• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΕΠΙ ΑΕ' | 29 Αυγούστου 2016, 12:30

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ Μαρούσι 29.8.2016 Προς Την Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή Ενταύθα. Θέμα: Αίτηση παρατάσεως της διάρκειας δημόσιας διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις». Αξιότιμοι Κύριοι της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής, Η εταιρεία μας, η οποία λειτουργεί νομίμως από τα 1930, αποτελεί Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων μουσικής και έχει αποκλειστικό της σκοπό σύμφωνα με το καταστατικό της, τη διαχείριση και προστασία του περιουσιακού δικαιώματος και των εξουσιών που απορρέουν από αυτό των πνευματικών δημιουργών μουσικής και δικαιούχων των δικαιωμάτων τους. Εκπροσωπεί στην Ελλάδα το ελληνικό και ξένο μουσικό ρεπερτόριο, δυνάμει συμβάσεων αφ' ενός με τους 'Ελληνες πνευματικούς δημιουργούς (συνθέτες-στιχουργούς) και λοιπούς δικαιούχους και αφ' ετέρου με τις ομόλογες εταιρίες του εξωτερικού, λειτουργεί δε νομίμως συμφώνως προς την υπ' αριθ. 9485/16/10/1997 άδεια του κ. Υπουργού Πολιτισμού (ΦΕΚ 939/Β/22.10.1997 σελ. 11787). Η εταιρία μας είναι μέλος των διεθνών Οργανισμών ΒΙΕΜ - Βureau Ιnternαtiοnal des Societes gerant le droits d Enregistrement et de Reproduction Mecanique (Διεθνές Γραφείο των Εταιριών που διαχειρίζονται τα δικαιώματα μηχανικής εγγραφής και αναπαραγωγής) και CISAC - Confederation Internationale des societes d' Auteurs et Compositeurs (Διεθνής Συνομοσπονδία των Εταιριών των Στιχουργών και Συνθετών). Με αυτό τον τρόπο, η εταιρία μας εκπροσωπεί, προστατεύει και διαχειρίζεται στην Ελλάδα όλο σχεδόν το ελληνικό και το ξένο μουσικό ρεπερτόριο. Η εταιρεία μας εκπροσωπεί περί τούς δύο εκατομμύρια (2.000.000) δημιουργούς μουσικής, "Έλληνες και αλλοδαπούς, και ένα μουσικό ρεπερτόριο που περιλαμβάνει πάνω από εκατό εκατομμύρια (100.000.000) τραγούδια και μουσικά έργα. Με βάση τις ως άνω συμβάσεις εκχωρήσεως, οι 'Έλληνες και ξένοι πνευματικοί δημιουργοί - συνθέτες και στιχουργοί — και δικαιούχοι των δικαιωμάτων τους που εκπροσωπούμε, έχουν εκχωρήσει στην εταιρία μας το δικαίωμα της εκμεταλλεύσεως του υπάρχοντος και μέλλοντος να υπάρξει έργου τους (περιουσιακό δικαίωμα), ενώ παραμένει σε αυτούς το ηθικό δικαίωμα επ' αυτού, το οποίο είναι αμεταβίβαστο και ανεκχώρητο ως αυστηρά προσωποπαγές. Στις μορφές εκμεταλλεύσεως του έργου τους συμπεριλαμβάνεται και η παρουσίαση στο κοινό, καθώς και η δημόσια εκτέλεσή του με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο. Η εταιρία μας, ως Οργανισμός Συλλογικής Διαχειρίσεως, είναι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας, αρμόδια να ασκεί —ενεργώντας στο δικό της όνομα — όλες τις εξουσίες που απορρέουν από το απόλυτο και αποκλειστικό δικαίωμα εκμεταλλεύσεως των μουσικών έργων των πνευματικών δημιουργών / μελών της, να χορηγεί τις αντίστοιχες άδειες συνάπτοντας τις σχετικές συμβάσεις και να εισπράττει την οφειλόμενη αμοιβή. Για κάθε νόμιμη χρήση / εκμετάλλευση των μουσικών έργων των μελών μας, συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας εκτελέσεώς τους και της παρουσιάσεώς τους στο κοινό απαιτείται η προηγούμενη της χρήσεως έγγραφη άδεια της εταιρίας μας. Στον ιστότοπο httρ://www.opengοv.gr/ypoian/?ρ=7δ53 έχει τεθεί προς δημόσια διαβούλευση μεσούντος του Αυγούστου, όπου άπαντες δικηγόροι απουσιάζουν λόγω διακοπών το νομοσχέδιο του Υπουργείου σας με τίτλο «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις». Πολλά από τα άρθρα του αναρτηθέντος και τεθέντος υπό διαβούλεση νομοσχεδίου αφενός μεν άπτονται άμεσα της δραστηριότητας της εταιρίας μας, ιδίως δε των χορηγουμένων από πλευράς μας αδειών χρήσεως / εκμεταλλεύσεως του εκπροσωπουμένου από εμάς μουσικού ρεπερτορίου στα πάσης φύσεως καταστήματα και επιχειρήσεις (ενδεικτικώς, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, κέντρα διασκέδασης κλπ.) αφετέρου δε προσκρούουν σε σωρεία διατάξεων. Παρατηρούμε με έκπληξη και απορία ότι στις διατάξεις τον νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις, οι οποίες βάλλουν άμεσα κατά της υπό του κράτους προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, ως αυτή εκφράζεται και υλοποιείται διά της συνδέσεως της χορήγησης αδείας λειτουργίας των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν μουσική με την ταυτόχρονη έκδοση της σχετικής αδείας χρήσεως / εκμεταλλεύσεως μουσικής, την οποία χορηγεί η εταιρία μας. Επισημαίνουμε δε, όλως ενδεικτικώς το άρθρο 30 παρ. 1 (και συνακολούθως το άρθρο 37 παρ. 2 (α), το οποίο θεωρούμε επιβεβλημένο να αντικατασταθεί με το ακριβώς αντίθετο κείμενο, ήτοι «1. Η χορήγηση άδειας μουσικής ή χρήσης μουσικών οργάνων από τον κατά τόπο αρμόδιο Δήμο δεν Θίγεται από τις διατάξεις του παρόντος». Το γεγονός αυτό της συμπεριλήψεως στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο διατάξεων ως η ανωτέρω, δημιουργεί σειρά σοβαρών ζητημάτων, τα οποία κατά μεγάλο μέρος είναι και νομικά, αφού η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας από πλευράς δημοσίων αρχών θεσπίζεται με σειρά υπερνομοθετικών διατάξεων, μεταξύ των οποίων Διεθνείς Συμβάσεις και Συμφωνίες, Κοινοτικές Οδηγίες κλπ. Η δε παραβίαση των συγκεκριμένων διατάξεων, έστω και εμμέσως, από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου δημιουργεί τον άμεσο κίνδυνο καταλογισμού σοβαρών κυρώσεων κατά αυτού από τα διεθνή Όργανα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Επιμελητήριο της Βέρνης κλπ.). Και όλα βέβαια τα ανωτέρω, υπό το ταυτόχρονο πρίσμα της δημιουργίας ενός πλαισίου απόλυτης αυθαιρεσίας από τους πάσης φύσεως χρήστες μουσικής (ήτοι πρακτικώς από όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις, οι οποίες υπάγονται στις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου), οι οποίοι, ακόμη και για πρωτεύουσες χρήσεις μουσικής (όπως π.χ. τα κέντρα διασκέδασης, οι μεγάλες πίστες, οι ντισκοτέκ κλπ.) δεν Θα είναι υποχρεωμένες να εκδίδουν άδεια χρήσεως της μουσικής που θα χρησιμοποιούν, ως στοιχείο της αδείας λειτουργίας τους οδηγώντας τα ΚΥΕ (κέντρα υγειονομικού ενδιαφέροντος) σε μια κατάσταση εντροπίας ! ! ! Αντιλαμβάνεσθε Κύριοι, το παράλογο αυτού τον συλλογισμού, ο οποίος, πέραν των υπολοίπων, δεν γνωρίζουμε να ισχύει πουθενά αλλού. Ενόψει των ανωτέρω, ιδιαιτέρως σοβαρών ζητημάτων που τίθενται, και τα οποία πρέπει να αναλυθούν πλήρως και να τεθούν υπ' όψιν σας, ώστε να μην Ψηφισθεί ως έχει το νομοσχέδιο, παγιώνοντας πλέον μία εξαιρετικά δυσμενή και νομικώς αμφισβητούμενη κατάσταση, σας αποστέλλουμε την παρούσα για να σας ζητήσουμε όπως παρατείνετε την δημόσια διαβούλευση επί του ρηθέντος νομοσχεδίου για τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες παραπάνω και ειδικότερα έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2016. Η αιτούμενη παράταση της προθεσμίας είναι απαραίτητη για την υποβολή υπομνήματος ώστε να καταστεί δυνατή η από πλευράς μας λεπτομερής παράθεση όλων των αναλυτικών νομικών επιχειρημάτων, στατιστικών και οικονομικών στοιχείων και μεγεθών που άπτονται των θεμάτων που αναφέρουμε στην παρούσα με την ταυτόχρονη παρουσίαση και των λοιπών στοιχείων και αποδεικτικών μέσων που θα αποδείξουν πλήρως τους ισχυρισμούς μας. Εξάλλου, ουδείς λόγος δημοσίου συμφέροντος φαίνεται να υφίσταται και ο οποίος να δικαιολογεί την επίσπευση ολοκληρώσεως της δημοσίας διαβουλεύσεως εντός του τρέχοντος μηνός Αυγούστου. Μετά ταύτα και επιφυλασσόμενοι παντός δικαιώματός μας, αιτούμεθα την παράταση της προθεσμίας ολοκληρώσεως της δημοσίας διαβουλεύσεως επί του νομοσχεδίου με τίτλο «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» έως και τις 8 Σεπτεμβρίου 2016. Μετά Τιμής, Ο Γενικός Διευθυντής της ΑΕΠΙ, Δημήτριος Ξανθόπουλος