσεις που καθορίζει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος όχι μόνο παραμένουν επίκαιροι αλλά, υπό το πρίσμα της υιοθέτησης των αρχών της αειφορίας και της προώθησης ολοκληρωμένων πολιτικών διαχείρισης των μητροπόλεων διεθνώς, αποκτούν κεντρικό ρόλο στην διαδικασία της χωρικής ανάπτυξης. ήμερα η πολιτική περιβάλλοντος συνιστά βασικό άξονα του στρατηγικού χωρικού σχεδιασμού της πρωτεύουσας, τόσο για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, όσο και για την απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος στον διεθνή ανταγωνισμό μεταξύ μητροπόλεων. Η προστασία του παράκτιου μετώπου της Αττικής, εντάσσεται θεσμικά σε μέτρα προστασίας των στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος και των περιοχών με ιδιαίτερη περιβαλλοντική αξία και ευαισθησία, κατόπιν ειδικής μελέτης, όπου οριοθετούνται ζώνες χρήσεων γης και όρων και περιορισμών στην δόμησή τους, καθώς και διαχειριστικά μέτρα ώστε να διασφαλίζονται οι οικολογικές διεργασίες τους και να αναδεικνύονται οι ιδιαίτερες αισθητικές και λειτουργικές αξίες τους. Η θεσμοθέτηση υλοποιείται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του Ν 1515/1985 είτε του άρθρου 21 του Ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160Α) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν. ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΜΗ ΣΥΝΝΟΜΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ. Μετά τιμής Μαργαρίτα Καραβασίλη Αρχιτέκτων dplg - Χωροτάκτης - Πολεοδόμος ΠΡΟΕΔΡΟΣ CISD (Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη)