Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 12 – Τριμελείς Επιτροπές για τον έλεγχο των δηλούμενων ποσοτήτωνΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ Α ΛΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΘΗΝΩΝ "Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ" | 15 Φεβρουαρίου 2017, 12:16
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι Πιστοποιητικοί Οργανισμοί του νόμου 2637/1998, χορηγούν βεβαιώσεις σε παραγωγούς πωλητές λαϊκών αγορών, στις οποίες αναφέρεται ο τρόπος διαπίστωσης της ύπαρξης καλλιεργειών, η θέση και η έκταση των κτημάτων, η προβλεπόμενη στρεμματική και συνολική ποσότητα κατά προϊόν και ποικιλία, η αρχή και η διάρκεια της συγκομιδής, καθώς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς, των ιδιόκτητων και μισθωμένων. Επίσης μπορεί να χορηγήσουν βεβαιώσεις σχετικά με την χρήση από τον παραγωγό «ορθής γεωργικής πρακτικής», αναγνώρισης προϊόντος ως ΠΟΠ, κλπ., για την χρησιμοποίηση τους στην μοριοδότηση. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθορίζονται τα δικαιολογητικά που απαιτούνται να προσκομιστούν, ανάλογα με το είδος του προϊόντος, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Τα έξοδα βαρύνουν τους παραγωγούς. Το σκεπτικό της πρότασης μας στηρίζεται στα εξής: Οι τριμελείς επιτροπές δεν απέδωσαν διαχρονικά τα αποτελέσματα για τα οποία έχουν δημιουργηθεί. Ίσα ίσα που αποτέλεσαν μέρος της παθογένειας αφού ουσιαστικά έχουν αντικειμενική αδυναμία να εκπληρώσουν το έργο τους, λόγω της υποστελέχωσης και της έλλειψης πόρων για την μετακίνηση τους στους χώρους παραγωγής. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι βεβαιώσεις εκδίδονται στα γραφεία και όχι στο χωράφι. Η πρόταση μας για ανάληψη του έργου τους από τους πιστοποιητικούς οργανισμούς, όπως περιγράφονται στο νόμο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της ανάληψης του κόστους από τους ενδιαφερόμενους παραγωγούς, δίνει την δυνατότητα του καθολικού ελέγχου του συνόλου των παραγωγών. Αυτό οδηγεί στη δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας στην επαρχία, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν οι πιστοποιητικοί οργανισμοί στο έργο τους, αλλά και μεσοπρόθεσμα στην χρήση πιστοποιήσεων από τους παραγωγούς και για ζητήματα που αφορούν την ποιότητα της παραγωγής τους, όπως την ορθή χρήση των φυτοφαρμάκων, τα προϊόντα ονομασίας προέλευσης και άλλα. Άμεσα και μεσοπρόθεσμα επιλύεται τόσο το ζήτημα του ελέγχου, όσο και της ποιοτικής αναβάθμισης των προϊόντων που προσφέρονται στους καταναλωτές από τις λαϊκές αγορές. Το κόστος που θα έχουν οι παραγωγοί, μπορεί να καλυφθεί από την μείωση του ημερήσιου ανταποδοτικού τέλους, ειδικά γι’ αυτούς. Από την άλλη μεριά η πολιτεία «κερδίζει» εκατοντάδες υπαλλήλους από το ελλειμματικό, ήδη, ανθρώπινο δυναμικό της, για να τους αξιοποιήσει σε άλλους τομείς και εξοικονομεί τους όποιους οικονομικούς πόρους που χρειαζόντουσαν οι τριμελείς επιτροπές. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών οργανισμών για το αληθές των βεβαιώσεων που χορηγούν, μπορεί να γίνεται είτε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, είτε από μεικτές επιτροπές υπό το ΣΥΚΑΠ, που θα ασκούν δειγματοληπτικό έλεγχο και θα διερευνούν τυχόν καταγγελίες.