Αρχική Ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικήςΆρθρο 02: Πεδίο ΕφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Στυλιανός Κακατσάκης | 14 Μαρτίου 2014, 09:48
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στυλιανός Κακατσάκης Ξεκίνησα με θεωρία και πολλά λόγια, για να είμαι σε θέση να περιγράψω την ουσία αυτού που θέλετε να θεσμοθετήσετε σαν ένα σύντομο επίλογο. Με λίγα λόγια: 1) Το έργο του λιμανιού είναι διαμετακομιστικό. Αυτό σημαίνει όσο το εμπορευματοκιβώτιο (ε/κ) βρίσκεται στο τραίνο, αναστέλλεται το καθεστώς διαμετακόμισης. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει, ότι το ε/κ είτε με το τραίνο διακινείται, είτε με το αεροπλάνο πάνω από τον εναέριο χώρο της Πατρίδας μας είναι το ίδιο καθεστώς. 2) Για να διακινηθεί το έργο από τον Πειραιά χρειάζεται έναν ΕΟΦ, δηλαδή ένα πρόσωπο που θα είναι υπεύθυνο έναντι των τελωνείων για την διαχείριση των ε/κ όσο αυτά βρίσκονται στο λιμάνι. 3) Για την σιδ/κη μεταφορά των ε/κ χρειάζεται ένας επιπλέον ΕΟΦ που θα είναι υπεύθυνος έναντι των τελωνείων όσο το ε/κ βρίσκεται στην κατοχή του σιδ/μου εντός της χώρας μας. (Πειραιά – σύνορα – Πειραιά) 4) για την προώθηση των ε/κ πέραν των συνόρων χρειάζονται 2 προϋποθέσεις: 4α) να υπάρχει ΕΟΦ για να συνεχίσει την σιδηροδρομική μεταφορά 4β) να υπάρχουν μηχανές έλξης και χαραγμένα δρομολόγια των προστιθέμενων δικτύων, για να απορροφήσουν το έργο. 5) Θα πρέπει να υπάρξει στην αγορά σαφής πληροφόρηση από τα αρμόδια Υπουργεία, για την υπόλοιπη σιδ/κη υποδομή που θα μείνει στην διάθεση των επιχειρήσεων, για να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής οικονομίας. Ένα master plan, που δεν λαμβάνει υπόψη την διαθεσιμότητα και την παραγωγικότητα των μεταφορικών μέσων είναι αίολο. 6) Θα πρέπει οι ΕΟΦ που θα δρουν εντός Ελλάδος, πχ ο ΟΛΠ ή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή τυχόν τρίτοι, καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι που θα καθίστανται κάτοχοι των ε/κ και του τροχαίου υλικού να λειτουργούν μέσω ΔΕΠ, δηλαδή με «διεπιχειρησιακή και διαδικτυακή διαχείριση των εμπορευμάτων και των μεταφορικών μέσων». Αυτό είναι ευθύνη του κάθε ΕΟΦ χωριστά. 7) Επειδή το όλο εγχείρημα είναι εθνικής σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου, πρέπει να διασφαλιστεί η λειτουργία του από κάθε μικρόψυχη συντεχνιακή διεκδίκηση. Αυτό θα είναι η διασφάλιση των επενδυτών για την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου. 8) Αν όμως το νομοσχέδιο συμπεριλάβει και την λύση εσωτερικών προβλημάτων, ως πχ «οι νταλίκες του αυτοκινητιστή», «τα στρέμματα των διαφόρων χώρων παραλαβής αποστολής ή αποθέσεως των αγαθών», θα είναι ανασχετικός παράγοντας για την υλοποίηση του έργου. Οι επενδυτές δεν ανέχονται να εξαρτάται η διέλευση των ε/κ από την χώρα μας από το κλείσιμο της σιδ/κης γραμμής, πχ από ένα τρακτέρ στην Λάρισα ή από ένα συμπαθέστατο και φίλο μου αυτοκινητιστή, που του θίξανε την νταλίκα. 9) Οι λοιποί σιδ/ μοι που προστίθενται στο συνολικό δρομολόγιο δεν μπορούν να περιμένουν στα σύνορα με τις μηχανές τους σε αδράνεια, μέχρις ότου ο συμπαθής κατά τα άλλα αγρότης, ή ο αυτοκινητιστής, πειστεί να πάρει το τρακτέρ ή το φορτηγό από την σιδ/κη γραμμή. Τελειώνοντας προτείνω την κατάθεση χωριστού νομοσχεδίου για το διαμετακομιστικό έργο των λιμανιών. Σε ένα επόμενο νομοσχέδιο μπορούμε στην συνέχεια να λύσουμε τα εσωτερικά μας προβλήματα. Αν δεν συμβεί αυτό, πιστεύω ότι η διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου με όλα αυτά θα θέματα μαζί πάνω στο τραπέζι δεν θα βοηθήσει στην ανάπτυξη. Οι ξένοι θα επιφυλάσσονται και θα αγωνιούν στις κάθε μελλοντικές διεκδικήσεις των φορέων που αφορά το νομοσχέδιο, αν οι αλλαγές που θα απαιτούν στον νόμο, θα θίξουν έμμεσα ή άμεσα και τα συμφωνηθέντα. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Στυλιανός Κακατσάκης