Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 37 – Αγορές των ΚαταναλωτώνΣχόλιο του χρήστη Σάββας Αθανασίου | 12 Φεβρουαρίου 2017, 07:24
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Κατά αρχάς είναι θετικό το γεγονός ότι θεσπίζεται το άρθρο 37 που νομιμοποιεί μια πολύπλευρη δράση που γεννήθηκε από την αρχή της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων. 2. Το άρθρο επιγράφεται Αγορές των Καταναλωτών. Θα πρέπει να συμπληρωθεί... και των Αλληλέγγυων Δράσεων ώστε να ενσωματώνει την πρακτική που υπάρχει. Οι δράσεις αυτές κράτησαν, όποια μορφή και αν είχαν, χιλιάδες οικογένειες μακριά από τους κάδους των σκουπιδιών. 3. Οι Δήμοι θα πρέπει να περιοριστούν στον ελεγκτικό ρόλο και μόνο και όχι στην εμπλοκή στην οργάνωση και διανομή των τροφίμων. Άλλωστε ο νόμος τους παρέχει το δικαίωμα να έχουν Κοινωνικό Παντοπωλείο κλπ. και είναι φορείς διαχείρισης όλων των επισιτιστικών προγραμμάτων. 4. Θα πρέπει να υπάρχει δελτίο απογραφής των τροφίμων και των προϊόντων που συγκεντρώνονται σε κάθε δράση. Έτσι θα είναι ευκολότερος και εγκυρότερος ο έλεγχος. 5. Θα πρέπει να επιτρέπεται στις ΚΟΙΝΣΕΠ να συμμετέχουν στις αγορές αυτές. Δεν μπορεί να επιτρέπεται στους Γυναικείους Συνεταιρισμούς και όχι σε άλλους Συνεταιρισμούς, πχ ανδρικούς ή μικτούς. Είναι αντισυνταγματικό. 6. Η αγορές των καταναλωτών και των αλληλέγγυων δράσεων θα πρέπει να γίνεται μία φορά τον μήνα σε κάθε Δήμο, ακόμα να προβλεφθεί να διεξάγονται στα Διαμερίσματα ή ακόμα και στις Δημοτικές Ενότητες, δεδομένου ότι υπάρχουν τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις στους Καλλικρατικούς Δήμους. 7. Να υπάρχει πρόβλεψη μέσα στο άρθρο για την διαγραφή των προστίμων που έχουν επιβληθεί μέχρι τώρα για τις δράσεις αυτές. 8. Τ ανώτατα πρόστιμα να περιοριστούν στα 1.000 ευρώ. Οι εξοντωτικές ποινές έχει αποδειχθεί ότι δεν βοηθούν σε τίποτα, ούτε έχουν αποτέλεσμα δεδομένου ότι οι ελεγχόμενοι συνήθως δεν έχουν χρήματα και δεν πληρώνουν. 9. Να υπάρχει μηχανισμός ώστε να καταγράφεται το αποτύπωμα της κοινωνικής προσφοράς στο ΑΕΠ της χώρας, δεδομένου ότι η εθελοντική συμμετοχή απαιτεί παρουσία με ατέλειωτες εργατώρες. 10. Έχει αποδειχθεί ότι εθελοντισμός και κρατικό ωράριο δεν μπορούν να συνυπάρχουν, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει αμοιβή στους εθελοντές, ενώ υπάρχει η επίκληση του ωραρίου και της αμοιβής από τους δημόσιους υπαλλήλους. Για το λόγο αυτό πρέπει να περιοριστεί ο ρόλος του Δήμου σε καθαρά ελεγκτικό μηχανισμό και όχι σε μηχανισμό ψηφοθηρικής πολιτικής. 11. Οι αγορές αυτές να επιτρέπεται να γίνονται και το Σάββατο και σε ιδιωτικούς χώρους με τις ίδιες προυποθέσεις. 12. Επειδή έχουν παρατηρηθεί τελευταία τα φαινόμενα κερδοσκοπίας με την οικειοποίηση ορισμένων επιτήδεων του τίτλου Χωρίς Μεσάζοντες να υπάρξει πρόβλεψη ώστε η χρησιμοποίηση του όρου αυτού να περιλαμβάνει συγκεκριμένο περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και όχι να υποκρύπονται εμπορικοί σκοποί, αλλά να χρησιμοποιείται μόνο αλληλέγγυες δράσεις. 13. Να υπάρχει πρόβλεψη ώστε η διαφήμιση μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών για αλληλέγγυες δράσεις να εντάσσονται μέσα σε αυτό το άρθρο και να υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες λειτουργίας.