• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ' | 1 Νοεμβρίου 2012, 13:15

    Μελετώντας το κείμενο του νόμου 3908/2012 και τις τροποποιήσεις που έχουν τεθεί σε διαβούλευση, παρακαλούμε να συμπεριληφθούν τα ακόλουθα, που αφορούν όλα τα νησιά των Κυκλάδων, τα οποία δεν διαθέτουν μεγάλα ή καθόλου αεροδρόμια. 1.Στο άρθρο 5 του νόμου 3908/2011 αναφέρεται ποσοστό επιχορήγησης για τις Κυκλάδες και για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις το μέγιστο 35%. Το ποσοστό αυτό βγήκε με βάση τα στοιχεία του ΑΕΠ του 2007, όταν οι Κυκλάδες είχαν ΑΕΠ 114% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα τελευταία 3 χρόνια το ΑΕΠ των Κυκλάδων έχει πολύ σημαντική πτώση. Ειδικά στα ξενοδοχεία είναι τουλάχιστον της τάξεως του 50% (μόνο για το 2012 η πτώση στην Πάρο ήταν περ. 40%, το ίδιο και στη Νάξο και στη Μήλο εξ’ όσων γνωρίζουμε). Αν ληφθεί δε υπόψη η ιδιαίτερη κατάσταση των νησιών από πλευράς μεταφορών και λοιπών δυσκολιών, δηλ. το μεταφορικό ισοδύναμο (αυξημένο κόστος μεταφοράς προσώπων και υλικών σχετικά με την χερσαία χώρα, αύξηση κόστους υλικών λόγω αυξήσεως των φόρων, προβλήματα επικοινωνίας και συγκοινωνίας ιδίως τους χειμερινούς μήνες, κλπ.), θεωρούμε ότι η επιχορήγηση των επενδυτικών σχεδίων θα πρέπει να αυξηθεί στο 55% (όπως ήταν στον αναπτυξιακό του 2004), ιδιαίτερα στα νησιά των Κυκλάδων που δεν έχουν μεγάλα ή καθόλου αεροδρόμια. Στην αύξηση της επιχορήγησης συνηγορεί και το γεγονός ότι οι τράπεζες δεν χορηγούν πλέον δάνεια, αλλά και στο μέλλον με μεγάλες δυσκολίες θα χορηγήσουν, όπως διαφαίνεται, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να υλοποιηθούν επενδύσεις και ως εκ τούτου η αύξηση της επιχορήγησης θα καταστήσει ευκολότερη την υλοποίηση. Η προδιαγραφόμενη προκαταβολή 100% δεν εξυπηρετεί, διότι οι τράπεζες για να εκδώσουν ισόποση εγγυητική επιστολή απαιτούν ένα μεγάλο ποσοστό της εγγύησης σε κατάθεση. 2.Στο άρθρο 3, ενισχυόμενες δαπάνες, οι κτηριακές δαπάνες και οι δαπάνες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 70% του ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Το ποσοστό αυτό θα πρέπει να καταργηθεί, διότι δεν υπάρχει λόγος ακριβούς προσδιορισμού.