Αρχική Σχέδιο Νόμου «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις»Άρθρο 38 – Μεταβατικές ΔιατάξειςΣχόλιο του χρήστη Γαλάνης Κώστας | 16 Αυγούστου 2016, 09:15
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 38 Παρ. 2 Να προστεθεί «μετά την έκδοση της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 34 ΚΥΑ». Άλλως εξηγείστε πως θα εφαρμοστεί στο μεσοδιάστημα δημοσίευσης νόμου και ΚΥΑ Παρ. 3 1. Καταρχήν, πρέπει να συμπεριληφθεί αντίστοιχη αναφορά και για τις άδειες μουσικής που, ομοίως, καταργούνται με το άρθρο 30 του σχεδίου 2. Πώς εφαρμόζεται στην πράξη η "προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας Κ.Υ.Ε."; Μέχρι σήμερα αφαιρείται η άδεια. Δυσκολίες ελέγχων - εφαρμογής διοικητικών κυρώσεων α) Δεδομένου ότι η γνωστοποίηση δεν έχει χαρακτήρα διοικητικής πράξης, δεν αφαιρείται προσωρινά και δεν ανακαλείται. Αποτέλεσμα αυτού, αποτελεί η δυσκολία κατά τη διάρκεια των ελέγχων, αφού κάθε ελεγκτικός μηχανισμός είναι αδύνατο να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο αν έχει επιβληθεί κύρωση σε Κ.Υ.Ε.. Σήμερα δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα αφού κάθε επιβολή κύρωσης έχει ως αποτέλεσμα την προσωρινή ή οριστική αφαίρεση της άδειας και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις την σφράγιση του. Μέχρι να λειτουργήσει, το ΟΠΣ-ΑΔΕ, και υπό την προϋπόθεση της άμεσης ενημέρωσης αυτού για κάθε επιβληθείσα διοικητική κύρωση και ως εκ τούτου τη δυνατότητα άμεσης και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωσης κάθε ελεγκτικού μηχανισμού, οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται με δυσκολίες. Περαιτέρω, στο σχέδιο δεν γίνεται ουδεμία μνεία για την ενσωμάτωση των ήδη ισχυουσών αδειών καθώς και των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στο ΟΠΣ – ΑΔΕ, με αποτέλεσμα την προβληματική λειτουργία του σε ότι αφορά στην ενημέρωση αρμόδιων ελεγκτικών μηχανισμών αναφορικά με τις επιβληθείσες κυρώσεις, την εκτέλεση ή την αναστολή αυτών κλπ. β) Σε ότι αφορά στην εκτέλεση των κυρώσεων που επιβάλλονται, θεωρώ ότι με τις προτεινόμενες διατάξεις καθίσταται αδύνατη, δεδομένου ότι με τη διαδικασία της γνωστοποίησης είναι δυνατή η, σχεδόν, καθημερινή αλλαγή ιδιοκτήτη καταστήματος και σε κάθε περίπτωση πριν την εκτέλεσή τους. Περαιτέρω, τα διοικητικά πρόστιμα (το ύψος των οποίων ξεκινάει από μόλις 100 ευρώ), τα οποία επισημαίνεται ότι δεν αποτελούν έσοδα των δήμων, δεν κρίνονται αποτρεπτικά παραβατικών συμπεριφορών αφού μπορούν εύκολα να παρακαμφτούν με την γνωστή διαδικασία συστάσεων νέων νομικών προσώπων, η οποία (διαδικασία), προς χάριν ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, αποτελεί εύκολη υπόθεση. Επιπλέον, η πιθανή κατάργηση των ποινικών κυρώσεων διευκολύνει, προφανώς, παραβατικές συμπεριφορές. Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τ.Α.