Αρχική Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώραςΆρθρο 05 – Όροι και προϋποθέσεις υπαγωγήςΣχόλιο του χρήστη Κυριάκης | 19 Μαΐου 2016, 11:08
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. α εδ. α.α του ν. 3908/2011, με τον τίτλο, ενισχυόμενες δαπάνες, οριζόταν οι κτηριακές υποδομές και η διαμόρφωση του πέριξ χώρου, ως επιλέξιμες δαπάνες , σε ποσοστό 40% επί του συνόλου της ενισχυόμενης επένδυσης και σε ποσοστό 60% ο εξοπλισμός. Με αυτό το ποσοστό επιδότησης, εγκρίθηκε και η υπαγωγή ξενοδοχειακών μονάδων στον ως άνω αναπτυξιακό νόμο . Κατανοώντας ο νομοθέτης ότι στις ξενοδοχειακές μονάδες το βασικό κόστος μιάς επένδυσης, αποτελείται από τις κτηριακές εγκαταστάσεις , με τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 241 του ν. 4072/2012, τροποποίησε την ως άνω διάταξη του ν. 3908/2011και όρισε ως ενισχυόμενες δαπάνες για τις κτηριακές υποδομές, ποσοστό 60% επί του συνόλου της ενισχυόμενης επένδυσης, πλέον του ποσοστού 10%, για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Μάλιστα, η αλλαγή αυτή έγινε λίγους μόνο μήνες μετά την ψήφιση του 3908/2011 αφού ήταν προφανής η ανάγκη αλλαγής των ποσοστών. Η προαναφερόμενη αντιστροφή των ποσοστών κατατέθηκε στη Βουλή ως τροπολογία του ν. 4072/2012 και στην αιτιολογική έκθεση αυτής , αναφέρεται ρητά ότι με αυτή, λαμβανομένης υπόψη και της οικονομικής συγκυρίας, επέρχεται δικαιότερη εφαρμογή του ν. 3908/2011(ιδ. σελ. 3 αιτιολογικής έκθεσης) . Μάλιστα στη σελ. 5 της ίδιας εισηγητικής έκθεσης , αναφέρεται ότι με την τροποποίηση του ν. 3908/2011, σκοπείται η ρύθμιση των προϋποθέσεων και διαδικασιών τροποποίησης του φυσικού αντικειμένου των υπενδύσεων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν . 3908/2011. Ετσι με την παραπάνω εισηγητική του έκθεση ο νομοθέτης εκφράζει με ρητό τρόπο τη βούλησή του, όπως η διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 241 του ν. 4072/2012, με την οποία τροποποιήθηκε η διάταξη του ο άρθρου 3 του ν. 3908/2011, ισχύσει για το σύνολο των επενδύσεων που έχουν ήδη υπαχθεί στις διατάξεις του ως άνω νόμου. Η παραπάνω διάταξη τροποποιημένη ( όμως με τα ίδια ποσοστά επιδοτήσεων 60 % και 40%, πλέον 10% για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις), επανέρχεται και με τη διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 20 του ν. 4146/2013( με τον τίτλο – βελτίωση θεσμικού πλαισίου- ιδ. σχετ.) Περαιτέρω με τη διάταξη του άρθρου 14 Β του ν. 3908/2011, όπως ίσχυσε με την αρχική ψήφιση του νόμου αυτού, αλλά και όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του από τους ν. 4072/2012 και 4146/2013, (ιδ. σχετικές διατάξεις), ορίζεται ότι αιτήματα τροποποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου μπορεί να υποβάλλονται σε όλη της διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου. Μάλιστα με την τροποποίηση του ως άνω άρθρου 14 Β του ν. 3908/2011, με τη διάταξη του άρθρου 21 του ν. 4146/2013, τίθενται και οι προϋποθέσεις εξέτασης των αιτήσεων τροποποίησης του αντικειμένου μιάς επένδυσης . Μεταξύ των προϋποθέσεων που τίθενται είναι , η μη επέλευση υπέρβασης των ορίων των επι μέρους κατηγοριών δαπανών, όπως αυτά ( τα όρια), προσδιορίζονται από το ν. 3908/2011 και τις κάθε φορά τροποποιήσεις του. Από τα παραπάνω αναφερόμενα προκύπτουν τα εξής : α) Ο νομοθέτης με την προαναφερόμενη αιτιολογική του έκθεση, με σαφήνεια και χωρίς αμφισβητήσεις, θεωρεί πως οι τροπολογίες που επέρχονται στον ν. 3908/2011 , με το νόμο 4072/2012, καταλαμβάνουν το σύνολο των επενδύσεων, ακόμη και αυτών που ήδη είχαν υπαχθεί στο νόμο πρίν από την ψήφιση της τροπολογίας. β) Με τη διάταξη του άρθρου 14Β του ν. 3908/2011, ( όπως ίσχυσε αρχικώς και όπως τροποποιήθηκε στη συνέχεια), ο νομοθέτης ορίζει ότι, σε όλη τη διάρκεια της επένδυσης μπορούν να υποβληθούν αιτήματα τροποποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου , αρκεί να μην επέρχεται υπέρβαση των ορίων των επί μέρους κατηγοριών των δαπανών , όπως αυτά ( τα όρια) ορίζονται από το ν. 3908/2011 και τις κάθε φορά τροποποιήσεις αυτού. Ετσι προκύπτει με σαφήνεια ότι ο νομοθέτης με ρητή διάταξη νόμου, παρέχει στον επενδυτή τη δυνατότητα να υποβάλει αίτημα τροποποίησης της επένδυσής του, κατά τα παραπάνω και στην υπηρεσία και στην υπηρεσία την ευχέρεια έγκρισης , με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στη σχετική διάταξη ( άρθρο 14Β παρ. 1,2,3 ν. 3908/2011). Προς αποφυγή παρερμηνειών και για λόγους ασφάλειας δικαίου και ισότητας προτείνεται η παρακάτω διάταξη, με την οποία αποσαφηνίζεται ότι οι διατάξεις του άρθρου 3 αφορούν και τα επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν στον επενδυτικό νόμο 3908/2011 από την έναρξη ισχύος αυτού. Κείμενο διάταξης: «Στο τέλος της υποπερίπτωσης αα’ της περίπτωσης α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν.3908/2011 (ΦΕΚ Α’ 8/2011) προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: « Οι διατάξεις της παρούσης έχουν εφαρμογή και για τα επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν στις διατάξεις του παρόντος νόμου από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του».