Αρχική Πλαίσιο Λειτουργίας Υπαίθριων Εμπορικών ΔραστηριοτήτωνΆρθρο 19 – Δικαιούχοι επαγγελματικών αδειών υπαιθρίου εμπορίου- Θετικές ΔράσειςΣχόλιο του χρήστη ΣΩΜΑΤΕΙΟ Α ΛΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΘΗΝΩΝ "Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ" | 15 Φεβρουαρίου 2017, 12:15
Υπουργείο Ανάπτυξης Νίκης 5-7, 10180, Αθήνα email: public@mnec.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η έκδοση νέων επαγγελματικών αδειών, αποκλειστικά σε ανέργους και ειδικά στην ομάδα (1) που έχουν και τα περισσότερα κοινωνικά προβλήματα, θα έχει σαν αποτέλεσμα ότι εκατοντάδες άνθρωποι θα βρεθούν δικαιούχοι άδειας, αλλά δεν θα μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα γιατί δεν θα έχουν τα οικονομικά μέσα γι’ αυτό. Κάθε νέος πωλητής στην λαϊκή αγορά είναι υποχρεωμένος να έχει στην κατοχή του φορτηγό που τηρεί τις προδιαγραφές του Υπουργείου Μεταφορών, πιστοποιημένο πάγκο, ταμειακή και ζυγιστική μηχανή, μηχάνημα POS, και κεφάλαιο κίνησης. Αν ασχοληθεί με τα οπωροκηπευτικά, το μικρότερο κόστος για την έναρξη ανέρχεται στο ποσό των 7.000 ευρώ, ποσό που είναι εξαιρετικά δύσκολο να έχουν μακροχρόνια άνεργοι και άτομα, που ήδη ουσιαστικά, ζουν και σιτίζονται μέσω της κοινωνικής αλληλεγγύης. Για οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα, όπως περιγράφεται στο προσχέδιο, τα χρήματα που χρειάζονται είναι πολλαπλάσια των 7.000 ευρώ. Για του λόγους αυτούς κι επειδή η χορήγηση άδειας για το επάγγελμα του πωλητή των λαϊκών αγορών δεν μπορεί να καθορίζεται πλέον αποκλειστικά με κοινωνικά κριτήρια, αφού απαιτεί πρωτογενές κεφάλαιο και κεφάλαιο κίνησης, για να μπορεί ο πωλητής να ανταπεξέλθει σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, πρέπει να υιοθετηθούν και κριτήρια όπως η γνώση του αντικειμένου της εργασίας που πρόκειται να ασκήσει, είτε με επιμόρφωση, είτε με πρακτική εξάσκηση, ή και τα δύο μαζί. Ένα κοινωνικά δίκαιο, αλλά και αποτελεσματικό σύστημα, όχι μόνο αδειοδότησης αλλά και επιλογής υπαλληλικού προσωπικού για τον χώρο των λαϊκών αγορών, μπορεί να είναι το εξής: Με φροντίδα του ΟΑΕΔ και σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και επιμορφωτικούς οργανισμούς, να παρέχεται εκπαίδευση σε όσους άνεργους επιθυμούν να εργαστούν στις λαϊκές αγορές. Η επιμόρφωση μπορεί να περιλαμβάνει τομείς όπως, ασφάλεια των τροφίμων και της εγκατάστασης, βασικές γνώσεις προϊόντων και ποικιλιών, βασικές διατροφικές αξίες προϊόντων, το βασικό νομοθετικό πλαίσιο άσκησης της δραστηριότητας, χρήση τραπεζικού συστήματος και άλλα. Οι υπάλληλοι των πωλητών των λαϊκών αγορών, θα επιλέγονται μέσα από τους πιστοποιημένους και επιμορφωμένους άνεργους, οι οποίοι μπορεί για ένα χρονικό διάστημα να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση με μειωμένο ημερομίσθιο και ασφαλιστικές εισφορές και μετά το πέρας αυτής, να έχουν πλήρη δικαιώματα. Από αυτή την ομάδα υπαλλήλων, να υπάρχει και η αδειοδότηση, αφού πλέον η ύπαρξη μόνιμης εργασίας δίνει την δυνατότητα της παροχής δανείου από το τραπεζικό σύστημα για την αγορά του εξοπλισμού για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας. Με αυτό τον τρόπο, ουσιαστικά αναβαθμίζεται συνολικά μέσα σε μία γενεά, όλο το απασχολούμενο προσωπικό των λαϊκών αγορών και η σωστή, συνεπής και σύννομη λειτουργία δεν θα είναι πια αποτέλεσμα καταστολής και προστίμων, αλλά της εκπαίδευσης. Στην παρούσα φάση και για το χρονικό διάστημα ως ότου υλοποιηθεί η προηγούμενη πρόταση, η θέση μας είναι, άδεια πωλητή λαϊκής αγοράς να δικαιούνται: - 50% άνεργοι. - 20% υπάλληλοι που αποδεδειγμένα απασχολούνται τουλάχιστον 3 χρόνια στις λαϊκές αγορές, ή σε παρεμφερή καταστήματα, ή σε κεντρικές αγορές. - 30% κάτοχοι άδειας υπαιθρίου εμπορίου άλλου τύπου (εκτός δηλαδή, από επαγγελματία πωλητή λαϊκών αγορών). Να δίνουμε δηλαδή την δυνατότητα σε αδειούχους στάσιμου πλανόδιου εμπορίου, παραγωγούς πωλητές λαϊκών αγορών, να διεκδικήσουν και να αποκτήσουν επαγγελματική άδεια.