Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 04 – ΔικαιούχοιΣχόλιο του χρήστη ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΣ ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ | 14 Φεβρουαρίου 2017, 07:45
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
13 Φεβρουαρίου 2017, 23:36 | ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΣ ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ Μόνιμος ΣύνδεσμοςΕπισημάνσεις επι του πλαισίου λειτουργίας Υπαιθρίων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΥΠΟΜΝΗΜΑ -Του Σωματείου »ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΕΣ ΑΘΗΝΑ ΕΡΓΑΝΗ» που εδρεύει στην Αθήνα με παραρτήματα εντός και εκτός της Ελληνικής επικράτειας ,με αρ.Μητρώου 30396/2014 με έναρξη στο τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. Α’Αθηνών 4/12/2014.Το Σωματείο είναι εγγεγραμμένο στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων με αρ.Μητρώου 3096. -Το Μαντείο των Τεχνών ΚοινΣΕπ που εδρεύει στην Αθήνα με αντικείμενο υπηρεσίες καλών τεχνών,διδασκαλία τεχνών,υπηρεσίες ζωγράφου,κατασκευή χειροποίητων ειδών πρωτότυπης δημιουργίας.Ειδικότερα σκοπός του Συνεταιρισμού είναι η ανάδειξη των πολιτιστικών στοιχείων όπως απορρέουν από τις δραστηριότητες των μελών τα οποία δραστηριοποιούνται στο υπαίθριο εμπόριο. -Ομάδα Χειροτεχνών -Καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται περιστασιακά υπαίθρια,εποχικά,εθιμοτυπικά με χειροτεχνήματα ιδίας παραγωγής και πρωτότυπης δημιουργίας. Αξιότιμοι Κύριοι Βουλευτές ,μελετώντας το σχέδιο νόμου το οποίο είναι στην Διαβούλευση διαπιστώσαμε κάποιες σαφείς βελτιώσεις απο το προηγούμενο νομο 4264/14,πλην όμως υπάρχουν αρκετές ελλείψεις και ασάφειες σε ότι αφορά τον κλάδο των Χειροτεχνών. Είχαμε την ελπίδα για να μην πούμε την βεβαιότητα πως αυτή την φορά θα υπήρχε μια γενναία τομή σε σχέση με το παρελθόν,ειδικά μετά την έκδοση της εγκυκλίου,η οποία εκδόθηκε μετά από αίτημα μας στο Υπουργείο Οικονομίας Ανάπτυξης , με θέμα την παροχή διευκρινήσεων ως πρός τους παραγωγούς οικοτεχνίας με αντικείμενο παραδοσιακά είδη,χειροτεχνήματα,έργα πρωτότυπης καλλιτεχνικής δημιουργίας και την αναφορά ρητώς στην εγκύκλιο πως ,ενέχει και στοιχεία πνευματικής ιδιοκτησίας. Εκ των πραγμάτων και σε πραγματικές και ρεαλιστικές συνθήκες ,οφείλουμε όλοι να δεχτούμε ότι ,οι Χειροτέχνες και οι Καλλιτέχνες όχι μόνο δεν έχουν δυνατότητα μεγάλης παραγωγής ,σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν άμεσα την διάθεση και την προώθηση των χειροτεχνημάτων, συν την ανθρωπιστική-οικονομική κρίση την οποία όλοι βιώνουμε,συν την έλλειψη έως και σήμερα οργανωμένων καλλιτεχνικών χώρων μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η κατάσταση είναι άκρως προβληματική για τους δημιουργούς. Συνοπτικά θεωρούμε ότι Πρέπει να προηγηθεί ο διαχωρισμός των Χειροτεχνών απο τους επαγγελματίες(με πιστοποιήσεις απο το Εικαστικό Επιμελητήριο),έλεγχος όλων των υπαρχουσών πιστοποιήσεων,αδειών(ΕΟΜΜΕΧ,Αδειες υπαθρίου Εμπορίου) Καταγραφή στο ηλεκτρονικό μητρώο. Δημιουργία καλλιτεχνικών χώρων,οργανωμένων αγορών απο τους Δήμους σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Δραστηριοποίηση των πιστοποιημένων Εικαστικών,Χειροτεχνών,Καλλιτεχνών σε αυτούς τους χώρους. Ορισμός ετήσιου τέλους από τους Δήμους,το οποίο θα είναι ενδεικτικό των υπαρχόντων τελών των παραδοσιακων ειδών που υφίστανται. Η έναρξη επιτηδεύματος δεν είναι μόνο δυσβάστακτη αλλά και ανεδαφική λόγω της έλλειψης οργανωμένων αγορών. Εναλλακτική μορφή δραστηριοποίησης είναι μέσω των Αστικών Συνεταιρισμών τους οποίους τους αναφέρει ο νόμος μόνο για αγροτική δραστηριότητα. Στις συζητήσεις του προσχέδιου του νόμου ήταν καίριο αίτημα μας,δεν το βλέπουμε στο νόμο,και είναι οξύμωρο δεδομένου της ψήφισης προσφάτως του Ν.4430/16 περί Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας. Συγκεκριμένα επί των άρθρωνΑρθρο 2 παρ1 . «Υπαίθριο Εμπόριο»: η εμπορική δραστηριότητα που ασκείται στο ύπαιθρο, σε ανοικτό χώρο, όπως ενδεικτικά η πώληση προϊόντων σε λαϊκές αγορές, σε λοιπές οργανωμένες υπαίθριες αγορές, το πλανόδιο εμπόριο κτλ. Για την άσκηση των εν λόγω δραστηριοτήτων επιλέγεται δημόσιος ή δημοτικός χώρος (ιδιόκτητος, μισθωμένος ή παραχωρημένος) με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από την εκάστοτε αρμόδια αρχή. έκθεση και διάθεση χειροποίητων έργων πρωτότυπης δημιουργίας. Αρθρο 3 παρ 3 η καταγραφή των διακινούμενων ποσοτήτων και οι πρώτες ύλες κατά προσεγγιση που ο χειροτέχνης χρησιμοποιεί για να δημιουργει στους χώρους δραστηριοτητας Αρθρο 4 παρ 1 φυσικά πρόσωπα,συνεταιρισμοι(κοινσεπ),οργανωμένοι σύλλογοι. Αρθρο 6 παρ 2 Η χωρική άδεια παραγωγού, οι άδειες συνεταιρισμού, συλλόγων να έχουν πανελλαδική εμβέλεια.και πάντα σε συνάρτηση με τους καλλιτεχνικους χωρους που θα ορισθουν απο τους Δημους,κυρίως Αρχαιολογικου και Τουριστικου ενδιαφεροντος. Αρθρο 8 Εκδοση και ανανέωση παραγωγικων αδειων. πιστοποιηση απο το Εικαστικο επιμελητηριο ετησιας ισχυος,εγκριση Περιφερειας,αδειοδοτηση απο τον Δημους ανεξαρτητου μόνιμης κατοικιας. Αρθρο 9 Δεν νοείται έναρξη επαγγέλματος για τους Χειροτεχνες παραγωγους λόγω της δεδηλωμένης ανεργίας της πλειοψηφίας,δεν υφίστανται οριοθετημενοι χώροι στους Δήμους στάσιμου εμπορίου για Χειροτεχνες ,ως εκ τουτου ειναι ανευ αντικειμενου . Πρωτα θα δημιουργηθουν οι καλλιτεχνικοι χωροι,ηλεκτρονικο μητρωο καταγραφης,πιστοποιησεις,και κατοπιν δραστηριοιποιησης κατ ελαχιστον ενος ετους ουτως ωστε να υπαρχουν τα στοιχεια απεικονισης συναλλαγών , ο παραγωγος χειροτεχνης οφειλει να επιλεξει την μορφη δραστηριοποιησης ήτοι,ατομικη εναρξη,δραστηριοποιηση μεσω συνεταιρισμου(κοινσεπ),μεσω οργανωμενων συλλογων. Οσο για την ασφαλιστικη καλυψη,στην πλειψηφια οι παραγωγοι χειροτεχνες ειναι ανασφαλιστοι και καλυπτονται μεσω της κοινωνικης μεριμνας. αρθρο13 ο κατοχος παραγωγικης αδειας πρεπει να δραστηριοποιειται σε αγορες οργανωμενες ή μη σε ολη την επικρατεια, αρθρο 39 δεν αναφερεται ορισμος τελους καλλιτεχνικων αγορων,αλλη μια αποδειξη οτι η εναρξη επαγγελματος ειναι ανευ ουσιας αρθρο 40 γραφειοκρατεια ανευ λογου ο παραγωγος αιτειται αδειας στασιμου στον προκαθορισμενο χωρο του Δημου που ενδιαφερεται κ ο δημος απαντα αιτιολογημενα εντος 5 εργασιμων αρθρο 41 η μοριοδοτηση πρεπει να γινεται με οικονομικα,κοινωνικα και ηλικιακα κριτηρια και οχι λογω εντοπιοτητας αρθρο 56 το αρθρο ειναι η επιβραβευση και νομιμοποίηση του δοσίλογου,και λειτουργει διαιρετικα εναντια στην αλληλεγγυη σε μια εποχη ιδιατερης ανθρωπιστικης και οικονομικής κρισης αρθρο 44 στο πλανόδιο εμπόριο εμπόριο από παραγωγούς δεν πρέπει να υπάρχει πληθυσμιακός περιορισμός. Ολοκλήρωνοντας επικαλούμεθα το άρθρο 16 παρ.1 του Συντάγματος1. Η τέχνη και η επιστήμη,η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες ,η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.