Αρχική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ)7 ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΕΣχόλιο του χρήστη Attica Α.Ε. Συμμετοχών | 22 Σεπτεμβρίου 2014, 10:52
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στόχοι: Η ανεργία και η φτώχεια δεν μπορεί να καταπολεμηθούν με πολιτικές ΕΚΕ. Πρέπει να καταπολεμηθούν με πολιτικές ανάπτυξης από την κυβέρνηση, δημιουργία επιχειρηματικών συνθηκών που ευνοούν την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και κατά συνέπεια νέων θέσεων απασχόλησης, άρση των στρεβλώσεων στη δημόσια λειτουργία και στους δημόσιους φορείς, πάταξη της γραφειοκρατίας και της εκτεταμένης διαφθοράς στον δημόσιο τομέα. Εντοπίζει το σχέδιο τα δύο μεγάλα προβλήματα στην Ελλάδα σήμερα, γραφειοκρατία και διαφθορά. Θα ήταν ευχής έργον να μπορούσαν να λυθούν με προγράμματα ΕΚΕ. Στην πραγματικότητα όμως, και οι δύο αυτές παθογένειες ανάγονται στη σφαίρα του δημοσίου το οποίο είναι αποκλειστικώς αρμόδιο για την αντιμετώπισή τους. Το σχέδιο θα πρέπει να στοχεύει στην επίλυσή τους από την πλευρά της Πολιτείας, ώστε να μπορέσει να εδραιωθεί και στη χώρα μας το υγιές επιχειρείν που εξ ορισμού θα φέρει νέες επενδύσεις και κατά συνέπεια νέες θέσεις εργασίας. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης επιβάλλεται να στοχεύσει σε θέματα ΕΚΕ του Δημοσίου Τομέα (Δημόσιες Συμβάσεις και Πρακτικές που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό του Δημοσίου) με στόχο της μεγιστοποίηση της Διαφάνειας και της Αξιοκρατίας. Διαφάνεια. Απολύτως συνδεδεμένη με τα παραπάνω αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τη δημιουργία συνθηκών υγιούς επιχειρείν. Πρωταθλητής και στην αδιαφάνεια δυστυχώς αποτελεί το ίδιο το κράτος και οι υπηρεσίες του. Για να καταπολεμηθεί θα πρέπει το δημόσιο να υιοθετήσει για τις δικές του υπηρεσίες πολιτικές καταπολέμησής της. Εμπορικό πλεονέκτημα (Business case). H ΕΚΕ μπορεί να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών επιχειρήσεων, ειδικά των πιο εξωστρεφών και εν γένει να βοηθήσει στη δημιουργία θετικού κλίματος και εντυπώσεων για τη χώρα μας. Θα πρέπει επομένως εφόσον η δυνατότητα αυτή αναγνωρίζεται να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις για την υιοθέτηση πολιτικών ΕΚΕ με ξεκάθαρους στόχους και κίνητρα και κυρίως, να ενημερωθούν οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τα πλεονεκτήματα που μπορεί να αποκομίσουν από την ΕΚΕ. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ενημερωθεί και η ευρεία κοινή γνώμη, δηλαδή οι έλληνες καταναλωτές ώστε να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις προσπάθειες στον τομέα αυτό μίας επιχείρησης και να την «επιβραβεύουν» με την προτίμησή τους έναντι ανταγωνιστών. Μόνο έτσι, με την παροχή δηλαδή καθαρά εμπορικών κινήτρων, θα διαδοθεί η υιοθέτηση μέτρων ΕΚΕ από τη μεγάλη μάζα των επιχειρήσεων, στις οποίες θα πρέπει να εξηγηθεί ότι ΕΚΕ σημαίνει εμπορικό πλεονέκτημα και ανταποδοτική επένδυση και όχι φιλανθρωπία. ΚΛΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Είναι απαραίτητο να γίνεται κλαδική προσέγγιση των προτεραιοτήτων ΕΚΕ μέσω των συλλογικών φορέων εκπροσώπησης. Κλαδική και γεωγραφική προτεραιοποίηση είναι σημαντική ώστε η ΕΚΕ να ανταποκρίνεται στο είδος της επιχειρηματικής δραστηριότητας που εκτελεί κάθε εταιρεία και να βρίσκεται κοντά στις τοπικές κοινωνίες. Πέραν των εθνικών στόχων θα πρέπει το Σχέδιο να δώσει έμφαση στην κλαδική προσέγγιση θέσης προτεραιοτήτων και στόχων, ανάλογα με τον τύπο επιχειρηματικής δραστηριότητας και τη γεωγραφική παρουσία της κάθε επιχείρησης. Οι δύο αυτοί παράγοντες επηρεάζουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τις προτεραιότητες ΕΚΕ μιας επιχείρησης και δεν είναι απαραίτητο η ιεράρχησή τους να είναι ίδια με εκείνη άλλων κλάδων. Π.χ. αναφερόμενοι στο δικό μας κλάδο είναι τεράστιας σημασίας για τις τοπικές κοινότητες, η συμβολή των ακτοπλοϊκών πλοίων στη μεταφορά ασθενών από νησιά χωρίς νοσοκομειακές υποδομές σε κεντρικά ή περιφερειακά νοσοκομεία, η οποία γίνεται δωρεάν και πολλές φορές με αλλαγή του δρομολογίου του πλοίου, ανεξάρτητα από τις επιπτώσεις που αναμφίβολα έχει για τη συνολική λειτουργία του. Η παροχή της μεταφοράς αυτής είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου για τους νησιώτες και θα πρέπει ενδεχομένως να τεθεί ως προτεραιότητα ΕΚΕ για τις εταιρίες του κλάδου μας, και όχι π.χ. η ανεργία που έχει τεθεί ως πρώτη προτεραιότητα εθνικής πολιτικής.