Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 37 – Αγορές των ΚαταναλωτώνΣχόλιο του χρήστη Ντόρις Αργαλιά | 14 Φεβρουαρίου 2017, 01:14
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1-Ένας τίτλος προϊδεάζει τον αναγνώστη για αυτό που περιγράφεται ή αναλύεται στο κείμενο που πρόκειται να διαβάσει. Και στην περίπτωση του άρθρου 37 «Αγορές των καταναλωτών» ο τίτλος είναι αόριστος και ασαφής, καθώς καταναλωτής εξ ορισμού είναι κάθε άτομο που αγοράζει προϊόντα από οποιονδήποτε χώρο εμπορικής συναλλαγής για προσωπική χρήση. Επειδή αυτό το άρθρο ασχολείται αποκλειστικά με τις αγορές που δημιουργήθηκαν και αναπτύχθηκαν στα χρόνια της οικονομικής κρίσης για να καλύψουν ανάγκες οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων και να διαμορφώσουν μια άμεση και πιο απαιτητική σχέση ανάμεσα στους πολίτες-καταναλωτές και τους μικρούς παραγωγούς, ο τίτλος του θα μπορούσε να είναι «Αγορές Χωρίς Μεσάζοντες» ή «Αγορές Αλληλέγγυας Οικονομίας». Βεβαίως και στο άρθρο διευκρινίζεται με σαφήνεια ότι οι διοργανωτές αυτών των αγορών μπορούν να δώσουν όποια ονομασία κρίνουν καταλληλότερη. Αυτό, ωστόσο, δεν αναιρεί την ιδιαίτερη σημασία του τίτλου, γιατί σ’ αυτόν ακριβώς πρέπει να αποτυπωθεί ο κινηματικός χαρακτήρας των συγκεκριμένων αγορών, η διαφοροποίηση των καταναλωτικών συνηθειών, αλλά και η πεποίθηση ότι τα μνημόνια, η ανεργία, η ανέχεια και η θηλειά που πνίγει μια ολόκληρη κοινωνία γίνεται συνείδηση και όπλο για την ανατροπή τους μέσα από δράσεις αλληλεγγύης και εναλλακτικές μορφές οικονομίας. 2-Οι αγορές Χωρίς Μεσάζοντες θα πρέπει να διοργανώνονται μία (1) φορά το μήνα σε κάθε Δήμο ή Δημοτική Κοινότητα. Και αυτό γιατί οποιαδήποτε άλλη συχνότητα μεγαλύτερης διάρκειας - οι δύο μήνες, όπως αναφέρεται στην §4 - ακυρώνει το σκοπό της λειτουργίας των συγκεκριμένων αγορών, αλλά κυρίως δεν διευκολύνει τους πολίτες-καταναλωτές, μισθωτοί και συνταξιούχοι στην πλειοψηφία τους, οι οποίοι με τα περιορισμένα μηνιαία εισοδήματά τους δεν μπορούν να προμηθευτούν ποσότητες που ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα των 30 ημερών, ακόμη κι αν πρόκειται για την κάλυψη των αναγκών τους σε βασικά αγαθά. Γιατί απλά δεν περισσεύουν χρήματα και ο μήνας βγαίνει δύσκολα. 3-Η συμμετοχή του Δήμου στη διοργάνωση της αγοράς Χωρίς Μεσάζοντες προσκρούει στον κινηματικό της χαρακτήρα, καθώς η κάθε δημοτική αρχή είναι ένας θεσμικός φορέας με καθορισμένα χαρακτηριστικά. Σαφώς και ο Δήμος έχει να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο εποπτείας, αφού θα είναι εκείνος που θα εγκρίνει την άδεια λειτουργίας της αγοράς και θα οριοθετήσει τον χώρο διεξαγωγής της.