Αρχική Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού ΠεριβάλλοντοςΆρθρο 28: Κύρωση Απόφασης Υπαγωγής της υπό σύσταση επιχείρησης «KAVALA FLOAT GLASS A.E.» στις διατάξεις του Ν. 3299/2004, για την ενίσχυση επενδυτικού σχεδίου της με το κίνητρο της επιχορήγησης.Σχόλιο του χρήστη KAVALA FLOAT GLASS A.E. - Υπό Σύσταση Εταιρεία | 9 Νοεμβρίου 2012, 14:57
Η υπό σύσταση εταιρεία μας «Kavala Float Glass Α.Ε» υπέβαλλε στο Ελληνικό Κέντρο Επενδύσεων στις 16-10-2006, αίτηση υπαγωγής επένδυσης στις διατάξεις του νόμου 3299/04, που αφορά στην ίδρυση μονάδας παραγωγής υαλοπινάκων στην ΒΙ.ΠΕ. Καβάλας του Νομού Καβάλας. Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 3 του Ν.3299/04 καθορίζονται κατά παρέκκλιση των γενικών προβλέψεων του Ν.3299/2004, το ύψος της ίδιας συμμετοχής, της επιχορήγησης και του δανείου, σε Υπουργική Απόφαση η οποία στην συνέχεια κυρώνεται με νόμο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Η αίτηση μας περιελάμβανε το ακόλουθο Χρηματοδοτικό σχήμα: Ιδία Συμμετοχή 15%, Δημόσια Επιχορήγηση 49,125%, Τραπεζικός Δανεισμός 35,875%, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης έφθανε τα 99.000.000€. Το αίτημα μας συζητήθηκε στις 21-3-2008 (421η συνεδρίαση της Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής), στην οποία παραστήκαμε και εμείς, οι εκπρόσωποι της εταιρείας. Μετά τη προσκόμιση διευκρινιστικών στοιχείων το θέμα συζητήθηκε στις 18/6/2008 στη 443η συνεδρίαση της Κ.Γ.Ε. Η επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την υπαγωγή της επένδυσης στις διατάξεις του Ν.3299/04 με την διερεύνηση τριών χρηματοδοτικών σχημάτων με ποσοστά επιχορήγησης του δημοσίου 35%, 40% και 45% και ύψος επένδυσης 97.500.000 €. Με την υπ’ αρ. 18807/ΥΠΕ/4/01135/ Ν.3299/04/9.4.2009 Απόφαση Υπαγωγής, η επένδυση υπήχθη στις διατάξεις του Ν.3299/04 με το ακόλουθο Χρηματοδοτικό σχήμα: Ιδία Συμμετοχή 25%, Δημόσια Επιχορήγηση 40%, Τραπεζικός Δανεισμός 35%. Εν συνεχεία, στις 29/11/2010 εκδόθηκε νέα Απόφαση Υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.3299/04 με το ακόλουθο Χρηματοδοτικό σχήμα: Ιδία Συμμετοχή 25%, Δημόσια Επιχορήγηση 40%, Τραπεζικός Δανεισμός 45%. Μετά την αλλαγή, τόσο του Υπουργείου, όσο και των αρμόδιων Υπουργών, η νέα πολιτική ηγεσία ζήτησε και έλαβε από εμάς την επικαιροποίηση των στοιχείων της ίδιας συμμετοχής και του δανείου. Σήμερα, το Υπουργείο εκδηλώνει την πρόθεση του να οριστικοποιήσει το χρηματοδοτικό σχήμα στην ακόλουθη μορφή: Ιδία Συμμετοχή 25%, Δημόσια Επιχορήγηση 30%, Τραπεζικός Δανεισμός 45%. Εδώ και 6 χρόνια, έχουμε γνωστοποιήσει προς το Υπουργείο την σαφέστατη πρόθεσή μας να υλοποιήσουμε το φιλόδοξο αυτό επενδυτικό σχέδιο, το οποίο αναμένεται να δημιουργήσει άνω των 350 θέσεων εργασίας και να αναγεννήσει την τοπική και ευρύτερη οικονομική ζωή του τόπου. Γίνεται όμως σαφές ότι σε περίπτωση που δεν εγκριθεί ένα βιώσιμο χρηματοδοτικό σχήμα, το οποίο θα βασίζεται στις διατάξεις και στα δικαιώματα που παρέχει το νομικό πλαίσιο του Ν3299/04, δεν είναι δυνατή η υλοποίηση του επενδυτικού εγχειρήματος. Πρόταση Ως εκ τούτου, προτείνουμε την εφαρμογή και έγκριση του ακόλουθου χρηματοδοτικού σχήματος: Ιδία Συμμετοχή 15%, Δημόσια Επιχορήγηση 45%, Τραπεζικός Δανεισμός 40%. Σημειώνεται ότι το προτεινόμενο ποσοστό δημόσιας επιχορήγησης είναι μικρότερο από αυτό που ορίζεται από την απόφαση της Κεντρικής Γνωμοδοτικής Επιτροπής υπ αριθ. 443 της 18/06/2008 (49,125%). Επιπλέον, προτείνεται η χορήγηση Προκαταβολής της δημόσιας επιχορήγησης, σε ποσοστό 50%, με την παράλληλη στήριξη του ΕΤΕΑΝ ή άλλων οργάνων που θα παρέχουν τις αναγκαίες εξασφαλίσεις του Δημοσίου προς τα Τραπεζικά Ιδρύματα, αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. Πρέπει να επισημανθεί ότι η μείωση του ποσοστού δημόσιας επιχορήγησης σε 40% και η αύξηση της ιδίας συμμετοχής σε 25%, την οποία εισηγείται το παρόν - προς διαβούλευση - νομοσχέδιο, αντιτίθεται τόσο στις δυνατότητες και τις προθέσεις μας, όσο και στην ουσιαστική βιωσιμότητα της επενδυτικής πρωτοβουλίας. Έτσι, θα πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό ότι η ικανοποίηση των στοιχείων βιωσιμότητας του μεγαλόπνοου αυτού επενδυτικού σχεδίου, αποτελεί αναγκαία συνθήκη, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στην ομάδα επενδυτών που δημιουργήσαμε, να υλοποιήσει την επένδυση. Τέλος, θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι η σημαντικότατη αυτή επενδυτική πρωτοβουλία, στηρίζεται ομόφωνα από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας της Καβάλας, όπως αυτή εκφράστηκε με ψηφίσματα και επιστολές προς το Υπουργείο, τόσο από τους εκλεγμένους βουλευτές της Καβάλας, όσο και από τους τοπικούς φορείς της περιοχής.