Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 37 – Αγορές των ΚαταναλωτώνΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Μαύρικης | 15 Φεβρουαρίου 2017, 11:57
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 37 έρχεται να δώσει λύση σ’ ένα χρόνιο αίτημα των οργανωτών, δράσεων «Χωρίς Μεσάζοντες». Είναι σημαντικό να γίνει ένας νόμος που να προάγει τη δικαιοσύνη και την ισοτιμία ανάμεσα στους πολίτες και τους φορείς. Όταν οι νόμοι δεν έχουν τέτοια χαρακτηριστικά, αδυνατούν να γίνουν σεβαστοί από τους πολίτες και ακυρώνονται στην πράξη. Για να έχει τέτοια χαρακτηριστικά αυτό το άρθρο - που είναι σε σωστή κατεύθυνση - χρειάζεται κάποιες διορθώσεις. Προτείνουμε τα εξής: • Πρέπει να επιτρέψει στους δήμους να διενεργούν αντίστοιχες δράσεις (χωρίς αυτό να αποκλείει την δυνατότητα να πραγματοποιούνται και από διαφορετικό φορέα). Ο Δήμος Βύρωνα διοργανώνει την δράση «ΧΩΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ». Πραγματοποιείται κάθε δεύτερη Κυριακή, εδώ και πέντε περίπου χρόνια. Έχει πάνω από 5.000 επισκέπτες κάθε μήνα . Τι θα απαντήσει ο νομοθέτης σε αυτούς τους πολίτες; Γιατί τους «απαγορεύει» να έχουν δυνατότητα να επιλέγουν ποιοτικά προϊόντα σε δίκαιες τιμές από μία δράση που έχει κερδίσει με τα χρόνια, την εμπιστοσύνη των πολιτών. Αν κρίνεται απαραίτητο να υπάρχουν δεσμευτικά όρια, τότε, θα μπορούσε να προστεθεί ειδική παράγραφος εξαίρεσης για τους δήμους που διαθέτουν πχ κοινωνικό παντοπωλείο. • Είναι αδύνατον να επιβιώσει μια δράση όταν θα πραγματοποιείται μία φορά κάθε δύο μήνες. Είναι ελάχιστοι οι πολίτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν προγραμματισμένες αγορές και να καλύπτουν τις ανάγκες τους για τόσο μακρύ χρονικό διάστημα. Όσο θα μειώνονται τα έσοδα από τις πωλήσεις στις δράσεις, τόσο θα μειώνονται και οι ποσότητες των προϊόντων που θα διοχετεύονται στα δίκτυα αλληλεγγύης. • Ένα σημαντικό όφελος για την οικονομία της χώρας είναι ότι οι δράσεις, συνεργαζόμενες αποκλειστικά με παραγωγούς, έχουν δώσει ώθηση στην εγχώρια πρωτογενή και δευτερογενή αγροτική παραγωγή. Από την άλλη, αν λάβουμε ως παράδειγμα τον Δήμο Βύρωνα, είναι ισότιμο να γίνονται στο προτεινόμενο χρονικό διάστημα, μία δράση «χωρίς μεσάζοντες» και εικοσιπέντε (25) λαϊκές αγορές; • Επισημαίνουμε επίσης ότι οι δράσεις «χωρίς μεσάζοντες» δεν δημιουργούν κυκλοφοριακά προβλήματα ή προβλήματα καθαριότητας στις τοπικές κοινωνίες. Στον Δήμο Βύρωνα το κόστος για την αποκατάσταση των χώρων όπου διενεργούνται λαϊκές αγορές υπολογίζεται σε πάνω από 4.000€ ανά μήνα. Το κόστος αποκατάστασης του χώρου όπου γίνεται το «ΧΩΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ» δεν ξεπερνάει σε καμία περίπτωση τα 100€. • Μπορούν να προστεθούν πληθυσμιακά κριτήρια, σχετικά με το πόσες δράσεις θα γίνονται σε κάθε δήμο ή δημοτικό διαμέρισμα. Ένα λογικό κριτήριο είναι μία δράση σε κάθε δήμο που απαρριθμεί π.χ. 50.000 κατοίκους, με γνώμονα την εκάστοτε ισχύουσα απογραφή. • Αν οι συμμετέχοντες παραγωγοί δεν πληρώνουν τέλη κατάληψης χώρου στον δήμο, είναι πιθανό να δημιουργηθεί ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τους τοπικούς εμπόρους, οι οποίοι πληρώνουν δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους και τέλη κατάληψης χώρων. Ο υπολογισμός των τελών θα είναι ανάλογος των τιμών που θα ισχύουν ήδη στην πόλη.