Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 24: Επιτάχυνση ΔιαδικασιώνΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ | 31 Οκτωβρίου 2012, 02:05
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να τροποποιηθεί το άρθρο 241, παράγραφος 2 του ν. 4072/2012 που δίνει την δυνατότητα υποβολής αιτημάτων θεραπείας για την υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια, του ν. 3299/2004, που έχουν υποβληθεί με ελλιπείς φακέλους (δηλαδή χωρίς τα ειδικά δικαιολογητικά που προβλέπονται στις σχετικές κανονιστικές αποφάσεις, όπως η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων-Ε.Π.Ο.), υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) Οι αιτήσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση των σχετικών δικαιολογητικών να είχαν υποβληθεί πριν την υποβολή της αίτησης ένταξης του επενδυτικού σχεδίου β) Η διασύνδεση των φωτοβολταϊκού σταθμού να είχε ολοκληρωθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4072/2012, δηλαδή πριν την 11.04.2012. Το άρθρο αυτό αντιμετωπίζει κατά τρόπο αδικαιολόγητα άνισο επενδυτικά σχέδια κατ’ ουσίαν όμοια και παραβιάζει πλήρως την αρχή της εμπιστοσύνης του Επενδυτή στο Κράτος και την αρχή της χρηστής Διοίκησης, καθώς: α) Ευνοεί τους Επενδυτές που καταστρατήγησαν την Υ.Α. 33017/25.07.2007 που ΔΕΝ ΕΔΙΝΕ την δυνατότητα στους Επενδυτές να καταθέτουν ελλιπείς φακέλους (η Υ.Α. αναφέρει ρητά ότι αιτήσεις που δεν συνοδευόταν από ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, δεν εξετάζονται και τίθενται στο αρχείο και συμπληρώνει μάλιστα ότι τα παραπάνω δικαιολογητικά δεν μπορούν να αντικατασταθούν ούτε από υπεύθυνες δηλώσεις!) και αποκλείει αυτούς που συμμορφώθηκαν με αυτήν και δεν υπέβαλαν επενδυτικά σχέδια εμπρόθεσμα ενώ ήταν αποδεδειγμένα και καθόλα έτοιμοι αλλά λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων τους έλλειπε ένα ειδικό δικαιολογητικό, π.χ. η Ε.Π.Ο. β) Αποκλείει χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο τους Επενδυτές που κατά την δημοσίευση του ν. 4072/2012 είχαν τα έργα τους υπό κατασκευή και ακολουθούσαν ένα χρονοδιάγραμμα που είχε διαμορφωθεί σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους πριν ξεκινήσει η επένδυσή τους (βάσει των οποίων η μόνη προθεσμία που ίσχυε ήταν αυτή των 18 μηνών από την υπογραφή των Συμβάσεων Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας με τον Διαχειριστή του Δικτύου σύμφωνα με τον ν. 3734/2009). Προτείνουμε να τροποποιηθεί το εν λόγω άρθρο ως εξής: • Να αρθεί ο όρος της προσκόμισης πρακτικού διασύνδεσης με την ΔΕΗ με ημερομηνία πριν την 11.04.2012 ή έστω να δοθεί μία εύλογη παράταση για την ημερομηνία του πρακτικού διασύνδεσης 2, 3 ή 6 μηνών μετά την δημοσίευση του ν. 4072/2012 ή του παρόντος νομοσχεδίου. • Να γίνεται δεκτή η μεταγενέστερη υποβολή και η ένταξη επενδυτικών σχεδίων που είχαν εξασφαλίσει τα εξής παραστατικά με ημερομηνίες προγενέστερες της προθεσμίας υποβολής επενδυτικών σχεδίων του ν. 3299/2004, δηλαδή την 29.01.10: i. Άδεια παραγωγής ή βεβαίωση εξαίρεσης σύμφωνα με το ν. 3468/2006 ii. Προσφορά όρων σύνδεσης ΔΕΗ εν ισχύ iii. Προέγκριση τραπεζικού δανείου iv. Αποδεικτικά των ιδίων κεφαλαίων του επενδυτικού σχεδίου v. Τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο συμβόλαιο του οικοπέδου vi. Νομιμοποίηση της εταιρείας vii. Αποδεικτικά κατάθεσης αιτήσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες των οποίων οι θετικές αποφάσεις αποτελούν προϋπόθεση για την έκδοση της Ε.Π.Ο., με ημερομηνία προγενέστερη της προθεσμίας της 29.01.2010 viii. Οποιοδήποτε άλλο παραστατικό που αποδεικνύει της πρόθεση υποβολής αίτησης ένταξης πριν την 29.01.10 όπως π.χ. την αγορά παραβόλων του Ελληνικού Δημοσίου που απαιτούνται για την υποβολή, με ημερομηνία προγενέστερη της 29.01.10.