Αρχική Σχέδιο Νόμου «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις»Άρθρο 5 – ΈγκρισηΣχόλιο του χρήστη WWF | 29 Αυγούστου 2016, 10:02
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(α) Το άρθρο 5, και ειδικά το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 , πρέπει να τροποποιηθεί. Το πρόβλημα είναι ότι υπονομεύει την αρχή της πρόληψης, η οποία ισχύει για θέματα δημόσιας υγείας και περιβάλλοντος, και επιβάλλει (υπό ορισμένες προϋποθέσεις) την λήψη μέτρων ακόμα και όταν τα επιστημονικά δεδομένα δεν επιτρέπουν πλήρη αξιολόγηση του κινδύνου. Η αρχή της πρόληψης αναγνωρίζεται τόσο στο εθνικό, όσο και στο ενωσιακό δίκαιο. (β) Η 4η παράγραφος, που αφορά την διαβούλευση, περιέχει δύο ιδιαίτερα αρνητικές, και άτολμες ρυθμίσεις. Πρώτον, η υπαγωγή (ή μη) μίας δραστηριότητας σε καθεστώς έγκρισης δεν μπορεί να καθορίζεται αποκλειστικά βάσει των απόψεων που κατατίθενται στην διαβούλευση: αντιθέτως, η αρμόδια αρχή πρέπει να λαμβάνει υπόψη (φυσικά, με διαφανή τρόπο) όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες – για παράδειγμα, τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα, την τεχνική πρόοδο, αναφορές από άλλες αρχές ή πολίτες, πορίσματα αυτοψιών, κοκ. Ακόμα χειρότερα, δεν είναι δυνατόν οι αποφάσεις αυτές να λαμβάνονται βάσει απόψεων που δεν δημοσιεύονται, με άλλα λόγια βάσει μίας αδιαφανούς αλληλογραφίας μεταξύ της αρμόδιας αρχής και κάποιας αόρατης «ομάδας πίεσης». Στην περίπτωση που υπάρχουν θεμιτοί λόγοι εμπιστευτικότητας (π.χ., βιομηχανικό απόρρητο, πνευματικά δικαιώματα), είναι απολύτως εφικτό να δημοσιεύεται επώνυμα και δημόσια μία σύνοψη των σχετικών απόψεων. (γ) Η προθεσμία των 15 ημερών για την σύνταξη της σχετικής έκθεσης βεβαίωσης συνδρομής των όρων υπαγωγής (4η παράγραφος) είναι τελείως εξωπραγματική. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται μία τόσο ασφυκτική προθεσμία ως πρόσχημα για να απαλλαγεί κάποια δραστηριότητα από το καθεστώς έγκρισης. Αν η αρμόδια αρχή θεωρεί ότι κάποια δραστηριότητα πρέπει να "απορρυθμιστεί", ας το αποφασίσει ρητά και αιτιολογημένα. (δ) Η 5η παράγραφος φαίνεται να επιτρέπει την τροποποίηση ή την κατάργηση του καθεστώτος έγκρισης χωρίς να τηρείται η ίδια διαδικασία που τηρήθηκε για την έγκρισή του (4η παράγραφος). Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η τροποποίηση ή η κατάργηση του καθεστώτος έγκρισης μπορεί να γίνει μόνο υπό τις προϋποθέσεις της 4ης παραγράφου. Αλλιώς, όλη η διαβούλευση χάνει το νόημά της.