Αρχική Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώραςΆρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ | 16 Μαΐου 2016, 15:29
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χανιά, 16 Μαΐου 2016 «Κύριε Υπουργέ, Με το παρόν επιθυμούμε να υποβάλλουμε τις θέσεις του Επιμελητηρίου Χανίων ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση διαβούλευσης για τον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο αλλά και σύμφωνα με τη γενικότερη πολιτική του Επιμελητηρίου μας για την συνεχή και συστηματική συμβολή του για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης. Θεωρούμε ότι η βιωσιμότητα και ανάπτυξη των υφιστάμενων επιχειρήσεων και η νέα καινοτομική επιχειρηματικότητα είναι κρίσιμες παράμετροι για το αύριο της οικονομίας και κοινωνίας μας. Αποτελεί επομένως κύριο καθήκον εκ μέρους μας να συνεισφέρουμε στην διαμόρφωση των ικανών και αναγκαίων συνθηκών για την ορθή, δίκαια και αποτελεσματική ενίσχυσή τους από τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ 1. Ως επιλέξιμοι να είναι όλοι οι κλάδοι της οικονομίας (τουλάχιστον για τα αφορολόγητα αποθεματικά). 2. Για πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις το ελάχιστο ποσό επένδυσης να είναι 100.000 €. 3. Στον τομέα του τουρισμού να περιληφθούν τα τουριστικά καταλύματα. 4. Όσον αφορά το άρθρο 5 παρ.3.δ απαιτείται διευκρίνιση σχετικά με το αν εννοείται ο υπολογισμός των αποσβέσεων των τελευταίων τριών ετών αθροιστικά. 5. Όπου προβλέπεται μετεγκατάσταση σε ΒΙΠΕ ή αλλού να μην απαιτούνται εκ των προτέρων άδειες λειτουργίας αλλά να είναι προϋπόθεση εκταμίευσης του επενδυτικού σχεδίου στην νέα εγκατάσταση. 6. Ο χρόνος υποβολής των προτάσεων αν αυτές αιτούνται αφορολόγητα αποθεματικά θα πρέπει να είναι διαρκής και η αξιολόγηση του να γίνεται σε εξαμηνιαία βάση. Αυτές οι προτάσεις θα πρέπει να εντάσσονται με απλό έλεγχο τυπικών δικαιολογητικών, να εκδίδεται άμεσα η απόφαση ένταξης και ο επενδυτής να ενημερώνει την αρμόδια ΔΟΥ για χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και αξιοποίησης των αφορολόγητων αποθεματικών. 7. Να εξασφαλιστεί η αξιολόγηση της επένδυσης από σύστημα δύο ανεξάρτητων αξιολογητών και αν υπάρχει διαφορά βαθμολογίας πάνω από 10% να παραπέμπεται σε τρίτο αξιολογητή και επιτροπή. 8. Όσον αφορά το άρθρο 17 παρ. 4, ορισμό συντομότερης χρονικής προθεσμίας από 90 ημερών για την χορήγηση απάντησης σχετικά με αίτημα τροποποίησης. 9. Σχετικά με το άρθρο 18 παρ.3, καθυστερήσεις που οφείλονται στη δημόσια διοίκηση για την έκδοση νομιμοποιητικών αδειών, να μην αθροίζονται στα χρονικά περιθώρια του δικαιούχου. 10.Στο σχέδιο προβλέπονται πολλές Υπουργικές και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες νομοτελειακά θα καθυστερήσουν τις διαδικασίες. Είμαστε στη διάθεσή σας αν χρειαστούν περαιτέρω διευκρινίσεις. Με εκτίμηση, Ιωάννης Μαργαρώνης Πρόεδρος