Αρχική Ανάθεση και Εκτέλεση Συμβάσεων Έργων, Μελετών, Προμήθειας Αγαθών και Υπηρεσιών - Βιβλίο ΙΆρθρο 98 – Συστήματα υποβολής προσφορών σε δημόσιες συμβάσεις μελετώνΣχόλιο του χρήστη αργυρης πλεσιας | 26 Μαρτίου 2016, 21:02
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι προυποθέσεις που τίθενται για την εφαρμογή της διαδικασίας με κριτήριο την χαμηλότερη τιμή, είναι οι αντίστοιχες με τις προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του ν.3316, το οποίο αν και θεωρήθηκε ως κατ' εξαίρεση διαδικασία εντούτοις έγινε στην εφαρμογή της, η κύρια διαδικασία ανάθεσης. Είναι προφανές οτι εφόσον διατηρηθεί η πρόβλεψη του νομοσχεδίου αυτή θα καταστεί η κυρίαρχη διαδικασία. Η κατάργηση των όποιων στοιχείων Τεχνικής Προσφοράς αποτελεί ουσιαστική κατάργηση της αξιολόγησης της ποιότητας για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων μελετών. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι εκτός της φιλοσοφίας των Οδηγιών προς τις οποίες υποτίθεται προσαρμόζεται το εθνικό δίκαιο, είναι εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και αποτελεί ουσιαστική οπισθοδρόμιση στον τομέα της ποιότητας αλλά και της οικονομίας. Προτείνεται να αναφερθεί ότι το σύστημα με αξιολόγηση της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς είναι το κύριο σύστημα ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων μελετών. Συγκεκριμένα η παράγραφος 3. "3. Σε κάθε περίπτωση, είναι δυνατή η ανάθεση της πλήρους μελέτης ή επί μέρους σταδίων αυτής, με το ‘’Σύστημα αξιολόγησης της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς”, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 101." προτείνεται να αναδιατυπωθεί ως εξής: 3. Το σύστημα ανάθεσης της πλήρους μελέτης ή επι μέρους σταδίων αυτής, είναι το "Σύστημα αξιολόγησης της τεχνικής και της οικονομικής προσφοράς", κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 101. Κατ' εξαίρεση είναι δυνατή η εφαρμογή του συστήματος της παραγράφου 1 , υπό τις εκάστοτε ισχύουσες προυποθέσεις. Προτείνεται η κατάργηση της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου ή εφόσον δεν καταργηθεί προτείνεται η εφαρμογή διαδικασίας δημόσιας τεκμηρίωσης ή αποδοχή της τεκμηρίωσης από την Αρχή. Θεωρείται χρήσιμη η εφαρμογή των διαδικασιών του άρθρου 63, ως της ενδεδειγμένης δημόσιας διαδικασίας τεκμηρίωσης της ισχύος της παραγράφου 2γ). Υπό την ανωτέρω έννοια θεωρείται ότι δεν έχει αξία η έκδοση Υ.Α. που καθορίζει έννοιες που δεν έχουν εφαρμογή εάν δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένη περίπτωση και στα τα χαρακτηριστικά εκάστης. Προτείνεται η εφαρμογή του συστήματος να γίνεται με την σωρευτική εκπλήρωση δύο τουλάχιστον εκ των τεσσάρων κριτηρίων 2α), 2β), 2γ) και 2δ). Προτείνεται στην 2β) να τεθεί ο όρος ύπαρξης "εγκεκριμένων" μελετών προηγουμένων σταδίων Επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αναδιατυπωθεί μέρος της παραγράφου 2δ)καθώς τα αναφερόμενα παραδείγματα είναι ατυχή. Οι κυκλοφοριακές μελέτες καθώς και οι μελέτες ΣΒΑΚ, είναι κατ' εξοχή μελέτες που απαιτούν ισχυρές διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης. Παράγραφος 5. Προτείνεται η κατάργηση του εδαφίου 2 που προβλέπει την αποδοχή της δωρεάς χωρίς την προηγούμενη έγκριση της εκπονησής της. Δεν γίνεται κατανοητή η συνάρτηση των ανωτέρω με την περιβαλλοντική αδειοδότηση ή την οποιαδήποτε άλλη αδειοδότηση και κατά συνέπεια θεωρείται ορθή η τήρηση της διαδικασίας έγκρισης υπό οποιεσδήποτε συνθήκες