Αρχική Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώραςΆρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Επιμελητήριο Λέσβου | 20 Μαΐου 2016, 14:36
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ανταποκρινόμενοι στην διαδικασία για αποστολή παρατηρήσεων σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου με θέμα « Θεσμικό πλαίσιο για την δημιουργία καθεστώτων ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας» επισημαίνουμε τα εξής: Δεν αποτυπώνεται η δυνατότητα επιλογής και προώθησης στοχευμένων κατηγοριών επενδύσεων/ επενδυτικών φορέων που αξιοποιούν τοπικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ή αντιμετωπίζουν τοπικές ανάγκες ενισχύοντας την δικαιούμενη ένταση ή μορφή ενίσχυσης ή επηρεάζοντας την βαθμολογία αξιολόγησης τους (όπως προέβλεπε – η Κατηγορία Περιφερειακής Συνοχής του Ν.3908 /άρθρο 6 ). Ακόμη επισημαίνεται η αναφορά σε μια σειρά σημαντικών Υπουργικών αποφάσεων και κανονιστικών πράξεων οι οποίες θα πρέπει αφενός να εκδοθούν πολύ σύντομα και αφετέρου να τύχουν της σχετική διαβούλευσης. Άρθρο 6 Παρ.1 Σε σχέση με τον προηγούμενο νόμο δεν έχει προβλεφθεί η ενίσχυση Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ) και Συνεταιριστικών Εταιρειών καθώς επίσης και Φορέων όπως, τα Επιμελητήρια και οι Αναπτυξιακές Εταιρίες αυτών. Άρθρο 7 Παρ.4 Στο τέλος της παραγράφου 4 η δυνατότητα εξαίρεσης μετά την παρέλευση διετίας τουριστικών περιοχών λόγω κορεσμού από το καθεστώς ενίσχυσης, δημιουργεί καθεστώς ανασφάλειας, καθώς ήδη ένας επενδυτής μπορεί να έχει ξεκινήσει τον σχεδιασμό πολύπλοκης επένδυσης σε τοποθεσία που μπορεί να εξαιρεθεί λόγω κορεσμού. Κατά την άποψη μας θα έπρεπε να προσδιοριστεί από την αρχή κατάλογος κορεσμένων περιοχών που θα διατηρηθούν για μεγαλύτερο της διετίας χρονικό διάστημα Άρθρο 8 Παρ.2 σε συνδυασμό με το άρθρο 39 παρ.2 Δημιουργείται σύγχυση για το εάν στο Ειδικό Καθεστώς της Γενικής Επιχειρηματικότητας είναι δυνατόν να συνδυαστούν για τις ειδικές κατηγορίες επενδύσεων ενισχύσεις επιδότησης του κόστους δημιουργούμενης απασχόλησης – που σχετίζονται με το μισθολογικό κόστος των νέων θέσεων εργασίας της παρ.2 του άρθρου 8 με το κίνητρο της επιχορήγησης Παρ. 3 περίπτωση α Να καταργηθεί ο περιορισμός του 50% στις επιλέξιμες δαπάνες που αφορούν σε επιχειρήσεις η δραστηριότητα των οποίων απαιτεί υψηλές επενδύσεις σε πάγιες εγκαταστάσεις. Άρθρο 10 Παρ.3 σε συνδυασμό με το άρθρο 44. Αποτυπώνεται αντίφαση για το εάν μπορεί να ενισχυθεί μια νέα ανεξάρτητη ΜΜΕ (που μπορεί να είναι και «υπο σύσταση») με το κίνητρο της επιχορήγησης (σύμφωνα με το άρθρο 44) και που πραγματικά χρειάζεται στα πρώτα στάδια λειτουργίας της όμως δεν εμφάνισε κέρδη κατά την τελευταία εξαετία (σύμφωνα με το άρθρο 10 ) και επομένως αποκλείεται από αυτή την μορφή ενίσχυσης. Αυτό πρέπει να αλλάξει για τις μικρές επιχειρήσεις ιδίως σε περιοχές που πληγησαν από την οικονομική κ μεταναστευτική κρίση. Άρθρο 12 Τα κριτήρια χορήγησης ειδικών κατηγοριών ενισχύσεων θα έπρεπε κατά την άποψη μας να λειτουργούν σωρευτικά οδηγώντας σε μεγαλύτερη ένταση ενίσχυσης. Έτσι σύμφωνα με την παρ.θββ όλα τα νησιά στο Β.Αιγαίο ως παραμεθόριες περιοχές χαρακτηρίζονται «ειδικές περιοχές» Το γεγονός ότι παράλληλα αποτελούν περιοχές με αυξημένες μεταναστευτικές ροές (παρ.θι) δεν αποτελεί κριτήριο για επιπλέον ενίσχυση όπως κατά την άποψή μας θα έπρεπε να ισχύει (αυξάνοντας για παράδειγμα στα επενδυτικά σχέδια ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ του άρθρου 37 το ποσοστό επιχορήγησης του άρθρου 40 από 70% σε 100% ) Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα επιπλέον όφελος. Άρθρο 20 Δεν προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολών. Θα μπορούσε να περιοριστεί η χορήγηση προκαταβολής σε ορισμένες κατηγορίες επενδυτών (πχ Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ του άρθρου 42) με διαφοροποίηση άλλων παραμέτρων χορήγησης (ποσοστό / προϋποθέσεις κλπ). Θα μπορούσε ενδεχόμενα να υποστηριχθεί η καταβολή προκαταβολών και από Ταμείο Συμμετοχών ή το ΕΤΑΝ ή με εγγυητική επιστολή ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, με προσαρμοσμένους όρους και προϋποθέσεις Άρθρο 23 Ο υπολογισμός του προστίμου θα μπορούσε να γίνεται σε συνάρτηση τόσο του ποσού της επιχορήγησης, όσο και σε αναλογία με την κατηγορία μεγέθους ΜΜΕ (π.χ. μικρότερα πρόστιμα σε πολύ μικρές επιχειρήσεις). Να λαμβάνονται υπόψη απρόβλεπτες οικονομικές μεταβολές που δημιουργούν ιδιαίτερα επαχθείς συνθήκες αλλά και στήριξη των ακριτικών περιοχών Άρθρο 40 Παρ.2 Όπως έχει παρουσιαστεί προηγουμένως θα έπρεπε να υπάρχει μια αύξηση του ποσοστού επιχορήγησης για τα επενδυτικά σχέδια του άρθρου 12 (ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων) με μια διαδικασία σώρευσης ειδικών κριτηρίων (αγροτοδιατροφή / παραμεθόριος περιοχή / περιοχή με ιδιαίτερα αυξημένες μεταναστευτικές ροές).