Αρχική Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώραςΆρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ | 20 Μαΐου 2016, 13:30
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, το Επιμελητήριο Αρκαδίας θα ήθελε να συμβάλει στην διαμόρφωση ενός αναπτυξιακού νόμου που θα είναι προσανατολισμένος να καλύπτει τους άξονες επιχειρηματικότητας που η ελληνική οικονομία παρουσιάζει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Συγκεκριμένα οι προτάσεις του Επιμελητηρίου Αρκαδίας είναι οι ακόλουθες: α) Να μπορούν να υποβληθούν προτάσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η προκήρυξη ανά εξάμηνο καθυστερεί έτοιμους και σοβαρούς επενδυτές. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης της κάθε επενδυτικής πρότασης. Θα πρέπει να εξαλειφθούν φαινόμενα του παρελθόντος που ο χρόνος αξιολόγησης έφθανε ακόμη και τα δύο χρόνια. β) Να μειωθεί το minimum ποσό που μπορεί να υποβάλει πρόταση κάθε επενδυτής, δεδομένου ότι το 99% των ελληνικών επιχειρήσεων είναι μικρές και πολύ μικρές. γ) Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός σχετικά με τα κίνητρα του αναπτυξιακού νόμου με κριτήριο το μέγεθος των επιχειρήσεων, καθώς και το αν είναι υφιστάμενη ή νέα επιχείρηση. Συγκεκριμένα θα πρέπει να υπάρχουν φορολογικά κίνητρα για τις παλιές επιχειρήσεις, επαναφορά των αφορολόγητων αποθεματικών και έκπτωση στις ασφαλιστικές εισφορές, ενώ για τις νέες να ισχύσει σαν κίνητρο το ποσοστό επιχορήγησης. Τα αφορολόγητα αποθεματικά για επενδυτικούς σκοπούς, θα πρέπει να ισχύουν όπως προβλεπόταν στον Νόμο 3299/2004. Πιο συγκεκριμένα, να έχει την δυνατότητα η επιχείρηση, εφόσον προβλέπεται στον σχεδιασμό της, να υλοποιεί το 100% της προγραμματισμένης επένδυσης, κάνοντας χρήση του συνόλου της φορολογικής απαλλαγής που προβλέπεται, μέσα στην επόμενη χρήση. Όλα τα παραπάνω κίνητρα θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποδίδονται στις επιχειρήσεις με γρήγορες διαδικασίες. δ) Θα πρέπει να επεξεργαστούμε κίνητρα και για τις επιχειρήσεις που έχουν μεικτή δραστηριότητα (μεταποιητικές και εμπορικές), δεδομένου ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν μεικτή δραστηριότητα. ε) Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο νέος νόμος θα πρέπει να είναι κωδικοποιημένος και αυτό μπορεί να γίνει αξιοποιώντας την εμπειρία των προηγούμενων νόμων, καθώς και των τροποποιήσεων αυτών, προσαρμοσμένες στις σημερινές συνθήκες και ανάγκες της οικονομίας. Να μην επιδέχεται τροποποιήσεων και ερμηνειών, εκτός αν παραστεί ανάγκη από την εξέλιξη των συνθηκών της οικονομίας. στ) Στον αναπτυξιακό νόμο ορίζεται σαν κριτήριο βαθμολόγησης η καινοτομία των επιχειρήσεων, συνεπώς θα πρέπει να ορίσουμε ακριβώς τι εννοούμε καινοτομία, γιατί δεν μπορεί να βαθμολογούνται οι προτάσεις κατά το πώς αντιλαμβάνεται την καινοτομία ο κάθε αξιολογητής. ζ) Η μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς και των δικαιολογητικών που πολλές φορές απαιτούνται θα κάνει πιο γρήγορη την αξιολόγηση, ενώ σημαντικό θα είναι να εκδοθούν το συντομότερο δυνατόν οι ΚΥΑ που θα αφορούν το νέο αναπτυξιακό νόμο. η) Χρηματοδότηση μέσω του αναπτυξιακού νόμου σε φορείς διαχείρισης επιχειρηματικών πάρκων και θερμοκοιτίδων για την διαμόρφωση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων, με σκοπό την εγκατάσταση σε αυτές επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας. Η συγκέντρωση πολλών ομοειδών επιχειρήσεων θα βοηθήσει στην δημιουργία συστάδων, ενώ θα διευκολυνθούν και οι διαδικασίες αδειοδότησής τους.