Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων νόμου 3299/2004 (ΦΕΚ Α’ 261) και 3908/2011 (ΦΕΚ Α’ 8) και άλλες διατάξειςΆρθρο 06Σχόλιο του χρήστη ΚΑΤΡΑΤΖΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 24 Φεβρουαρίου 2016, 15:09
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η βουλή των Ελλήνων τον Μάιο του 2015 ψήφισε τον υπ. αριθμ. Ν.4328, στον Νόμο αυτό εντάχθηκε και Τροπολογία για το θέμα των επιστροφών επιχορηγήσεων. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 παράγραφο 10 αναφέρεται : "Στην περίπτωση ε' της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 35/2011 (Α'88), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 158/2013 (Α'250), η φράση «επιστρέφεται στο Δημόσιο» αντικαθίσταται από τη φράση «επιστρέφεται ατόκως στο Δημόσιο»" Στην αιτιολογική έκθεση που κατέθεσε ο Υπουργός στην Βουλή για την εν λόγω Τροπολογία αναφέρει μεταξύ άλλων ότι : " επιστρέφεται στο Δημόσιο, ατόκως, καθότι η εν λόγω επιστροφή είναι προφανές ότι δεν επιβάλλεται ως κύρωση, που θα συνεπαγόταν την καταβολή τόκου" Με την εν λόγω Τροπολογία , το Υπουργείο ορθώς δέχεται ότι τόκο , θα μπορούσε να επιβάλλει μόνο στην περίπτωση πουν η επιστροφή θα επιβάλλονταν ως κύρωση . Κύριε Υπουργέ αφού και στην σημερινή περίπτωση που φέρνεται για Διαβούλευση ,και συγκεκριμένα στο Άρθρο 6 στο οποίο αναφέρεται ότι: " κατόπιν αίτησης του φορέα του επενδυτικού σχεδίου και αποδοχής της από την Διοίκηση" και ότι: "Η επιστροφή του ποσού της προκαταβολής δεν συνεπάγεται και την υποχρεωτική ανάκληση της απόφασης υπαγωγής" Είναι ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται για κύρωση αλλά για οικειοθελή επιστροφή από τον φορέα και αυτό συνεπάγεται ότι θα πρέπει να έχει εφαρμογή και σε αυτήν την περίπτωση η Τροπολογία Μαΐου και θα πρέπει τα ποσά να επιστραφούν ατόκως. Διαφορετικά αντιμετωπίζεται με δυο μέτρα και δυο σταθμά τους επενδυτές και αυτή η προσπάθεια να επιβληθεί τόκος για επιστροφή επιχορήγησης η οποία δεν επιβάλλεται ως κύρωση έχει σαν συνέπεια να προσβάλλεται η γενική αρχή της ισότητας, το οποίο είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, που επιβάλλει στη διοίκηση την όμοια μεταχείριση των πολιτών που τελούν υπό όμοιες συνθήκες, αφού και στις δύο περιπτώσεις η επιστροφή δεν επιβάλλεται ως κύρωση . Άρα η εν λόγω ρύθμιση αν δεν αλλάξει είναι αντισυνταγματική. Γι’ αυτό η πρόταση μας η οποία δεν θα αδικεί τους επενδυτές που αναφέρεστε στο Άρθρο 6 απέναντι στους επενδυτές της Τροπολογίας Μαΐου και η οποία πρόταση μας δεν θα είναι αντισυνταγματική είναι η παρακάτω : 1. Το ποσό της προκαταβολής που χορηγήθηκε σύμφωνα α. με το άρθρο 8 παρ. 1, περ. α (iii) του νόμου 3299/2004, όπως ισχύει, και β. με την περίπτωση α’ της παραγράφου 1 και της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Προεδρικού Διατάγματος 35/2011 (Α΄88), όπως ισχύει, δύναται να επιστραφεί, ατόκως από την ημερομηνία χορήγησής της, κατόπιν αίτησης του φορέα του επενδυτικού σχεδίου και αποδοχής της από την Διοίκηση καθότι η εν λόγω επιστροφή είναι προφανές ότι δεν επιβάλλεται ως κύρωση, που θα συνεπαγόταν την καταβολή τόκου. Με την έκδοση της διοικητικής πράξης θα αποφασίζεται και η αποδέσμευση της υποβληθείσας, στην αρμόδια υπηρεσία, εγγυητικής επιστολής με την προϋπόθεση της προηγούμενης κατάθεσης και των σχετικών παραστατικών πληρωμής του επιστρεφόμενου ποσού. 2. Η επιστροφή του ποσού της προκαταβολής δεν συνεπάγεται και την υποχρεωτική ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, που ως προς την περίπτωση αυτή αποτελεί δικαίωμα του φορέα του επενδυτικού σχεδίου και δύναται να ασκηθεί με την αίτηση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.