Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 20: Παροχή φορολογικών κινήτρωνΣχόλιο του χρήστη ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ | 5 Νοεμβρίου 2012, 10:36
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παράγραφος 2 «Καθεστώς Ενισχύσεων Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων». -Παρατηρήσεις και επισημάνσεις επί του άρθρου : Παραθέτουμε ορισμένες σημαντικότατες επισημάνσεις για τις επενδύσεις ΑΠΕ, στη προσπάθεια εμβάθυνσης του νομοθέτη στην σημαντική αυτή κατηγορία επενδύσεων : i. Ο τομέας των ΑΠΕ είναι σήμερα ίσως ο μόνος τομέας της οικονομίας μας που παρουσιάζει σχετική κινητικότητα και δεδομένη δυναμική, σύμφωνα με τα διαθέσιμα επίσημα στοιχεία. ii. Ταυτόχρονα αποτελεί κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μαζί με τους τομείς των μεγάλων έργων των αυτοκινητοδρόμων και της διαχείρισης απορριμμάτων, τους τομείς στους οποίους θα στηριχθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας μας, οι επενδύσεις, η μόχλευση κεφαλαίων και η δημιουργία θέσεων εργασίας την προσεχή περίοδο. iii. Οι ΑΠΕ δημιουργούν περισσότερες θέσεις εργασίας ανά μονάδα από τις αντίστοιχες θερμικές μονάδες και συμβάλλουν τα μέγιστα στην Εθνική οικονομία υποκαθιστώντας την πανάκριβη εισαγωγή ορυκτών καυσίμων. Προσφέρουν ουσιαστικά Εθνικό «Καύσιμο». iv. Ορισμένες κατηγορίες ΑΠΕ, όπως τα Θαλάσσια Αιολικά Πάρκα και τα Υδροηλεκτρικά και Υβριδικά έργα, μεγιστοποιούν το ποσοστό Ελληνικής προστιθέμενης αξίας που κινείται από 65 έως 90%. Οι επενδύσεις όμως αυτές: Εντάσσονται σχεδόν στο σύνολό τους, στην κατηγορία των Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων, αφού και τα φωτοβολταικά έργα έχουν ορθώς εξαιρεθεί από τον νόμο και τα μικρά αιολικά έχουν σχεδόν εξαντλήσει την χωροθέτησή τους. Ταυτόχρονα οι ΑΠΕ, ως επενδύσεις εντάσεως κεφαλαίου, δεν είναι δυνατόν να εξαντλήσουν τα κίνητρα των φοροαπαλλαγών που δίνει ο νόμος, δεδομένου ότι για το συγκεκριμένο προτεινόμενο χρονικό διάστημα παρουσιάζουν χαμηλή κερδοφορία. Η ιδιαιτερότητα των επενδύσεων ΑΠΕ, έχει γίνει κατανοητή από σειρά Αναπτυξιακών νόμων όπως για παράδειγμα ο 3299/2004 όπως ισχύει (άρθρο 5, παράγραφος 1γ) που εξαιρεί τις ΑΠΕ από τους «κανόνες σώρευσης». Με την προτεινόμενη διάταξη: Αποθαρρύνονται οι μεγάλες επενδύσεις. Το ποσοστό ενίσχυσης μειώνεται με την αύξηση του προϋπολογισμού και δεδομένου ότι το μεγαλύτερο ποσό ενίσχυσης θα αντιστοιχεί σε φοροαπαλλαγές, που στην πράξη δεν θα μπορούν να εξαντληθούν και τελικά το πραγματικό ποσοστό ενίσχυσης θα είναι εξαιρετικά χαμηλό και δεν θα αποτελεί κίνητρο ενίσχυσης επενδύσεων. Προτείνεται επομένως: Τα έργα επενδύσεων ΑΠΕ να εξαιρεθούν από την συγκεκριμένη διάταξη και να συνεχίζει να ισχύει η διάταξη του Άρθρου 13 του νόμου 3908/2011. Παράγραφος 4 «Καθεστώς Ενισχύσεων Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων». -Παρατηρήσεις και επισημάνσεις επί του άρθρου : Η προϋπόθεση κύρωσης από την βουλή έργων άνω των 50εκ € με νόμο, δεν αποτελεί κριτήριο που θα συμβάλει στην επένδυση καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, ούτε στην ελεγκτική διαδικασία. Το όριο των 50εκ € είναι εξαιρετικά χαμηλό για να θεωρηθεί μία επένδυση «Μεγάλο Επενδυτικό Σχέδιο». Το ισχύον όριο των 150εκ € είναι ήδη συγκρατημένα ρεαλιστικό.