Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 33: Γενικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Ε. Κάφυρης Περιφερειακός Σύμβουλος Ιονίων Νήσων | 30 Οκτωβρίου 2012, 09:44
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όπως γνωρίζετε, το νησί των Παξών μαζί με την Κέρκυρα, φιλοξένησε το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας υδροπλάνων, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες, να έχουν ωφεληθεί ουσιαστικότατα από την δραστηριοποίηση των ευέλικτων και πολυχρηστικών αυτών μέσων μεταφοράς, που αποδείχθηκαν ιδανικά για μια χώρα με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της Ελλάδας. Το Σχέδιο Νομού Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις είναι σε Δημοσιά διαβούλευση για την τελική του διαμόρφωση. Αναφορικά στο κεφάλαιο Ε΄ Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών (Άρθρο 33, παράγραφος 2) που δεν επιτρέπει τη λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου σε θαλάσσια περιοχή που εντάσσεται εντός του δικτύου περιοχών NATURA 2000 θα πρέπει να απαλειφθεί, για να μη δημιουργήσει κωλύματα σε περιοχές των Ιονίων Νήσων , όπου σε κάποια νησιά η θαλάσσια ζώνη περιλαμβάνεται στο δίκτυο περιοχών NATURA 2000 χωρίς να έχει γίνει ποτέ φορέας διαχείρισης άλλα και η κανονιστική διάταξη της περιοχής. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι για την ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών προβλέπεται υποχρεωτικά Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Επίσης στοιχεία Διεθνών Μελετών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την λειτουργία των Υδροπλάνων, αναφέρουν πως τα Υδροπλάνα, τόσο από πλευράς μεγέθους και χαρακτηριστικών ατράκτου, όσο και από πλευράς λειτουργίας των κινητήρων, δεν ανήκουν στην “ενοχλητική” κατηγορία αεροσκαφών, μιας και τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβων και λοιπών περιβαλλοντικών οχλήσεων, είναι από τα πιο χαμηλά και θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι στην Ελλάδα τα Υδροπλάνα πραγματοποιούσαν, για πέντε ολόκληρα χρόνια, καθημερινές πτήσεις στους Παξούς και στην λίμνη των Ιωαννίνων, που ανήκουν στο δίκτυο περιοχών NATURA 2000, χωρίς να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης ούτε να έχει καταγγελθεί το ελάχιστο από κανένα Δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα των περιοχών αυτών. Τέλος να σας επισημάνω ότι η επαναδραστηριοποίηση των Υδροπλάνων και η άμεση ολοκλήρωση του Νομοθετικού πλαισίου για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας μας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, εμπεδώνοντας το αίσθημα ασφάλειας και κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών.