Αρχική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ)8 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΚΕΣχόλιο του χρήστη Ντέπη Τζιμέα Δ/ντρια Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ | 22 Σεπτεμβρίου 2014, 09:35
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Υλοποίηση Εθνικής Στρατηγικής ΕΚΕ Στις παραγράφους 7.1 (Πολιτικές και Πρότυπα) και 7.2 (Εργαλεία και Μέτρα) παραθέτονται ουσιαστικές προτάσεις (όπως η εισαγωγή κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων στα κριτήρια αξιολόγησης προμηθειών) που δεν θα έπρεπε να είναι στο κεφάλαιο υλοποίησης αλλά μέρος της στρατηγικής αυτής καθ’ εαυτής και θα έπρεπε να μεταφερθούν στο προηγούμενο κεφάλαιο μαζί με την παράγραφο 7.3 (Πεδία Εφαρμογής ΕΚΕ). Η δημιουργία επίσημου χρηματιστηριακού δείκτη για επιχειρήσεις με ΕΚΕ είναι ευθύνη του ΧΑ Εργαλεία και Μέτρα Εφαρμογής Πολιτικών Το βασικό θέμα για την πραγματική ανάπτυξη και επακόλουθη συνδρομή της ΕΚΕ είναι η εξασφάλιση των πόρων/υποστηρικτικών δομών για την συμμετοχή έστω και σε μια λιτή μορφή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Δεν είναι ξεκάθαρο στο Σχέδιο από που θα εξευρεθούν αυτοί οι πόροι, αν και γίνεται μνεία για πιθανή αξιοποίηση του ΕΣΠΑ. Πιθανόν αυτό να αποτελέσει και αντικείμενο δράσεων ΕΚΕ από μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με την παροχή υποστήριξης πχ. στις επιχειρήσεις της προμηθευτικής αλυσίδας τους. Θα έπρεπε αυτό να τύχει μεγαλύτερης προσοχής και επεξεργασίας. Για την αποτελεσματική υλοποίησή και εφαρμογή των Μέτρων και Εργαλείων από τις επιχειρήσεις, προτείνουμε να: • είναι ευέλικτα, λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορετικότητα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα (πχ κλάδος, κύκλος εργασιών, αγορά, κ.α.)* • να λαμβάνουν υπόψη και τα διαφορετικά μέτρα (Ρυθμιστικά και Νομοθετικά) που ήδη εφαρμόζονται στην Ελλάδα και το Εξωτερικό και τα οποία ισχύουν και τηρούνται από διαφορετικές επιχειρήσεις (πχ Ρυθμιστικά Μέτρα για διαφορετικούς κλάδους) • να στοχεύουν στην παροχή βοήθειας και υποστήριξης προς τις επιχειρήσεις (ιδιαίτερα προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις) για την υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής για την ΕΚΕ και κατ΄ επέκταση τη συμβολή τους στους Εθνικούς Στόχους- και όχι να αποτελούν περιοριστικά μέτρα που θα επιφέρουν περιορισμούς υιοθέτησής τους από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αρχή Εφαρμογής και Αξιολόγησης Υλοποίησης ΕΚΕ Στην παράγραφο 7.4 (Υποστηρικτικές Δομές) αναφέρονται τόσο ένα Εθνικό Συμβούλιο ΕΚΕ όσο και μια Αρχή Εφαρμογής και Αξιολόγησης ΕΚΕ. Οι αρμοδιότητες των 2 αυτών σωμάτων έχουν σημαντικές επικαλύψεις. Εν πρώτοις, συνήθως οι Αρχές έχουν ουσιαστικές εξουσίες ειδικά αν εποπτεύουν και μεριμνούν για την τήρηση κανόνων και αρχών, εξουσίες που συμπεριλαμβάνουν την επιβολή κυρώσεων. Όμως εδώ η Αρχή επιβλέπεται από το Συμβούλιο που δεν φαίνεται να έχει καμία τέτοιου είδους εξουσία. Δεν είναι επίσης ξεκάθαρο που ανήκουν οι παραπάνω φορείς, πως επιλέγονται τα μέλη, πως εξασφαλίζονται πόροι για την λειτουργία τους κλπ. Συνεπώς, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το σχήμα Συμβούλιο/Αρχή. Άποψη μας είναι ότι η δημιουργία Αρχής δεν είναι απαραίτητη. Στην περίπτωση αυτή, το Συμβούλιο, θα μπορούσε να αναλάβει την πλήρη ευθύνη. Θα πρέπει βέβαια να διευκρινιστεί και η σχέση του Συμβουλίου με το Υπουργείο (Ανάπτυξης;) ή/και η συμμετοχή του σε αυτό. Χρονοδιάγραμμα Η κατάθεση ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κρίνεται απαραίτητη, έστω και αν ο χρόνος εκκίνησης παραμείνει απροσδιόριστος. Τουλάχιστον αναγκαία είναι η εκτίμηση του χρόνου που θα απαιτηθεί για την σύσταση των δομών υλοποίησης της στρατηγικής, ειδικά όταν οι φορείς αυτοί καλούνται να επεξεργαστούν το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υπολοίπων δράσεων. Δείκτες Μέτρησης Στην σημερινή πρακτική υπάρχουν πολλοί Δείκτες Μέτρησης που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν είτε ως έχουν είτε μετά από σχετική επεξεργασία. Πολλοί από αυτούς τους δείκτες ήδη χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις γενικά αλλά και στην Ελλάδα. Δείκτες, γενικοί και εξειδικευμένοι για την εκτίμηση της προόδου της υλοποίησης αυτής καθεαυτής της στρατηγικής μπορούν να προσδιοριστούν και προτάσεις θα έπρεπε να έχουν ενσωματωθεί ακριβώς γιατί όπως άλλωστε ρητά δηλώνεται είναι απαραίτητοι. Δημόσιοι Φορείς Υλοποίησης Η παράγραφος 7.7 δεν ξεκαθαρίζει αν αναφέρεται σε Δημόσιους Φορείς Υλοποίησης ή σε Υλοποίηση από Δημόσιους Φορείς. Δυστυχώς γενικά στο κείμενο δεν καταγράφεται σαν τμήμα της στρατηγικής η υποχρέωση των δημοσίων φορέων να προχωρήσουν στην εφαρμογή τουλάχιστον τμημάτων των δράσεων ΕΚΕ. Θα έπρεπε να συμμετέχουν ενεργά αφού η κοινωνική και περιβαλλοντική διάσταση πρέπει να υπηρετείται εξ ορισμού και όχι απλά «να έχουν λόγο».