Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 04: Στελέχωση των Γενικών Διεύθυνσεων Αδειοδοτήσεων και Δημόσιων Στρατηγικών ΕπενδύσεωνΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ | 31 Οκτωβρίου 2012, 11:36
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για ακόμη μια φορά βρισκόμαστε ως επιστήμονες γενικότερα και ως κλάδος ειδικότερα, μπροστά σε ένα νομοσχέδιο που παραγνωρίζει αν όχι αδικεί κατάφορα την επιστήμη των Χημικών Μηχανικών και τους συναδέλφους που εργάζονται στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Στο Σχέδιο Νόμου που προετοίμασε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αφορά τη Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος, προτείνεται η δημιουργία Γενικής Γραμματείας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων η οποία θα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες: (α) Διαμορφώνει τον στρατηγικό σχεδιασμό των επενδύσεων και την παρακολούθηση προόδου επενδυτικών προτάσεων. (β) Έχει την ευθύνη για το συντονισμό και την αδειοδότηση των Δημόσιων Στρατηγικών Επενδύσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του Κεφαλαίου Α’ του ν.3894/2010 (Α΄204). (γ) Έχει την ευθύνη για την αδειοδότηση των Ιδιωτικών Στρατηγικών Επενδύσεων, όπως ορίζονται στο άρθρο 1 του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3894/2010 (Α΄204), όπως ισχύει. (δ) Υποστηρίζει την Ειδική Μονάδα Αδειοδοτικής Προώθησης Επενδύσεων (Ε.Μ.Α.Π.Ε.) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν. 4072/2012 στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της, η οποία λειτουργεί ως υπηρεσία μιας στάσης, για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών έκδοσης των αιτηθησομένων αδειών ή της παροχής άλλων εγκρίσεων, που είναι αναγκαίες για την έναρξη πραγματοποίησης επενδύσεων, ύψους άνω των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ, οι οποίες εμπίπτουν στις κατηγορίες Α1 και Α2 περιβαλλοντικής όχλησης, όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 4014/2011 και προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες ενώπιον των αρμοδίων αρχών για την επιτάχυνσή τους. (ε) Έχει τις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων, όπως υφίστανται σήμερα. (στ) Έχει την ευθύνη για τον συντονισμό των ειδικών αδειοδοτικών ρυθμίσεων των άρθρων 6 έως 13 του ν. 3894/2010 (Α΄204), όπως ισχύουν. (ζ) Εποπτεύει το Αυτοτελές Τμήμα Επιθεώρησης Ιδιωτικών Επενδύσεων της παραγράφου 4δ του παρόντος άρθρου. (η) Εποπτεύει το Τμήμα Στρατηγικών Επενδύσεων της παραγράφου 4ε του παρόντος άρθρου. (θ) Έχει την ευθύνη για το συντονισμό των διαδικασιών που απαιτούνται για την εφαρμογή του άρθρου 9 του παρόντος νόμου. Για τη στελέχωση της υπηρεσίας προβλέπεται η μετάταξη, μεταφορά ή απόσπαση από το δημόσιο τομέα των παρακάτω ειδικοτήτων: (5) θέσεις του κλάδου ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, πέντε (5) θέσεις του Κλάδου ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, πέντε (5) θέσεις του κλάδου ΠΕ Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών ή Τοπογράφων Μηχανικών, επτά (7) θέσεις του κλάδου ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών ή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, τρεις (3) θέσεις του κλάδου ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος, δύο (2) θέσεις Κατηγορίας ΠΕ Περιβάλλοντος, τέσσερις (4) θέσεις του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής πέντε (5) θέσεις του κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, τέσσερις (4) θέσεις του κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού (με πτυχίο Νομικής) , έξι (6) θέσεις του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων, δύο (2) θέσεις του κλάδου ΠΕ Χημικών, τρεις (3) θέσεις του κλάδου ΤΕ Βιβλιοθηκονόμων, τρεις (3) θέσεις του κλάδου ΤΕ Λογιστικής, δύο (2) θέσεις του κλάδου ΤΕ Γεωτεχνικών με ειδικότητα Δασονόμου, τρεις (3) θέσεις ΤΕ του Κλάδου ΤΕ Πληροφορικής, έξι (6) θέσεις κατηγορίας ΔΕ Διοικητικών-Γραμματέων, μία (1) θέση κατηγορίας ΥΕ (βοηθητικού προσωπικού). Με έκπληξη πληροφορούμαστε ότι για ακόμη μια φορά δεν προβλέπεται η στελέχωση μιας τόσο σημαντικής για την ανάπτυξη υπηρεσίας με Χημικούς Μηχανικούς. Το γνωστικό αντικείμενο των Χημικών Μηχανικών όπως αυτό περιγράφεται από τα προγράμματα σπουδών τους περιλαμβάνει: • Την Προστασία του Περιβάλλοντος. • Το Σχεδιασμό και τη Λειτουργία Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων. • Τη Διαχείριση Έργων. • Την Οικονομική Ανάλυση και Αξιολόγηση Επενδύσεων. • Την Ασφάλεια και την Υγιεινή. • Τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Οι περισσότεροι συνάδελφοι Χημικοί Μηχανικοί απασχολούνται τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα στους τομείς: • Της αξιολόγησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων βιομηχανικών/βιοτεχνικών δραστηριοτήτων, έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εγκαταστάσεων προστασίας του περιβάλλοντος κλπ • Την αδειοδότηση των ανωτέρω μονάδων. • Το σχεδιασμό, επίβλεψη και λειτουργία παρόμοιων έργων. Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων νόμων που άφηναν εκτός της ειδικότητα του χημικού Μηχανικού βαφτίζοντας όλες τις εγκαταστάσεις και στη συνέχεια της μελέτες ως ηλεκτρομηχανολογικές. Είναι αδιανόητο σε μια τόσο σημαντική Υπηρεσία του κράτους που αξιολογεί, διαχειρίζεται και εγκρίνει επενδύσεις να περιλαμβάνονται Χημικοί, Περιβαλλοντολόγοι, Μηχανικοί Περιβάλλοντος, Αγρονόμοι Τοπογράφοι, Μηχανολόγοι και να μην περιλαμβάνονται Χημικού Μηχανικοί των οποίων το επιστημονικό και τεχνικό υπόβαθρο καλύπτει το υπόβαθρο αρκετών από τις ειδικότητες που αναφέρονται στην πρόταση νόμου. Ως ΠΣΧΜ εκφράζουμε την αντίθεσή μας για την άνιση αντιμετώπιση του κλάδου μας από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.