Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων νόμου 3299/2004 (ΦΕΚ Α’ 261) και 3908/2011 (ΦΕΚ Α’ 8) και άλλες διατάξειςΆρθρο 06Σχόλιο του χρήστη ΚΟΤΡΟΖΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | 24 Φεβρουαρίου 2016, 16:11
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από τη μια πλευρά στις 16/01/2016 : Η Διοίκηση του Υπουργείου και συγκεκριμένα ο Υφυπουργός Οικονομίας αρμόδιος για το ΕΣΠΑ κ. Αλέξης Χαρίτσης δίνει συνέντευξη στην εφημερίδα Αγορά και δηλώνει ότι: «Χωρίς να απαιτείται εγγυητική επιστολή θα μπορούν πλέον οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ να κάνουν χρήση της προκαταβολής επιχορήγησης ώστε να διευκολύνεται η ρευστότητά τους και τα ποσά της προκαταβολής αυτής θα κατατίθενται σε λογαριασμό του επενδυτή ο οποίος θα αποδεσμεύεται σταδιακά για πληρωμές που αφορούν στην υλοποίηση του προγράμματος» αναγνωρίζοντας έτσι ότι οι εγγυητικές επιστολές οι οποίες καταργούνται ήταν ο κύριος λόγος που μέχρι τώρα τα προγράμματα δεν κατέληγαν να επιδοτούν αυτούς που έπρεπε και για πρώτη φορά τώρα όλο το ποσό της επιδότησης θα μπαίνει σε ειδικό λογαριασμό του δικαιούχου. Και από την άλλη πλευρά σήμερα 24/2/2016 : Η Διοίκηση του Υπουργείου προσπαθεί να περάσει τροπολογία που όχι μόνο δεν καταργεί τις εγγυητικές αυτές επιστολές αλλά ζητάει και τόκο μάλιστα από τις επιχειρήσεις για την επιστροφή των εγγυητικών αυτών , την στιγμή που οι επιχειρήσεις αυτές αδυνατούν να επιβιώσουν και να πληρώσουν στις Τράπεζες τους υφιστάμενους τόκους . Τελικά τι από τα δύο παραπάνω θα ισχύσει ;;;; Σε καμία περίπτωση δεν είναι δίκαιο και σωστό να ισχύουν άλλα για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και άλλα για τα προγράμματα των Αναπτυξιακών Νόμων αν μάλιστα ληφθεί υπ. όψιν ότι πολλά έργα του Αναπτυξιακού Νόμου είναι συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ. Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις είναι αδιανόητο και άκρως τιμωρητικό να τους επιβληθεί η επιβολή τόκου και μάλιστα για επιστροφές οι οποίες δεν αποτελούν κύρωση αφού από πουθενά δεν συνεπάγεται ότι η αίτηση επιστροφής της επιχορήγησης είναι κύρωση . Ο Νόμος 3299 τον οποίον οι επιχειρήσεις μελέτησαν πριν υποβάλλουν τα επενδυτικά τους σχέδια , δεν περιγράφει πουθενά ότι η επιστροφή επιχορήγησης που δεν είναι κύρωση θα πρέπει να επιστραφεί εντόκως . Στο άρθρο 10 του Νόμου , είναι ξεκάθαρο ότι τόκος επιβάλλεται μόνο στην περίπτωση κύρωσης. Από την ημέρα που επιβλήθηκαν τα Capital controls, καμία εταιρεία δεν μπορεί να εισάγει εξοπλισμό για τα επενδυτικά της σχέδια εκτός αν πρόκειται για πολύ μεγάλη εταιρεία η οποία διατηρεί και λογαριασμούς στο εξωτερικό , όμως το 98 % των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν έχουν λογαριασμούς στο εξωτερικό . Όλες οι ξένες εταιρείες που παράγουν εξοπλισμό χρήσιμο για τα επενδυτικά σχέδια δεν δέχονται τους περιορισμούς στον Τρόπο πληρωμής που επιβάλλουν τα capital control άρα δεν μπορούν να προχωρήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια άμεσα . Δεν είναι δυνατόν να ζητείται τόκος από αυτές τις επιχειρήσεις , οι οποίες ήδη πληρώνουν τεράστια ποσά τόκων διατήρησης των εγγυητικών επιστολών. Οι κρατικές Υπηρεσίες έχουν καθυστερήσει δραματικά να εκδώσουν τις απαραίτητες άδειες για τα έργα , οι ΚΟΕ για την πιστοποίηση και έλεγχο των έργων καθυστερούν δραματικά , η γνωμοδοτική επιτροπή δεν συνεδριάζει σχεδόν ποτέ και έτσι υπάρχουν έργα που έχουν υλοποιηθεί αλλά οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να πληρώνουν προμήθειες για εγγυητικές όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα αυτές οι επιχειρήσεις που προτείνεται να τους επιβάλλεται τόκο να έχουν ήδη πληρώσει τεράστια ποσά τόκων προκειμένου να καταφέρουν να διατηρήσουν αυτές τις εγγυητικές ώσπου να εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες για να μπορέσουν να υλοποιήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια. Η πρόταση μας είναι η ακόλουθη 1. Το ποσό της προκαταβολής που χορηγήθηκε σύμφωνα α. με το άρθρο 8 παρ. 1, περ. α (iii) του νόμου 3299/2004, όπως ισχύει, και β. με την περίπτωση α’ της παραγράφου 1 και της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Προεδρικού Διατάγματος 35/2011 (Α΄88), όπως ισχύει, δύναται να επιστραφεί, ατόκως από την ημερομηνία χορήγησής της, κατόπιν αίτησης του φορέα του επενδυτικού σχεδίου και αποδοχής της από την Διοίκηση. Η ρύθμιση που προτείνουμε στην παρούσα φάση δεν ζημιώνει το Ελληνικό Δημόσιο αφού θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιστρέψουν αρκετά ποσά στο Ελληνικό Δημόσιο σήμερα που τα έχει ανάγκη από ποτέ άλλοτε , διαφορετικά αν επιβληθεί τόκος επειδή οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν σε καμία περίπτωση να τον πληρώσουν , δεν θα επιστρέψουν τα ποσά και αυτό δεν θα σημαίνει ότι θα υλοποιήσουν τα έργα αλλά ότι οι Τράπεζες θα εκμεταλλευτούν τα ποσά αυτά ή θα οδηγήσετε τις επιχειρήσεις στα δικαστήρια με το Δημόσιο προκειμένου να αποδείξουν τους λόγους που δεν μπορούσαν να πληρώσουν τους τόκους.