Αρχική Διαμόρφωση ενός ενιαίου κανονιστικού και θεσμικού πλαισίου σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιώνΑρθρο 28 – Τεχνικές προδιαγραφέςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ - ΣΑΤΕ | 30 Ιανουαρίου 2014, 14:22
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΡΘΡΟΥ 28Α Εθνικό Σύστημα Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων 1. Το Εθνικό Σύστημα Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων είναι ένα σύνολο τυποποιημένων και εναρμονισμένων αρχών, κανόνων και μεθόδων και μία διαδικτυακή βάση πληροφοριών που υποστηρίζει, κατά τρόπο έγκυρο, αξιόπιστο και δυναμικά εξελισσόμενο, τον προγραμματισμό, το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των τεχνικών έργων, σε θέματα όπως: α) Η ανάπτυξη, ενημέρωση και εφαρμογή σύγχρονων εθνικών τεχνικών προδιαγραφών (ΕΤΕΠ) για τον τομέα του σχεδιασμού, του υπολογισμού και της εκτέλεσης των τεχνικών έργων και για την χρησιμοποίηση των δομικών προϊόντων, εναρμονισμένων με τα ισχύοντα κάθε φορά ευρωπαϊκά πρότυπα, τις ευρωπαϊκές τεχνικές εγκρίσεις, τις κοινές τεχνικές προδιαγραφές, τα διεθνή πρότυπα, άλλα τεχνικά συστήματα αναφοράς που θεσπίζονται από τους ευρωπαϊκούς φορείς τυποποίησης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του παρόντος νόμου. β) Η ανάπτυξη, ενημέρωση και εφαρμογή σύγχρονων τυποποιημένων περιγραφικών άρθρων τιμολογίων και αντιστοίχων αναλύσεων τιμών, για την μονοσήμαντη περιγραφή, την ανάλυση της δαπάνης και την τιμολόγηση των εργασιών κατασκευής των πάσης φύσεως νέων έργων ή των εργασιών για την αποκατάσταση βλαβών ή για ενεργειακές παρεμβάσεις σε υφιστάμενα έργα. γ) Η στατιστική αποτύπωση των βασικών τιμών των συντελεστών παραγωγής (εργατικά, υλικά, μηχανικός εξοπλισμός και κόστος κεφαλαίου), που συμμετέχουν στην εκτέλεση κάθε επιμέρους εργασίας, την παρακολούθηση της γεωγραφικής διαφοροποίησής τους καθώς και της διαχρονικής μεταβολής τους. δ) Η εφαρμογή ενός αντικειμενικού συστήματος αναθεώρησης των συμβατικών τιμών των εργολαβικών συμβάσεων. ε) Η ανάπτυξη και εφαρμογή τυποποιημένων και εναρμονισμένων αρχών, κανόνων και μεθόδων για την αξιόπιστη εκτίμηση της συνολικής δαπάνης (διαχείριση, μελέτη, εκτέλεση, λειτουργία) κάθε δημόσιου έργου (κοστολόγηση κύκλου ζωής), σε κάθε στάδιο ανάπτυξης του επενδυτικού σχεδίου. στ) Η αποδελτίωση και στατιστική επεξεργασία του τελικού κόστους κατασκευής των διαφόρων τύπων τεχνικών έργων για την διαμόρφωση αξιόπιστων δεικτών και ιστορικών στοιχείων κόστους, με βάση τα σχετικά στοιχεία που τηρούνται στην Εθνική Βάση Δεδομένων Δημοσίων Συμβάσεων και στα διασυνδεδεμένα με αυτήν συστήματα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος παρακολούθησης συγχρηματοδοτούμενων έργων καθώς και σε κάθε άλλο πληροφοριακό σύστημα που τηρείται από τις υπηρεσίες του Δημοσίου για την παρακολούθηση της πορείας ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων για ελεγκτικούς, δημοσιονομικούς και στατιστικούς και λοιπούς σκοπούς. ζ) Η τήρηση ενός εθνικού μητρώου κατασκευαστών και προμηθευτών δομικών υλικών και ειδών και διαδικτυακής βάσης δεδομένων των υλικών και ειδών που κυκλοφορούν στην εγχώρια αγορά και διαθέτουν τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις (CE, εθνική τεχνική έγκριση, περιβαλλοντική δήλωση προϊόντος, κλπ). η) Η τήρηση διαδικτυακής βάσης δεδομένων με τα πρότυπα και τις τεχνικές προδιαγραφές που ισχύουν κάθε φορά, για τα δομικά υλικά, καθώς και για το σχεδιασμό, την εκτέλεση και τον έλεγχο των πάσης φύσεως τεχνικών έργων. 2. Το Εθνικό Σύστημα Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων εφαρμόζεται υποχρεωτικά για τις συμβάσεις μελέτης ή/και κατασκευής ή παραχώρησης τεχνικών έργων, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου και προαιρετικά στον ιδιωτικό τομέα. Η υποχρέωση του προηγουμένου εδαφίου αναστέλλεται μέχρι την επαρκή λειτουργία του Συστήματος. Για τις ανάγκες του παρόντος νόμου η επαρκής λειτουργία του Συστήματος πιστοποιείται από την ΕΑΑΔΗΣΥ. 3. Για την ανάπτυξη, λειτουργία και διαρκή ενημέρωση του Εθνικού Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων συγκροτείται ειδικό επιχειρησιακό σχήμα με τη μορφή κλαδικού, μη-κυβερνητικού νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, μη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που λειτουργεί σε ανταποδοτική βάση και στο οποίο εκπροσωπούνται ισότιμα όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Το σχήμα αυτό τελεί υπό την εποπτεία του ΥΠΥΜΕΔΙ. 4. Η μεταφορά τεχνογνωσίας, βάσεων δεδομένων, τεχνικών προδιαγραφών, μεθόδων και διαδικασιών είναι δυνατόν να γίνει από ανάλογα εθνικά συστήματα που έχουν αναπτυχθεί και εφαρμόζονται σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σχετικές συμφωνίες. Η διαδικτυακή υποστήριξη του Εθνικού Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων, του συστήματος τιμοληψίας των δομικών υλικών και των σχετικών διαδικτυακών βάσεων δεδομένων, είναι δυνατόν να γίνουν και μέσω σύμπραξης με ιδιωτικό φορέα (ΣΔΙΤ) με σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών. Στην περίπτωση αυτή η Αναθέτουσα Αρχή της ή των εν λόγω συμβάσεων θα είναι το ΥΠΥΜΕΔΙ. 5. Οι πόροι του Εθνικού Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων προέρχονται από τη διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών του, από το τέλος ταξινόμησης, απογραφής και αξιολόγησης υλικών και προμηθευτών και από τις συνδρομές των χρηστών για τη χρήση των βάσεων δεδομένων του συστήματος . Η χρήση του συστήματος είναι δωρεάν για τους Πιστοποιημένους Υπαλλήλους Δημοσίων Συμβάσεων του άρθρου 192 του παρόντος νόμου. 6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη λειτουργία και διαχείριση του Εθνικού Συστήματος Τεχνικών Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων, τον δικτυακό τόπο τήρησης του, τη δομή, το περιεχόμενο και την πρόσβαση σε αυτό, τα της οργάνωσης και διοίκησης, τα της εκπροσώπησης των ενδιαφερομένων μερών, τα της σύμπραξης με άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, τα των παρεχόμενων υπηρεσιών και της τιμολόγησής τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.