Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 53: Υδάτινα πεδίαΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Νικολούζος | 2 Νοεμβρίου 2012, 21:02
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνεται η αφαίρεση της παραγράφου 1β, δηλαδή η προϋπόθεση ότι το υδάτινο πεδίο θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των τριακοσίων μέτρων από την ακτογραμμή. Η απαίτηση αυτή μειώνει κατά πολύ την δυνατότητα χρήσης των υδάτινων πεδίων και ειδικά στις περιπτώσεις πραγματοποίησης έκτακτων πτήσεων σε μικρά νησιά όπου οι διαστάσεις και οι υποδομές των λιμανιών τους είναι πολύ περιορισμένες. Πρακτικά σημαίνει ότι όλες από / προσθαλασσώσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε σημεία, λιγότερο προστατευμένα, αφού θα είναι αρκετά μακριά από τον εσωτερικό χώρο των λιμανιών και άρα στις πλείστες των περιπτώσεων εκτεθειμένα στο ανοικτό πέλαγος και τις όποιες καιρικές συνθήκες. Έχει ήδη προβλεφθεί στο Άρθρο 53 του Νόμου (στις παραγράφους: ε, στ, ζ, η, και θ,) όπου σαφώς ορίζεται η στενότατη συνεργασία του κυβερνήτη του Υδροπλάνου με την τοπική Λιμενική Αρχή για όλα τα θέματα ασφαλούς προσέγγισης, προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης, καθώς αυτοί γνωρίζουν καλύτερα ποιο θα είναι το ασφαλέστερο σημείο για την προσθαλάσσωση και την αποθαλάσσωση του Υδροπλάνου. Ανά περίπτωση λοιπόν η τοπική Λιμενική Αρχή θα ενημερώνει τον κυβερνήτη του Υδροπλάνου για τις συνθήκες που επικρατούν στο υδάτινο πεδίο (Άρθρο 53 παρ.1 στ) και σαφέστατα θα του επιτρέπει ή θα του απαγορεύει, μετά από την δική της αξιολόγηση και ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, την πραγματοποίηση της πτήσης. Σημειωτέον επίσης ότι, η επιλογή ενός υδάτινου πεδίου θα γίνεται για την πραγματοποίηση μιας συγκεκριμένης πτήσης σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, κατά την οποία η φάση της προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης θα ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά και μετά ο χώρος θα απελευθερώνεται για τις υπόλοιπες δραστηριότητες. Το υδάτινο πεδίο δεν θα αποτελεί μόνιμο θαλάσσιο διάδρομο, σαν και αυτόν που επιλέγεται στην περίπτωση των αδειοδοτημένων υδατοδρομίων και ως εκ τούτου η «δέσμευσή του» από τα Υδροπλάνα θα είναι έκτακτη και ολιγόλεπτη. Επίσης σημαντικότατος λόγος που καθιστά απαγορευτική την επιλογή του υδάτινου πεδίου σε απόσταση μεγαλύτερη των τριακοσίων μέτρων από την ακτογραμμή έχει να κάνει με την υπέρμετρη επιβάρυνση που υφίσταται το Υδροπλάνο και ιδίως οι κινητήρες του όταν αυτό θαλασσοδρομεί για μεγάλη απόσταση από το σημείο προσθαλάσσωσης έως το σημείο αποβίβασης των επιβατών. Οι πτήσεις σε υδάτινα πεδία θα βοηθήσουν τα μέγιστα κυρίως τις τοπικές κοινωνίες των Μικρών Νησιών της χώρας μας, καλύπτοντας μια ειδική κατηγορία μη τακτικών μεταφορικών αναγκών τους και ειδικά για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Τέλος προτείνεται η απαίτηση για υποχρέωση ενημέρωσης, του Κυβερνήτη προς την αρμόδια Λιμενική Αρχή, μία (1) ώρα πριν την άφιξη του Υδροπλάνου αντί για τις δυο (2) ώρες που απαιτεί το υπάρχον Σχέδιο, διότι η πρόταση αφορά κυρίως τις Νοσοκομειακές πτήσεις, και μπορεί να χαθεί πολύτιμος χρόνος αν θα πρέπει να περάσουν δύο ώρες από την ενημέρωση της Λιμενικής Αρχής για να αφιχθεί το Υδροπλάνο.