Αρχική Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.)Άρθρο 4 – Υποστήριξη του Ε.ΣΗ.ΔΗ.Σ.Σχόλιο του χρήστη Αναστασία Ζαχαροπούλου και Απόστολος Φραντζέσκος | 3 Δεκεμβρίου 2012, 09:06
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 4 προβλέπεται στην παράγραφο 1 ότι η υποστήριξη του πληροφοριακού συστήματος ανατίθεται στο Τμήμα Β’ της Διεύθυνσης Πληροφορικής της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και στην παράγραφο 2 παρουσιάζονται οι αρμοδιότητες που προστίθενται στο Τμήμα αυτό. Διαφωνούμε με την επιλογή αυτή, διότι το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. δεν αποτελεί ένα εργαλείο πληροφορικής με απαιτήσεις απλής τεχνικής υποστήριξης, όπως αυτές περιγράφονται στην παράγραφο 2 του εν λόγω άρθρου. Το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. είναι ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα με θεσμικό και πολυδιάστατο ρόλο, μέσω του οποίου θα διενεργούνται ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί και θα εκτελούνται ηλεκτρονικά οι Δημόσιες Συμβάσεις σε όλο το εύρος, το πλήθος και τις ιδιαιτερότητες του Δημοσίου τομέα. Μέσω του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. θα συντονιστούν και θα διενεργηθούν οι προμήθειες (αγαθά, παροχή υπηρεσιών και δημόσια έργα) για περισσότερους από 3000 φορείς του Δημοσίου. Η υποστήριξη και η μέριμνα της λειτουργίας και της βέλτιστης εφαρμογής του συστήματος αυτού είναι μία πολύπλευρη διαδικασία, που απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό τόσο σε θέματα πληροφορικής όσο και σε θέματα Δημοσίων Συμβάσεων, διαχείρισης και συντονισμού αιτημάτων προμηθειών δημοσίων φορέων, αλλά και σύνταξης και ελέγχου τεχνικών προδιαγραφών. Για παράδειγμα, ακόμα και η χορήγηση κωδικών πρόσβασης σε όλους τους δυνητικούς χρήστες, που σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να θεωρηθεί ένα απλό τεχνικό θέμα Πληροφορικής, επιφέρει και την ευθύνη της σωστής κατανομής των δικαιωμάτων πρόσβασης στο σωστό επίπεδο και μέχρι το προβλεπόμενο σημείο, ανάλογα με το θεσμικό ρόλο του χρήστη στην πολύπλευρη διαδικασία των Δημοσίων Συμβάσεων, την οποία πρέπει να γνωρίζει καλά κάποιος για να κρίνει σωστά. Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι κάθε διαδικασία που εκτελείται μέσα στο πληροφοριακό σύστημα του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ., απλουστευμένη ή μη, δεν παύει να φέρει τη σημασία της και τη νομική της διάσταση (αστική και ποινική) μέσα στα πλαίσια του Δικαίου Δημοσίων Συμβάσεων. Επομένως η ευθύνη της λειτουργίας και της υποστήριξης αυτού του συστήματος θα πρέπει να δοθεί σε οργανικές μονάδες που έχουν αρμοδιότητα, εμπειρία και τεχνογνωσία επί του πολύπλοκου έργου του προγραμματισμού και της διενέργειας των Κρατικών Προμηθειών. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι το Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ, καθώς και όλες οι αρμοδιότητες της παραγράφου 2, θα υποστηριχτούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο μόνο μέσα στους κόλπους της Γενικής Διεύθυνσης Κρατικών Προμηθειών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, από Διεύθυνση ή Τμήμα, αξιοποιώντας την πολυετή εμπειρία και τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία του προσωπικού της με ταυτόχρονη στελέχωση της με προσωπικό με γνώσεις Πληροφορικής. Απόστολος Φραντζέσκος, Συντονιστής της Ομάδας Έργου για το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων Αναστασία Ζαχαροπούλου, Μέλος της Ομάδας Έργου για το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων